Vad gör vi? Kids edition - del 4

Snabbvisit från barnen under pappaveckan. Jag är inte på topp. Håller på att testa att sätta ut antidepp som jag ätit senaste åren och jag mår hyfsat, men är lättretlig som tusan. Middagen slutade med att dottern grät efter pappa 💔 Sen blev vi sams allihop innan läggdags och sonen tappade en tand så nu måste tandfen komma på besök också...

Snabbvisit från barnen under pappaveckan. Jag är inte på topp. Håller på att testa att sätta ut antidepp som jag ätit senaste åren och jag mår hyfsat, men är lättretlig som tusan. Middagen slutade med att dottern grät efter pappa 💔 Sen blev vi sams allihop innan läggdags och sonen tappade en tand så nu måste tandfen komma på besök också...
Viskar så inte barnen hör. Vi hade en peng som återanvändas den las i spargrisen och sedan satte jag in summan på kontot... :D :D :D

Jösses vilken intensiv vecka med bland annat läxläsning efter skolan, packa gympapåsar, dans för dottern, samtal med sjukvården kring sonen, två utvecklingssamtal och igår hade jag själv halv verksamhetsdag på jobbet. Är det slut där? Nej för jag behöver åka in till kontoret idag och sen stressa till ena sonens simskola i eftermiddag. Jobbar hemifrån på mina fredagar med barnen men idag behövs jag på kontoret. Vilket innebär att åka en mil åt ena hållet för att lämna barnen på förskola/fritids och sen åka drygt 4 mil åt andra hållet. Ibland vore det skönt att vara två som delar på pusslet 🙃

Senast ändrad:
Alla nätter med ledsna och vakna barn, vak i soffan, tröst som bara nästan räcker... och så fort en somnat börjar den andre... de bleknar en liten liten aning när en av dem vaknar litet ledset, man lägger en arm om honom, han lägger en arm om mitt huvud och vi somnar om tryggt näsa mot kind. :heart

Dottern var på återbesök hos ögonläkaren igår och till vår stora glädje har hennes syn förbättras tack vare att hon varit så noga med glasögon och ögonlapp :) Nya glasögon behöver därmed fixas 💸💸💸 och ögonlappen behöver hon bara två timmar per dag istället för fyra. Tack och lov, för det har varit lite svårt att motivera henne till att använda ögonlappen på sistone men nu kan vi peppa med att hon kanske blir av med den helt snart.

Precis hämtat sonens cykelsadel. Får se om det blir en liten mtb:are av honom med. Hoppas att han gillar att åka med iaf!
20241011_132115.webp

Haft en riktigt mysig dag med barnen på badhuset. Sonen har verkligen varit i sitt esse och hans motoriska oro som han (och vi..) tampats med som bebis börjar verkligen bli till dynamit nu när han börjar bli så rörlig. Han har nog hoppat från kanten minst 100 gånger. Druckit Festis inlindad i handduk sen hoppat lite till. Här hemma har han sprungit så snabbt han kan mellan köket och vardagsrummet, klättrat i och ur sina korgar med leksaker och hoppat ännu mer.. ner i sin hög med kuddar nedanför soffan. Så skrattar han precis hela tiden, och tar pauser där han kommer och gosar in sig och kramas en stund. Han kramas väldigt mycket, och vid läggning när han ställer sig upp i sin spjälsäng för att kramas en femte gång och borrar in huvudet i min hals så kunde jag inte låta bli att bli tårögd. Vad har jag gjort för att förtjäna de här barnen? Min Dynamit Harry. Brottar-Benny. Charmtroll.

Lilleman sover äntligen efter en händelserik för-och eftermiddag. Sprang vid lunchtid genom en vattenpöl och hade fantastiskt roligt till han snubblade och tog emot hela fallet med pannan. Själv fick jag bära hem en blödande unge genom byn och för en gångs skull hälsade folk bara kort istället för att stå kvar och snacka 😆. Kom hem och konstaterade att såret gick att dra ihop med steristrips (bästa grejen) samt att barnet kommer att se helt galen ut imorgon. Stackaren. Efter tejpning och lite inomhuschill var det full fart igen. Ny runda genom byn och sen monterade vi cykelsadel. Den verkar bli en hit!

Dricker kaffe och funderar på hur sjukt stressigt det är att få ihop alla moment som ensamstående. På veckodagarna finns det ingen möjlighet att leka med kompisar eftersom jag bor 1 mil från skolan och inte hinner med att hämta/lämna barn mitt i läxläsning, matlagning, packa gympapåsar och dotterns fritidsaktivitet. På helgen är det samma sak, då behöver jag få in tvätten, fritidsaktiviteter på söndagen så lördagen är enda dagen som det går att få ihop lek med kompisar om jag flyttar om mina egna planer som jag tänkt med barnen som tex nöjespark, lekland, badhus osv.

Senast ändrad:
Min unge är rätt driftig. Imorse gick vi ner för att äta frukost, jag gick på toaletten och han gick in i köket till sin lekhörna. Efter några minuter hör jag "äta risgrynsgröt" och strax därefter kommer han glatt springande med en korv risgrynsgröt i munnen. Sen visade han stolt hur han tagit sin pall, öppnat kylskåpet och hämtat gröt alldeles själv. Som dessutom låg på nästa högsta hyllan 😅

Funderar på varför jag inte firade mina födelsedagar med absurt stora skaldjursplatåer och bubbel innan vi fick barn? Idag blir det Max krispiga kycklinghamburgare lite styvmoderligt uppvärmda i ugnen (pga orkar ej steka) efter en hektisk dag med sonen och hans kusin. Well well, det handlar inte bara om mig nu 😆. Får slå till med ett riktigt dunderfirande när jag blir 40.

Funderar på varför jag inte firade mina födelsedagar med absurt stora skaldjursplatåer och bubbel innan vi fick barn? Idag blir det Max krispiga kycklinghamburgare lite styvmoderligt uppvärmda i ugnen (pga orkar ej steka) efter en hektisk dag med sonen och hans kusin. Well well, det handlar inte bara om mig nu 😆. Får slå till med ett riktigt dunderfirande när jag blir 40.
Grattis på födelsedagen :)

Grattis! 🥂

30 firade jag med exotisk djungelritt och karibisk paradisö.
40 är nästa, 😅😂 kanske Pinchos, på promenadavstånd, eller något annat barnvänligt?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 922
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 089
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 515
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar
  • Föl 2023

Omröstningar