Så tröttsamt, vi kan väl åtminstone hålla oss friska tycker man.
Tack för att ni berättar vad era bebisar sover i, jag har verkligen noll koll på detta. Ska se till att skaffa mig ett babynest av något slag i alla fall! Cocoonababy och sovpåsar har nog bebisar i alla tider överlevt utan.
Men man VET ju aldrig. De kanske är SUPERBRA! Så tänker jag typ om alla bebisgrejer jag ramlar över...
Härligt! Vi köpte en jätteklumpig vagn eftersom det inte fanns så många att välja på när man behöver stora, fasta hjul så vi kommer nog inte släpa med vagnen i bilen så hemskt mycket, så sele är nog väldigt händigt då. Det finns ju mycket begagnat att få tag på så det är ju super!
Hur långt är det till BF för dig? Måste leta fram listan känner jag. Det känns typ som att du och din stackars kropp varit gravid dubbelt så länge som alla andra.
Å så fint av fyraåringen, fick samla mig lite för att inte börja snyfta, haha! Fina barn.
Ja det är väldigt kort användningstid på cocoonababy, några månader bara. Jag läste att den är lite lutad så det minskar risken för reflux, och eftersom barnet ligger som i en kupa så kan det kännas mer ombonat för den. Men jag vet inte hur stor skillnad det är mot ett vanligt nest. Gud, liggamning. Mycket man har framför sig att lära sig.
Jag tyckte det såg ut som att skyddet står bra när man väl fått till det. Ska vi skaffa isofix lär vi byta bil eftersom vår inte hade några sådana fästen att sätta fast isofixet i. Många problem man stöter på som man inte visste fanns!