Min kropp är ganska trött och ledsen. Är typ förkyld med bihåleinflammation och har sovit som en kratta i flera nätter så jag känner mig ganska trasig. Kan knappt vända mig i sängen för det gör ont i bäcken, rygg och allt möjligt och halsbrännan tar knäcken på mig.
Hmm när du säger babyskydd - menar du babynest? För ett babyskydd brukar vara bilbarnstolen upp till 6 månader. Där kan de visserligen också sova ganska ofta men förslagsvis inte på nätterna
Vi köpte ett nest efter att ha haft ett på BB och tyckt att det var smidigt. Sonen sov oftast i bedside crib:en men ibland var det helt omöjligt att söva honom där eller flytta honom så då brukade jag liggamma i sängen och sedan försöka flytta mig en bit bort så att vi inte sov så tätt. Rekommendationen är ju att de ska sova i egen säng men det kan vara skitsvårt med vissa barn som är som trycksensorer så fort man flyttar sig mer än 2 cm bort.
Sonen sov som sagt oftast i sin bedside crib på nätterna, alt i sängen. Antingen i pyamas eller i blöja beroende på hur varmt det var (född mitt i sommaren). Sovpåse ska väl sitta på plats bättre än ett täcke så det är väl ett alternativ till det eller pyamasen. Tycker sällan de behöver både och. Använde helt ärligt knappt täcket till honom. På dagarna sov han ofta i sitt babynest i soffan.
Fy så tråkigt, man blir ju så knäckt när man inte får sova bra. Så drygt med halsbränna också, precis som om det inte räcker med att kroppen protesterar högljutt i bäcken, rygg och annat. Hoppas att du åtminstone får bli frisk från förkylningen och bihåleinflammationen snarast!
Jag vet inte om det var jag eller telefonen som snurrade till det, babynest menar jag! Vi har köpt ett babyskydd till bilen men inget nest än. Ja just det, det kändes ju också som en historia för sig. Vi köpte ett babyskydd utan en sån där "platta" att klicka fast i eftersom det inte gick i vår bil, så vi får spänna fast babyskyddet med bältet. Men bältet är ju typ för kort? Man måste vinkla upp babyskyddet en bra bit för att få runt eller av bältet. Smidigt om man har en sovande bebis i där...
Okej, tack! Jag tyckte det verkade lite onödigt "bylsigt" med både sovpåse och pyjamas, speciellt eftersom de varmare månaderna ju närmar sig. Men jag har ju ingen aning om något. Jag tyckte det verkade som att "alla" bebisar sover i pyjamas jämt men uppenbarligen är det ju inte så. Tänk vad mycket funderingar man har om allt, haha! Helt galet. Herregud det löser väl sig. Ska väl se till att köpa på mig en sovpåse i alla fall och se om det är något att ha, sen finns det ju filtar. Kanske lite onödigt att köpa ett tjockare täcke nu, det ser man väl om det behövs sedan...