FeatherCloud
Trådstartare
Samma här med storebror, han håller på att växa ur varenda plagg just nu. Tyvärr är lillasyster ett kräset modelejon så trots att storebror överlag hade väldigt blandat och långtifrån "pojkiga" kläder i treåldern ratar lilla E väldigt mycket av det ärvdaHär är storebror i en växtspurt, tycker jag får köpa nytt/begagnat mest hela tiden just nu.
Lillasyster ärver rätt mycket av honom.
Jag tycker det är svårt med kläder när man är separerade föräldrar. Jag köpte "nya" höstjackor till barnen för kanske 3 veckor sedan, ändå hänger efter denna helg ytterligare en på dotterns krok på förskolan. Det gör kanske inte så mycket, och exet får väldigt mycket barnkläder av kompisar men om jag köpt en praktisk softshelljacka i bra kvalitet som godkänts av treåringen men han fått en rosa, tunn tygjacka från hm så är det ju den barnet väljer. Och storebror fick nya gummistövlar i helgen trots att det finns ett nytt par som väntar på honom hos mig, och trots att jag skrivit en lång lista med alla kläder som finns att tillgå medan han däremot saknar ett par bra vattentåliga höstsneakers... Så än mer dubletter och "hål" i behoven när barnen bor på två håll tyvärr tycker jag...