Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min är nästan tom än så länge men testade att packa ner några egengjorda tvättlappar för att se hur de passade. Men annars blöjor och någon salva än så länge.
Bättre svar från mig kommer nog när liten är ute. Då vet man vad man använder ^^
Jag har själv verkligen ingen koll, därför skönt med lite tips på hur andra gör. Men man får väl prova sig fram.
Hur gör du dina egna våtservetter?

De sägee ju att när man är pp förlossningen och allt nära är jobbigt så ska man ha ett mål framför sig som man ska se.

Mitt är nog när jag sitter där med bebis u famn och får förlossningsfika som jag inte fick vid första barnet ^^ hoppas jag fprndet denna gång och inte bara min sambo
haha
Varför fick du ingen fika förra gången?

sitter o funderar vem som fött barn, var ju någon sm hoppade in och sa att fösta vårbebisen redan kommit, kollade bakåt i tråden och någn aneeette? som fallit bort men som inte varit aktiv på länge?

var inte så aktiv i början av tråden så man hängde inte med där

Så är det säkert! Men är personen inte aktiv och inte heller vill ge sig till känna spelar det ju tråden ingen roll. Har ju fötts massor av marsbebisar i världen. :D Våra verkar hellre vilja vara aprilbebisar. Klandrar dem inte. Vem vill ut till den här kylan när man ligger i varmt vatten och myser?:p

Ännu en natt med förvärkar. Det sägs att man vet när det är på riktigt och med första barnet var det verkligen så från första värk. Nu får jag i alla fall två-tre kraftiga och täta förvärkar som skulle kunna vara på riktigt, sedan blir det svagare, kortare och glesare värkar för att dö ut. Så frustrerande! Hoppet hinner ändå tändas lite varje gång.:meh:

Jag har själv verkligen ingen koll, därför skönt med lite tips på hur andra gör. Men man får väl prova sig fram.
Hur gör du dina egna våtservetter?
Inte våtservetter utan sydd tvättlappar av flanell. Men var gjort egna våtisar förut också. blandar babyolja o babytvål i avsvalnat kokvatten som man doppar papper i. T.ex hushålls. Jag testade ej hushålls sj men tydligen ska man kunna dra ut den hårda rullen i mitten så kan man sedan bara dra bitar från mitten. Sen lägger man det i en passande burk med lock.

Började fundera på igår vad man har i skötväskan. Så vad packar ni ner i era skötväskor?
Nästan inget :-)
- Libero mats engångsunderlägg (1 st, används tills det blir smutsigt)
- Papperstvättlappar
- våtservetter/tvättservetter
- blöjor
- blöjpåsar (hundpåsar funkar lika bra eller bättre)
- helombyte bebis (ryggbajs och bajskatastrofer blir snabbt vardag)
- extratröja till mamma (hej kräkbarn)
- näsdukar (nödservetter)

Alltså - vad har man i BB-väskan nu igen?
När lillen föddes var det strålande sol, 25 grader och hud-mot-hud förespråkades. Så jag minns bara att jag lullade runt på rummet i nättrosor och mysbyxor och lillen i bara blöjan. Så noll koll på vad som behövs. Och noll energi att fundera.

När lillen föddes var det strålande sol, 25 grader och hud-mot-hud förespråkades. Så jag minns bara att jag lullade runt på rummet i nättrosor och mysbyxor och lillen i bara blöjan. Så noll koll på vad som behövs. Och noll energi att fundera.
Jag packar sånt jag kan tänkas behöva. Mitt mål är att åka hem så fort det bara går om allt fungerar bra och så. Man kanske inte ens får nytta av så mycket som män packat ner men det jag har i min bb väska är:
Kläder till bebis, omlott bodys, byxor, strumpor, mössor (ganska mycket, har svårt att bestämma mig för hur söt han ska vara haha)
Liten filt (till bebis eller när jag ammar, tar knappt någon plats i väskan)
Amningsnapp
Trosor till mig
Amningsinlägg
Förlossningsbindor
Tofflor
Papper som ska lämnas till förlossningsavd.
Salva till bröstvårtor som man fick med en babybox
Power bank
Blöjor

Tror det var allt ön så länge...
Funderar på om man ska köpa in lite mer kläder till mig sj. T.ex ett extra par mjukisar och sånt som man kan packa ner nu när det börjar närma sig

Senast ändrad:
Började fundera på igår vad man har i skötväskan. Så vad packar ni ner i era skötväskor?
Kräklapp, blöjor, tvättlappar, en vattenflaska och ev mellanmål, extra ombyte (jag hade bara till bebis men kan vara bra till sig själv också, särskilt om man har en kräkbebis), nåt underlägg till skötbädd, påsar, amningsinlägg, napp och allt jag har i handväskan annars.

Olika kläder till bebis + filt
Bindor
Sköna trosor
Laddare
Sköna kläder till mig själv
Godis!
Alvedon till eftervärkarna.. Jag brukar inte vilja be om sånt på bb.
Amningsinlägg

Skulle det behövas något annat så brukar får väl karln åka o handla

Ang myter kan det väl också vara just att graviditet tidigare måste varit väldigt mytomspunnet. Påtagligt men inte mycket fakta liksom. Förstår dock att det kan bli frustrerande samtidigt som jag tycker sånt är lite roligt. Googlade för övrigt på tecken att det närmar sig häromdagen, just med tanken på sådana subtila saker varav hälften säkert är myter/slump. Hittade mest "ett tecken på att förlossningen startar är värkar". No shit, det hade jag missat.

Apropå bb-väskan startade dagen efter 5 timmars sömn av att sonen hittat och packade upp chokladen i bb-väskan och sen plockade fram kavlar och skulle baka.

Fick sova lite till inatt, tack för det. Vaknade av att det spände som fasen i magen och allt kändes lite konstigt. Kan bäst beskrivas som lite mensvärk långt ner och ut mot ljumskarna. Haft några sammandragningar som känns rejält framförallt neråt och värker så att jag måste koncentrera mig lite. Vågar man hoppas att det är på G? Maken blev helt svettig när jag berättade detta. :D

Olika kläder till bebis + filt
Bindor
Sköna trosor
Laddare
Sköna kläder till mig själv
Godis!
Alvedon till eftervärkarna.. Jag brukar inte vilja be om sånt på bb.
Amningsinlägg

Skulle det behövas något annat så brukar får väl karln åka o handla
När jag låg på BB typ ”kastade” de värktabletter efter mig. De frågade hela tiden. Men jag hade inga större problem med eftervärlkarna och tog bara ngn mot molvärk på natten. Men har förstått att det kommer bli värre nu m nr 2.

När jag låg på BB typ ”kastade” de värktabletter efter mig. De frågade hela tiden. Men jag hade inga större problem med eftervärlkarna och tog bara ngn mot molvärk på natten. Men har förstått att det kommer bli värre nu m nr 2.
Haha tänk om de hade informerat mig vad dessa värktabletter var till. Kom en och la några på bordet och jag tänkte bara: men jag har inte ont? Så fick jag reda på sen varför haha. Så denna gången är jag redo ;)

Ja jag har för mig att de brukar fråga, men de där 500 mg gör inte mycket nytta. Brukar ta med de alvedonen jag fått av mvc-läkaren varje graviditet.
Vågar inte ens tänka på hur illa eftervärkarna kommer vara denna graviditeten :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 249
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka