Uppmärksamma födelsedag - tips?

MML

Trådstartare
Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog vill "göra något speciellt" i samband med sin födelsedag, som är en ganska "svår" dag för henne. Hon var tydlig med att hon absolut inte vill fira att hon fyller år, men hon vill umgås med "sina personer" och göra något som gör att det känns lite speciellt.

Traditionsmässigt brukar vi åka till en julmarknad eller liknande, en helg i anslutning till hennes födelsedag. Det gör vi förmodligen även i år, men inte med "alla". Det behöver vara något som är lämpligt för en grupp på 4-6 ungdomar i åldern 15-20 år, och gissningsvis ungefär lika många vuxna.

Jag har fullständig fantasibrist, och kommer inte på något alls. Dottern hade själv inga förslag som fungerar, helst en vardag eftermiddag/kväll så här års. Det behöver vara något som fungerar för dottern som har rullstol, och bör nog vara något ganska lugnt. Jag vet att i alla fall vissa av ungdomarna gillar att ha "spakväll", och det skulle väl vara ett alternativ, men hur gör vi det lite mer speciellt? Spelkväll kan också vara ett alternativ, men kanske svårt med så pass många personer? Även där är frågan, hur gör vi det lite "extra"?

Andra förslag är naturligtvis också välkomna. Antingen om vi är hemma hos oss, eller så kan vi åka i väg någonstans, bara det är ett rimligt förslag som går att få till med ganska kort varsel.

Ett dagsspa kanske och sen äta på restaurang med favoritpersonerna? Eller bio? Myskväll hemma med alla favoriter i form av mat, dryck, människor film/spel?

Ett dagsspa kanske och sen äta på restaurang med favoritpersonerna? Eller bio? Myskväll hemma med alla favoriter i form av mat, dryck, människor film/spel?

Det kanske kan vara något med någon form av spa, jag ska se vad det finns för något inom rimligt avstånd.

Skulle ett escape room spel, eller något annat "samarbeta och lösa mysterium"-spel vara kul? Har spelat ett en gång och då var vi 4 st, hade säkert kunna vara någon fler. Kanske finns versionen där man kan vara lag också?

Laga mat eller baka tillsammans? Eller knytkalas med tema, har sett många klipp på instagram med fester där alla inbjudna fått en färg och fixar lite snacks i den färgen. Tex den som fått röd har med jordgubbar och röda Pringlesrör. Vit har med marshmallows och typ sprite, brun har med choklad och cola osv.

Finns det "sminkpartyn" fortfarande?
För en herrans massa år sedan hade en kompis dragit ihop en tjejkväll dit det kom en försäljare med en massa produkter.
Alla fick låna en rejäl spegel med bordsstativ och så fanns det olika sminkningar en kunde prova (fest, vardag, sportig etc.) men det var även demo av produkterna från grunden; först rengöring, ev. peeling osv.

(Nuförtiden hänger väl alla ungdomar på TikTok och kan precis allt om smink redan, men det kanske kan vara en kul grej ändå.)

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 963
Senast: Myrten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 700
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 070
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar