Undrar hur det går för @KarinStarfighter , hoppas allt är bra och att hon gosar medv bebis nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis. Hoppas ni återhämtar er fort .Här kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.
Här kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.
Grattis!!Här kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.
Här kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.
Stort grattis till er, hoppas ni återhämtar er fort och kan njuta av varandraHär kommer en kort uppdatering. 2019-03-02 föddes vår pojke. Han mår bra, men det hela avslutades med akut snitt efter att förlossningen inte framskred som önskat och jag fick flera blodtrycksfall där bebis hjärtljud gick ner. Jag återkommer längre fram med fler detaljer.
Är det första barnet? Isåfall tror jag inte att det är jätteovanligt. Min son fixerade sig totalt runt vecka 34 men låg ganska långt ner och åt rätt håll redan från vecka 32.Var hos BM nu på morgonen. v 32+2. Barnet har redan börjat fixera sig och ligger med huvudet neråt. Är inte det väldigt tidigt? Har iaf märkt av att jag inte haft lika mkt tryck på lungor och liknande senaste dagarna, så det är säkert det. BM är gammal i gemet och var inte det minsta orolig, så jag gissar att allt är som det ska
Är det första barnet? Isåfall tror jag inte att det är jätteovanligt. Min son fixerade sig totalt runt vecka 34 men låg ganska långt ner och åt rätt håll redan från vecka 32.
Nu med andra låg den högt men med huvudet ner senast hos BM men nu undrar jag om den inte vänt sig igen.... Tycker bara det sparkar neråt och det är rejäla sparkar. Inte som krafs med händer... v35 nu. Vore skönt om den kunde lägga sig till rätta snart. Halsbrännan tar knäcken på mig!
Ja jag minns det som en stor lättnad med sonen. Även om jag tyckte det blev lite jobbigare i bäckenet när jag gick så var det som att backa några veckor i graviditetslängden... Plötsligt kunde jag äta och andas igenDet är det, och barnmorskan sa att även om v 32+2 var tidigt, så var det inte ett tecken på att något var fel. Så jag får ta henne på orden Grymt skönt att hon ligger åt rätt håll och att jag slipper känna att jag har barnet halvvägs upp i halsen iaf!
Min kropp är ganska trött och ledsen. Är typ förkyld med bihåleinflammation och har sovit som en kratta i flera nätter så jag känner mig ganska trasig. Kan knappt vända mig i sängen för det gör ont i bäcken, rygg och allt möjligt och halsbrännan tar knäcken på mig.Hur känns det i kroppen för er nu? Min rygg har börjat tycka att det är lite kämpigt att kånka runt på den här magen nu om jag står eller går en stund. Det hjälper väl inte ryggmusklerna heller att jag sitter med kass hållning, som en ostkrok typ. Måste försöka bli bättre på det.
I övrigt är jag så tacksam över min gravidkudde som jag sover med, det blir så mycket bekvämare med den när det blir mer parallellt i höften om man har den mellan låren och dessutom håller den emot magen lite så den slipper "flyta ut" till max vilket jag tycker känns lite obehagligt. Otroligt att min vänstra axel inte protesterar mer, jag som ligger på den exakt hela nätterna.
Nu är vagn och bedside crib inköpt, plus babyskydd, så nu känns det som de stora sakerna finns på plats. Dock har jag insett att jag inte har en aning om vad bebisar sover i. Jag fick just veta att sovpåsar ska vara bra. Sover bebisen i en pyjamas i en sovpåse på ett babyskydd?
Jag ramlade över cocoonababy som man kan ha istället för ett vanligt babyskydd. Den ska vara mer "ergonomisk" eller vad man ska säga, så att bebisen med mindre risk väcks av sitt eget sprattel? Den är snordyr men enligt recensioner verkar folk tycka mycket om den. Säger att bebisen sover väldigt bra i den. Så nu är jag väldigt kluven på om den är värd att köpa eller om det är en typisk sådan grej man bara "måste" ha men egentligen inte alls måste ha... Och kan bebisen sova i en sovpåse i den? Jag känner mig helt lost bland annat dessa prylar. Lost och lättlurad.
Hoppas alla har det bra i detta konstiga väder. Här ska vi få 36 cm snö den här veckan och jag är fruktansvärt oimponerad med tanke på att det i slutet av februari kändes som vår med sol och lite barmark. Att man lyckas bli lurad varje år!