Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka @MinIan ! Känns lite osäkert för om jag sitter stilla så är det rätt lugnt men har gått omkring lite och då känns det som att kroppen "jobbar på". Så jag tänker nog vanka omkring och se om det kan få fart på det sättet. Vilat färdigt har jag gjort sen veckor tillbaka, jag är redo nu!

Ska försöka @MinIan ! Känns lite osäkert för om jag sitter stilla så är det rätt lugnt men har gått omkring lite och då känns det som att kroppen "jobbar på". Så jag tänker nog vanka omkring och se om det kan få fart på det sättet. Vilat färdigt har jag gjort sen veckor tillbaka, jag är redo nu!
När jag hade värkar så var det ingen fara enligt förlossningen så länge de gjorde uppehåll när jag vilade.
Men jag var också envis och skulle inte in för tidigt haha

Ja låt tyngdlagen hjälpa till
Heja! Ska nog ta en promenad med sambon ikv så kanske det drar igång för en sj ;)

Skulle vilja ta promenad ikv men har gått så mycket på ett shoppingcenter så hela min höft känns körd. Från knäna upp över höften värker. Vet inte om man ska gå eller om man ska sitta still. Vill ju som att allt ska dra igång nu ju :p

Ligger här o vilar o funderar över hinnsvepning. Läkaren på specMVC pratade om att göra en på mig vid nästa möte om tappen är mogen. Jag har läst på en del och känner mig väldigt tveksam, främst för risken att få värkar som inte gör nytta utan bara snor energi. Men om det sätter igång på en gång utan pinvärkar låter det ju väldigt bra. Jag får absolut inte hamna i en situation där jag får en lång, smärtsam latensfas, eller massa h med pinvärkar pga hälsoskäl. Hade ni vågat chansa?

Vad är vinningen med en hinnsvepning för din del? Jag menar finns det någon anledning att forcera fram förlossningsstart? Hur motiverar läkaren hinnsvepning?

Jag fick hinnsvepning när jag fastnade i latensfasen 3-4cm öppen med utplånad tapp. Gav inget men hade å andra sidan verkligen ingen anledning att tveka eftersom att jag redan hade värkar som inte var tillräckligt effektiva.

Är ju omöjligt att svara på hur din kropp skulle svara på en hinnsvepning, men för att våga chansa bör det finnas något att vinna tänker jag.

Vad är vinningen med en hinnsvepning för din del? Jag menar finns det någon anledning att forcera fram förlossningsstart? Hur motiverar läkaren hinnsvepning?

Jag fick hinnsvepning när jag fastnade i latensfasen 3-4cm öppen med utplånad tapp. Gav inget men hade å andra sidan verkligen ingen anledning att tveka eftersom att jag redan hade värkar som inte var tillräckligt effektiva.

Är ju omöjligt att svara på hur din kropp skulle svara på en hinnsvepning, men för att våga chansa bör det finnas något att vinna tänker jag.

Hon sa aldrig det egentligen, och allt var redan så rörigt i mitt huvud iom att det var fel läkare så jag missade att fråga. Hon var inte riktigt införstådd i min problematik, så jag litar inte på hennes rekommendation i det här fallet. Antar dock att vinningen skulle vara att jag förhoppningsvis inte behöver gå över tiden, annars vetja sjutton.. Tack vare ditt svar vet jag iaf vilken fråga jag ska ställa nästa gång jag ska dit! Tack:)

Börjat få väldigt mycket sammandragningar och tryck neråt nu ikväll och några som faktiskt gjort lite småont i ryggen.
Antingen börjar kroppen faktiskt fatta att bebisen borde komma ut snart, eller så har jag fått irriterande förvärkar för första gången någonsin. Gissar på det sistnämnda för jag tror inte det är på G än på några dagar. Svärmor åkte för ett par timmar sen så det vore lite typiskt om det drog igång nu :D

Börjat få väldigt mycket sammandragningar och tryck neråt nu ikväll och några som faktiskt gjort lite småont i ryggen.
Antingen börjar kroppen faktiskt fatta att bebisen borde komma ut snart, eller så har jag fått irriterande förvärkar för första gången någonsin. Gissar på det sistnämnda för jag tror inte det är på G än på några dagar. Svärmor åkte för ett par timmar sen så det vore lite typiskt om det drog igång nu :D
Du borde ju ha ett jättestort påslag av må-bra-hormoner nu i alla fall. Du är väl inne på BF +/-2 v? I så fall slår jag vad om att det är på G nu. Om du inte börjar stressa upp dig igen :-)

Woohoo vad det börja hända grejer här :D Hoppas det är bebis på väg!

Du borde ju ha ett jättestort påslag av må-bra-hormoner nu i alla fall. Du är väl inne på BF +/-2 v? I så fall slår jag vad om att det är på G nu. Om du inte börjar stressa upp dig igen :-)
Bra mår jag helt klart nu! Bara en sån liten sak som att kunna slänga upp svullna fötter på soffbordet igen gjorde underverk med humöret :D
Hade bf i torsdags, men det kommer alldeles för sällan för att jag ska kunna tro att det är på gång nu

Låter ju som att ett par av bebisarna är pågång :D
Hemkommen från landstället där jag sov riktigt dåligt i natt (typ inte alls) så jag var tacksam att många av er andra var inne och skrev i tråden så jag hade nått att göra mitt i natten. Dock har jag glömt mitt lösenord hit till bukefalos så kan inte logga in och skriva från telefonen :banghead: Hur sjutton kan jag få ett nytt? Hittar inte nånstans att man kan få ett nytt genom mailen? Och ska jag uppdatera lösenordet inne på inställningar måste jag ju ha det gamla lösenordet :grin: Kan ju vara bra att kunna skriva från mobilen om man vill uppdatera er andra när man kanske åker in för en förlossning ;)

Låter ju som att ett par av bebisarna är pågång :D
Hemkommen från landstället där jag sov riktigt dåligt i natt (typ inte alls) så jag var tacksam att många av er andra var inne och skrev i tråden så jag hade nått att göra mitt i natten. Dock har jag glömt mitt lösenord hit till bukefalos så kan inte logga in och skriva från telefonen :banghead: Hur sjutton kan jag få ett nytt? Hittar inte nånstans att man kan få ett nytt genom mailen? Och ska jag uppdatera lösenordet inne på inställningar måste jag ju ha det gamla lösenordet :grin: Kan ju vara bra att kunna skriva från mobilen om man vill uppdatera er andra när man kanske åker in för en förlossning ;)
Ringade in där man ska trycka :)

Bifogade filer

• Capture+_2018-03-31-21-30-41.webp
    Capture+_2018-03-31-21-30-41.webp
    62,1 KB · Visningar: 20
Bra mår jag helt klart nu! Bara en sån liten sak som att kunna slänga upp svullna fötter på soffbordet igen gjorde underverk med humöret :D
Hade bf i torsdags, men det kommer alldeles för sällan för att jag ska kunna tro att det är på gång nu
Gå och lägg dig ska du se att det drar igång.
:-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 247
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka