Vad gör vi? Kids edition - del 4

Sonens tavlor fick att reparera och bytas ut mot andra ramar som låg i ett skåp så sonen är nöjd och det kommer bli så bra i hans rum. Själv ligger jag här och funderar på kaffe men så sover dottern brevid mig. Hon somnade i soffan igår efter badhuset och kvällsmat. Och på tal om badhuset, jösses vad hon har blivit modig med andra simpuffar som gör att hon flyter bättre. Får bli såna simpuffar i julklapp :D
 
Pratat med barnmottagningen nu. Fått recept på forlax och ska testa över helgen. Så hör mottagningen av sig igen på måndag.
Hoppas forlaxen hjälper! :) Den är dock långtidsverkande så det är kanske inte säkert att förstoppningen löser sig så snabbt som över helgen med den.
 
Dottern höll mig vaken till 03 med hostningar och sonen väckte mig 4.40. Nu har vi bakat bröd och jag har fått i mig två koppar kaffe. Sonen som inte har någon som helst självbevarelsedrift har kastat sig ner från soffan med ansiktet före, blött i munnen och kräks lite. Annars skiner solen och vi ska ge oss ut med termos och bulle snart.
 
Städar medan ena brorsan leker med lillasyster i mitt rum. Det är något jag får blunda för helt enkelt för att kunna städa resten av lägenheten i fred :laugh:
Efter lunch blir det sparkcykel i skateparken och sen blir det parkourträning för pojkarna.
 
Städar medan ena brorsan leker med lillasyster i mitt rum. Det är något jag får blunda för helt enkelt för att kunna städa resten av lägenheten i fred :laugh:
Efter lunch blir det sparkcykel i skateparken och sen blir det parkourträning för pojkarna.
Å, LÄNGTAR efter skateparken eller vilken pumptrack som helst! Ska bli så kul och jag håller alla tummar för att sonen också kommer att uppskatta sånt. Skejtade i gymnasiet och hoppas kunna ta upp det såhär strax innan 40 😆 (med lite mer skydd...). Barnet kommer ju att skämmas ögonen ur sig men det får han tåla.
 
Å, LÄNGTAR efter skateparken eller vilken pumptrack som helst! Ska bli så kul och jag håller alla tummar för att sonen också kommer att uppskatta sånt. Skejtade i gymnasiet och hoppas kunna ta upp det såhär strax innan 40 😆 (med lite mer skydd...). Barnet kommer ju att skämmas ögonen ur sig men det får han tåla.

Jaa, håller tummarna för det är ett enkelt sätt att spendera flera timmar! Pojkarna har enkla sparkcyklar för att utvärdera i år om de tycker att det är roligt, och ja det blir nog bättre sparkcyklar i julklapp :D :love:
 
Våra killar, främst den ene, brukar vakna till framåt 05-tiden och vilja ha litet flaska. Sen håller vi om varandra och han somnar om i min famn. Idag blev det litet senare än vanligt så istället för att hålla om varandra och somna kind mot kind behövde jag finta och dra mig bort från honom så jag själv skulle kunna gå upp och åka till jobbet. Det kändes ledsamt. 😟
 
Så fin eftermiddag och kväll med mina barn. Solen sken och vi drog runt i trädgården och mumsade hallon, plommon, äpplen, tomater och vindruvor till mellis, gungade lite med lilla E och storebror klättrade upp i stora eken. Sen kom vi på att vi skulle bygga en repstege och gick till verkstaden. Lilla E sorterade skruv, storebror byggde på sin lådbil och jag fixade stege. Ibland kom sonen med en träbit där han noga markerat ett streck och bad mig såga ❤️ Sen hjälptes dom åt att pynta lilla Es springcykel med tejp i olika färger. Storebror lindade tejp och lilla E klippte medan dom pratade med varandra om hur dom skulle göra och hur bra dom var. 😁
Smoothie, mackor och perfekt mängd trams till kvällsmat och nu sover båda två bredvid mig i sängen 😍 Jag har världens finaste ungar och dagar som denna är jag så himla glad över livet vi lever ❤️
Screenshot_20240930-200654.png
 
Senast ändrad:
Vid läggning sa för övrigt lilla E: "mamma, jag vill ha varm mjölk!" :o
Lite förvånande att hon minns sånt, kommer inte ihåg exakt men det är nog snart ett år sedan vi slutade med kvällsflaska. Hon fick dock inte det ikväll, jag hävdade att hon är stor och hon hävdade lika envist att hon är en bebis. Vi fick enas om att vara oense 🙈😂
 
Ängsligheten över vädret just nu. Kläderna vi lämnar på förskolan får knappt plats på deras hyllor och ändå känns det som att det kommer att bli fel. För kallt. För blött. Hur många ombyten har de på hyllorna egentligen? Vi upptäckte dessutom att dottern inte har några varma skor så nu har vi fått lämna henne i sneakers och vanliga stövlar med dubbla strumpor 🙈 Jag har beställt tre par nu på morgonen. Fodrade gummistövlar, kängor med lågt skaft och vinterfodrade kängor med högt skaft. Frågade snällt om snabb leverans på Vinted och en annan snäll mamma hann svara att hon postar innan hon kör till jobbet idag. Tacksam! Sonen har haft otur med överdragsbyxor. Hans skalbyxor försvann på en utflykt och regnbyxorna gick sönder förra veckan. Det var ren tur att maken hittade dotterns gamla fodrade regnoverall på vinden som av ett mirakel var stor i storleken och fortfarande passade.

Puh! Alltså jag älskar ju hösten i övrigt men det här med att barnen ska ha så mycket kläder är verkligen en utmaning att få till när de dessutom växer ur så snabbt.
 
Ängsligheten över vädret just nu. Kläderna vi lämnar på förskolan får knappt plats på deras hyllor och ändå känns det som att det kommer att bli fel. För kallt. För blött. Hur många ombyten har de på hyllorna egentligen? Vi upptäckte dessutom att dottern inte har några varma skor så nu har vi fått lämna henne i sneakers och vanliga stövlar med dubbla strumpor 🙈 Jag har beställt tre par nu på morgonen. Fodrade gummistövlar, kängor med lågt skaft och vinterfodrade kängor med högt skaft. Frågade snällt om snabb leverans på Vinted och en annan snäll mamma hann svara att hon postar innan hon kör till jobbet idag. Tacksam! Sonen har haft otur med överdragsbyxor. Hans skalbyxor försvann på en utflykt och regnbyxorna gick sönder förra veckan. Det var ren tur att maken hittade dotterns gamla fodrade regnoverall på vinden som av ett mirakel var stor i storleken och fortfarande passade.

Puh! Alltså jag älskar ju hösten i övrigt men det här med att barnen ska ha så mycket kläder är verkligen en utmaning att få till när de dessutom växer ur så snabbt.
Ja men eller hur! Stressen över att man alltid ligger back i att skaffa fram saker? Jag var tidigt ute med höstskor i år men nu har en regnjacka försvunnit spårlöst och fodrade regnkläder är för små och snart måste de ha fodrade stövlar. Och vad ska de ha på händerna när det är blött men inte svinkallt? Jag blir tokig på detta, våra barns hyllor svämmar också över på förskolan och vi släpar mängder med grejer fram och tillbaka.
 
På tal om ytterkläder och att ha dubbletter minns jag för övrigt för något år sedan när jag insåg att mina barn hade tre fleecejackor var som fastnat på förskolan men jag ändå rotade fram två till i garderoben 😅. Det är obegripligt hur man ibland saknar precis allt och sen plötsligt har åtta fleecejackor i samma storlek 😂.
 
Ängsligheten över vädret just nu. Kläderna vi lämnar på förskolan får knappt plats på deras hyllor och ändå känns det som att det kommer att bli fel. För kallt. För blött. Hur många ombyten har de på hyllorna egentligen? Vi upptäckte dessutom att dottern inte har några varma skor så nu har vi fått lämna henne i sneakers och vanliga stövlar med dubbla strumpor 🙈 Jag har beställt tre par nu på morgonen. Fodrade gummistövlar, kängor med lågt skaft och vinterfodrade kängor med högt skaft. Frågade snällt om snabb leverans på Vinted och en annan snäll mamma hann svara att hon postar innan hon kör till jobbet idag. Tacksam! Sonen har haft otur med överdragsbyxor. Hans skalbyxor försvann på en utflykt och regnbyxorna gick sönder förra veckan. Det var ren tur att maken hittade dotterns gamla fodrade regnoverall på vinden som av ett mirakel var stor i storleken och fortfarande passade.

Puh! Alltså jag älskar ju hösten i övrigt men det här med att barnen ska ha så mycket kläder är verkligen en utmaning att få till när de dessutom växer ur så snabbt.

En annan utmaning är när man hämtar barnen själv och ska försöka kolla igenom vad som är smutsigt, vad som saknas och vad som eventuellt hamnat i hittelådan samtidigt som båda barnen springer iväg åt olika håll 😅
 
På tal om ytterkläder och att ha dubbletter minns jag för övrigt för något år sedan när jag insåg att mina barn hade tre fleecejackor var som fastnat på förskolan men jag ändå rotade fram två till i garderoben 😅. Det är obegripligt hur man ibland saknar precis allt och sen plötsligt har åtta fleecejackor i samma storlek 😂.

Sonen har ärvt alla sina kläder från sin storasyster och sina kusiner så hans garderob väller över med kläder men han får också stå ut med lite marginal på storlekarna åt båda håll 😅 Dottern får vi köpa allt till och det känns som vi alltid ligger efter med både många ombyten och storlek 🙈 Nu jobbar jag hemma idag och får köra ett par maskiner så hon har kläder resten av veckan.
 
Hade inte vi ärvt så mycket vet jag inte hur vi hade klarat oss 🙈 .
Det går åt sånna galna mängder och de växer ju så det knakar!

Jag beställde just hem nya stövlar till sonen, en storlek större än de förra, men tveksamt om de här är lagom. Borde nog gått upp två storlekar :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 327
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 871
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2
Svar
32
· Visningar
1 992
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 396
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp