Här händer det INGENTING, men de senaste dygnen har jag svettats floder och varit så varm att jag knappt vetat vart jag ska ta vägen. Normalt är jag frusen av mig och har så varit även som gravid, men nu bara kokar jag, dygnet runt. Om morgnarna vaknar jag i en sjö och på kvällarna vill jag bara lägga mig i en isvak. Min normala utstyrsel i vårt ganska varma hem är yllestrumpor, inneskor, byxor, långärmad tröja och en varm tröja, men igår fick jag gräva fram det enda svala plagg jag kunde uppbåda; ett litet nattlinne av negligétyp (av någon anledning fanns negligén kvar i en byrålåda, trots att garderoben för tillfället bara innehåller vinterplagg och bara sådana som funkar för min gravida kropp). Så jag och magen svassade runt i negligé hela kvällen, en elefant i spetsskrud.
Snälla, säg att denna överhettning betyder att det snart är dags, för den är vidrig!
Nu har jag börjat bekymra mig för en eventuell igångsättning - jag vill inte att det ska behövas, ju! Åh, vad jag hoppas att det ska starta spontant.