Spännande med bikarbonat! Roligt med studier på vanliga varor som inte har någon speciell tillverkare, det är väl inte så vanligt annars. Dricker ni hallonbladste? Tror inte det finns någon studie som backar upp nyttan med det men jag dricker en kopp på kvällen. Eftersom jag ändå dricker te då så känns det inte som någon stor uppoffring att byta till hallonblad, fast mitt vanliga te är dock godare. Gör det nytta så är det bra, gör det inte det så är det lite sak samma men dadlarna måste göra nytta!! Det har jag bestämt att de gör för jag trycker inte i mig sex stycken om dagen för ingenting. Jag föreställer mig att min livmoder hör änglasång för varenda dadel jag stoppar i munnen.
Ja det är svårt, man borde kanske ha någon sorts målbild för förlossningen men det är ju samtidigt svårt då att inte bli besviken om det inte blir så som man tänkt. Men man måste ju vara snäll på sig själv, man har väl gjort så gott man kunnat med det man har hur som helst! Mer än så kan man ju inte göra.
Angående lustgas så är jag rädd för att börja må illa för det är ungefär det absolut värsta jag vet. Vet ni hur snabbt det i sådana fall går över ifall man slutar med lustgasen? Går illamåendet över på någon minut när gasen slutat verka eller kan det hålla i sig längre?
Jag tror dock att det vore väldigt hjälpsamt att ha en sådan "livboj" att koncentrera sig på som ni säger.
Jag mår också lätt illa och kräktes konstant under och efter förlossningen. Använde lustgas under perioder av förlossningen. Tyckte inte att illamåendet blev värre av det och upplevde att effekten var helt borta på några minuter.