Play doh är en av Noras absoluta favoriter, hon kommer ofta med en burk och ber mig öppna extra kul med lite "verktyg" till så hon kan skära och klippa och sånt.Vad hittar ni på för pyssel med era små hemma? Tycker det är så svårt att veta vad hon kommer fatta grejen med och ej. Rita tycker hon är jätteroligt, och vattenfärg har jag sett att de använder på förskolan ibland (men det får hon gärna fortsätta göra där! räcker med att det är ritat med penna mest överallt hemma trots att jag tycker jag gömmer dem jätteväl ), men sen tar det slut på kreativiteten
Funderar på om play-doh eller lera kan vara kul, eller om det är för svårt? Känner att vi behöver lite sådant nu när det är snorkallt ute och fortfarande mörkt om kvällarna.
Annars ritar och målar vi en del, ofta på helgen innan bad har en vaxduk dedikerad till målning och annat kladdpyssel, och långärmade förkläden, så blir inte hela lägenheten kladdig. Sen lyfter jag Nora rakt ur stolen och in i badkaret, så inget kladdas ner på vägen...