Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.

Här kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.
Grattis. Hoppas ni återhämtar er fort :).

Stort grattis till er, hoppas ni återhämtar er fort och kan njuta av varandra :heart

Stort grattis till er lilla kille! Skönt att han mår bra, hoppas du repar dig snabbt också. :heart

Var hos BM nu på morgonen. v 32+2. Barnet har redan börjat fixera sig och ligger med huvudet neråt. Är inte det väldigt tidigt? Har iaf märkt av att jag inte haft lika mkt tryck på lungor och liknande senaste dagarna, så det är säkert det. BM är gammal i gemet och var inte det minsta orolig, så jag gissar att allt är som det ska :)

Var hos BM nu på morgonen. v 32+2. Barnet har redan börjat fixera sig och ligger med huvudet neråt. Är inte det väldigt tidigt? Har iaf märkt av att jag inte haft lika mkt tryck på lungor och liknande senaste dagarna, så det är säkert det. BM är gammal i gemet och var inte det minsta orolig, så jag gissar att allt är som det ska :)
Är det första barnet? Isåfall tror jag inte att det är jätteovanligt. Min son fixerade sig totalt runt vecka 34 men låg ganska långt ner och åt rätt håll redan från vecka 32.

Nu med andra låg den högt men med huvudet ner senast hos BM men nu undrar jag om den inte vänt sig igen.... Tycker bara det sparkar neråt och det är rejäla sparkar. Inte som krafs med händer... v35 nu. Vore skönt om den kunde lägga sig till rätta snart. Halsbrännan tar knäcken på mig!

Är det första barnet? Isåfall tror jag inte att det är jätteovanligt. Min son fixerade sig totalt runt vecka 34 men låg ganska långt ner och åt rätt håll redan från vecka 32.

Nu med andra låg den högt men med huvudet ner senast hos BM men nu undrar jag om den inte vänt sig igen.... Tycker bara det sparkar neråt och det är rejäla sparkar. Inte som krafs med händer... v35 nu. Vore skönt om den kunde lägga sig till rätta snart. Halsbrännan tar knäcken på mig!

Det är det, och barnmorskan sa att även om v 32+2 var tidigt, så var det inte ett tecken på att något var fel. Så jag får ta henne på orden :) Grymt skönt att hon ligger åt rätt håll och att jag slipper känna att jag har barnet halvvägs upp i halsen iaf!

Det är det, och barnmorskan sa att även om v 32+2 var tidigt, så var det inte ett tecken på att något var fel. Så jag får ta henne på orden :) Grymt skönt att hon ligger åt rätt håll och att jag slipper känna att jag har barnet halvvägs upp i halsen iaf!
Ja jag minns det som en stor lättnad med sonen. Även om jag tyckte det blev lite jobbigare i bäckenet när jag gick så var det som att backa några veckor i graviditetslängden... Plötsligt kunde jag äta och andas igen :grin:

Hur känns det i kroppen för er nu? Min rygg har börjat tycka att det är lite kämpigt att kånka runt på den här magen nu om jag står eller går en stund. Det hjälper väl inte ryggmusklerna heller att jag sitter med kass hållning, som en ostkrok typ. Måste försöka bli bättre på det.

I övrigt är jag så tacksam över min gravidkudde som jag sover med, det blir så mycket bekvämare med den när det blir mer parallellt i höften om man har den mellan låren och dessutom håller den emot magen lite så den slipper "flyta ut" till max vilket jag tycker känns lite obehagligt. Otroligt att min vänstra axel inte protesterar mer, jag som ligger på den exakt hela nätterna.

Nu är vagn och bedside crib inköpt, plus babyskydd, så nu känns det som de stora sakerna finns på plats. Dock har jag insett att jag inte har en aning om vad bebisar sover i. Jag fick just veta att sovpåsar ska vara bra. Sover bebisen i en pyjamas i en sovpåse på ett babyskydd?

Jag ramlade över cocoonababy som man kan ha istället för ett vanligt babyskydd. Den ska vara mer "ergonomisk" eller vad man ska säga, så att bebisen med mindre risk väcks av sitt eget sprattel? Den är snordyr men enligt recensioner verkar folk tycka mycket om den. Säger att bebisen sover väldigt bra i den. Så nu är jag väldigt kluven på om den är värd att köpa eller om det är en typisk sådan grej man bara "måste" ha men egentligen inte alls måste ha... Och kan bebisen sova i en sovpåse i den? Jag känner mig helt lost bland annat dessa prylar. Lost och lättlurad.

Hoppas alla har det bra i detta konstiga väder. Här ska vi få 36 cm snö den här veckan och jag är fruktansvärt oimponerad med tanke på att det i slutet av februari kändes som vår med sol och lite barmark. Att man lyckas bli lurad varje år!

Hur känns det i kroppen för er nu? Min rygg har börjat tycka att det är lite kämpigt att kånka runt på den här magen nu om jag står eller går en stund. Det hjälper väl inte ryggmusklerna heller att jag sitter med kass hållning, som en ostkrok typ. Måste försöka bli bättre på det.

I övrigt är jag så tacksam över min gravidkudde som jag sover med, det blir så mycket bekvämare med den när det blir mer parallellt i höften om man har den mellan låren och dessutom håller den emot magen lite så den slipper "flyta ut" till max vilket jag tycker känns lite obehagligt. Otroligt att min vänstra axel inte protesterar mer, jag som ligger på den exakt hela nätterna.

Nu är vagn och bedside crib inköpt, plus babyskydd, så nu känns det som de stora sakerna finns på plats. Dock har jag insett att jag inte har en aning om vad bebisar sover i. Jag fick just veta att sovpåsar ska vara bra. Sover bebisen i en pyjamas i en sovpåse på ett babyskydd?

Jag ramlade över cocoonababy som man kan ha istället för ett vanligt babyskydd. Den ska vara mer "ergonomisk" eller vad man ska säga, så att bebisen med mindre risk väcks av sitt eget sprattel? Den är snordyr men enligt recensioner verkar folk tycka mycket om den. Säger att bebisen sover väldigt bra i den. Så nu är jag väldigt kluven på om den är värd att köpa eller om det är en typisk sådan grej man bara "måste" ha men egentligen inte alls måste ha... Och kan bebisen sova i en sovpåse i den? Jag känner mig helt lost bland annat dessa prylar. Lost och lättlurad.

Hoppas alla har det bra i detta konstiga väder. Här ska vi få 36 cm snö den här veckan och jag är fruktansvärt oimponerad med tanke på att det i slutet av februari kändes som vår med sol och lite barmark. Att man lyckas bli lurad varje år!
Min kropp är ganska trött och ledsen. Är typ förkyld med bihåleinflammation och har sovit som en kratta i flera nätter så jag känner mig ganska trasig. Kan knappt vända mig i sängen för det gör ont i bäcken, rygg och allt möjligt och halsbrännan tar knäcken på mig.

Hmm när du säger babyskydd - menar du babynest? För ett babyskydd brukar vara bilbarnstolen upp till 6 månader. Där kan de visserligen också sova ganska ofta men förslagsvis inte på nätterna :)

Vi köpte ett nest efter att ha haft ett på BB och tyckt att det var smidigt. Sonen sov oftast i bedside crib:en men ibland var det helt omöjligt att söva honom där eller flytta honom så då brukade jag liggamma i sängen och sedan försöka flytta mig en bit bort så att vi inte sov så tätt. Mannen sov på soffan. Rekommendationen är ju att de ska sova i egen säng men det kan vara skitsvårt med vissa barn som är som trycksensorer så fort man flyttar sig mer än 2 cm bort.

Sonen sov som sagt oftast i sin bedside crib på nätterna, alt i sängen. Antingen i pyamas eller i blöja beroende på hur varmt det var (född mitt i sommaren). Sovpåse ska väl sitta på plats bättre än ett täcke så det är väl ett alternativ till det eller pyamasen. Tycker sällan de behöver både och. Använde helt ärligt knappt täcket till honom. På dagarna sov han ofta i sitt babynest i soffan.

Senast ändrad:
Jag har kännt mig lite konstig idag, yr och kallsvettig. Nu upptäckte jag att mina fötter är helt svullna sa tänkte att det är bäst att kolla blodtrycket ocksa, mätte 130/90 och 136/94, det efter att jag suttit vid datorn i en timme sa helt utan ansträngning. Väntar pa att bli kissnödig sa ska jag kolla med en urinsticka hur det ser ut med äggvita men lite orolig blir jag. Min gynekolog har precis stängt sin mottagning för idag och har öppet först pa fredag igen men gar till min husläkare imorgon fm om det inte blir bättre.

Hade tänkt en tur med barnen pa ikea i eftermiddag men det är kanske bäst att skippa det.

Stort grattis, född samma dag som min brorsdotter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 185
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 401
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 469
Senast: Sel
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21