Sjukt besviken på min kropp som vägrar starta några förlossningsvärkar. Har varit i latensfasen sen onsdags kväll med värkar framförallt under nätterna (ca var tionde minut) och lite mer varierande under dagarna, lugnare de senaste två dagarna så sova får jag göra dagtid. Var inne i lördags fm för koll och de var tappen utplånad och jag var öppen 3 cm. Hade rätt jobbigt på natten med värkar och trötthet till söndag så då åkte vi in och då avtog såklart värkarna, inget mer hade hänt där "nere" vilket var en stor besvikelse. Fick morfin och sömntablett och sov några timmar på förlossningen. På söndags morgonen var jag öppen 4 cm men inte förlossningsvärkar så det blev att åka hem igen. Både igår och idag har jag haft väldigt lite värkar dagtid. I natt var det värkar ca var 6-10 minut som "vanligt". Så nu väntar jag bara in den 5:e natten med värkar innan vi äntligen får åka in för igångsättning imorgon på morgonen om inga "riktiga" värkar starar innan dess. Känns som kroppen "kompenserat" den okomplicerade relativt smärtfria graviditeten ordentligt de senaste dagarna. Har ont i bäckenbotten så fort jag rör mig eller går om jag inte är extremt försiktig, det gör även ont där när jag kissar. Allt detta är såklart fullt normalt enligt barnmorskorna
Hoppas att min kropp fattar vad den ska göra imorgon med lite hjälp i rätt riktig. Borde vara bra förutsättningar tycker jag i och med att tappen är borta och jag redan öppnat mig en del.