Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonen började med mensvärk och sedan trolig vattenavgång. Har varit inne för kontroll på förlossningen och troligen är det mekoniumfärgat vatten. Ska få åka hem en kort stund men sen blir det ny kontroll 13.30 och efter det får vi räkna med att stanna.
Men åh vad härligt, snart bebis! Lycka till!

Morgonen började med mensvärk och sedan trolig vattenavgång. Har varit inne för kontroll på förlossningen och troligen är det mekoniumfärgat vatten. Ska få åka hem en kort stund men sen blir det ny kontroll 13.30 och efter det får vi räkna med att stanna.

Stort lycka till! Så spännande! Så galet att det är vi i den här tråden på tur nu. :heart

Härligt! Lycka till!

Jag var på sista besök innan bf idag. Nu är bebis äntligen fixerad på rätt håll 🙂

Vi var på TUL igår igen. Bebis beräknas till -18% nu så precis ovanför undre kurvan. Allt verkar dock bra annars och jag försöker att inte oroa mig. Fick order om att ligga i soffan och äta praliner :meh: och vara jätteuppmärksam på minskade fosterrörelser. Sambon är borta i helgen så just i helgen vore det bra om bebis inte tittar ut.

Vi var på TUL igår igen. Bebis beräknas till -18% nu så precis ovanför undre kurvan. Allt verkar dock bra annars och jag försöker att inte oroa mig. Fick order om att ligga i soffan och äta praliner :meh: och vara jätteuppmärksam på minskade fosterrörelser. Sambon är borta i helgen så just i helgen vore det bra om bebis inte tittar ut.

Min första låg också lågt på kurvan. Ut kom 3,5 kg bebis, 56 cm lång!

Vecka 31 nu, en vecka kvar att jobba och har dragit på mig en riktig karlförkylning. Fruktansvärt synd om mig ska ni veta, men kul att bebben svarar med att sparka HÅRT varje gång jag nyser :rofl: Hoppas att jag blir frisk nog att ta mina sista pass, vill ju säga hejdå ordentligt till alla mina gulliga arbetskamrater och mina gamlingar :love:

Satt med sambon igår och tittade på mobilbilder från semestern, bägge blev alldeles gråtmilda över tanken på att det fanns ett litet pepparkorn till bebis i magen då som vi inte visste om.
Och nu är vi snart päron, helt sjuuukt

Här är vi i v35. Idag hade jag en ny medryttare ute för provridning så nu hoppas jag att pålle får lite motion ändå. Hon tyckte jag hade liten mage för att bara ha en dryg månad till bf 😅 den var ny. "Du måste ha en bakåtlutad livmoder". Njae snarare tvärt om.... Men syns nog mindre under ytterkläder.

IMG_20190302_130920.webp

Rätt trasig i kroppen efter att ha gått t&r ridbanan igår och idag... 1 km dit i rätt duktig lutning.

Tycker jag börjar bli jobbigt stor nu. Inga kläder passar, t o m väl tilltagna gravidkläder rullar upp och ner över magen och bristningarna kliar och svider som attan. Hoppas det blir lite bättre när bebis letar sig ner i bäckenet.

Här är vi i v35. Idag hade jag en ny medryttare ute för provridning så nu hoppas jag att pålle får lite motion ändå. Hon tyckte jag hade liten mage för att bara ha en dryg månad till bf 😅 den var ny. "Du måste ha en bakåtlutad livmoder". Njae snarare tvärt om.... Men syns nog mindre under ytterkläder.

Visa bifogad fil 26124

Rätt trasig i kroppen efter att ha gått t&r ridbanan igår och idag... 1 km dit i rätt duktig lutning.

Tycker jag börjar bli jobbigt stor nu. Inga kläder passar, t o m väl tilltagna gravidkläder rullar upp och ner över magen och bristningarna kliar och svider som attan. Hoppas det blir lite bättre när bebis letar sig ner i bäckenet.
Fin mage ju och den är väl helt perfekt :) :up: här är det ingen som kommenterat faktiskt, inte jag träffar så mycket folk heller för den delen, sitter ju mest hemma. Kanske utstrålar jag också att det inte är läge att kommentera? :devil:

Här utgörs min byxgarderob av fyra par olika gravidleggings och i nödfall ett par mjukisbyxor som legat gömda och glömda i en byrålåda sedan förra graviditeten... :angel: när det är kallt ute så drar jag på mig mannens rymliga termobyxor, de går självklart inte att knäppa men det syns ju inte under den långa gravidjackan (som också börjar bli lite tight över magen, men de här sista veckorna funkar det nog) :D

Visa bifogad fil 26124

Vet känslan, jag har några (vanliga) leggings och strumpbyxor som jag varierar mellan, de får sitta under magen. Vanliga gravidtröjor rullar precis som du säger upp över magen, här är det klänning som gäller, eller typ hoodies (makens :p)

Visa bifogad fil 26124

Vad skönt med en medryttare! Hoppas att det fungerar bra :) Har ett par småtjejer som ridit min häst vid några tillfällen och tycker att det är jättekul att han får komma ut lite mer än jag orkar, men ena tjejen flög av sist och när andra tjejen skulle rida på ridbanan häromdagen studsade han ordentligt flera gånger :o Så jag får nog fortsätta försöka hålla igång ett tag till :laugh: Han är som tur är världens snällaste med mig :heart
Fogarna verkar ha stabiliserat sig lite de senaste dagarna så just nu känns det riktigt kul att rida :love:

Hoppas det blir varmare här framöver nu dock, för snart kan jag inte ha några av mina jackor längre :p

Alltså, jag kom på att vi behövde köpa hem bindor till efter förlossningen. Bad maken köpa när han ändå var på affären. Jo visst, han kommer hem med parfymerade trosskydd?! 🤣 wtf liksom, det är inget som ens under normala omständigheter skulle komma i närheten av mitt underliv kan jag säga...

Alltså, jag kom på att vi behövde köpa hem bindor till efter förlossningen. Bad maken köpa när han ändå var på affären. Jo visst, han kommer hem med parfymerade trosskydd?! 🤣 wtf liksom, det är inget som ens under normala omständigheter skulle komma i närheten av mitt underliv kan jag säga...
Har kvar två paket (gick på köp 3 betala för 2) om du finns i närheten.

Haha, bra där :D jag skulle nog inte våga be mannen köpa med den typen av produkt nej :angel:

Haha, bra där :D jag skulle nog inte våga be mannen köpa med den typen av produkt nej :angel:
Det värsta är att det har hänt en gång innan, i samband med förra förlossningen antar jag eftersom det bara är så jag använder bindor :p den gången var de nog inte parfymerade iofs...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 185
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 401
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 469
Senast: Sel
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21