Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det står om jag går in på "planera/ansök föräldrapenning". har du skickat in moderskapsintyget man får runt v25?Om ni går in era egna sidor på försäkringskassan, står det att ni väntar barn då? Det gör det inte för mig och jag började fundera om det är jag eller BM som borde gjort något...
Om ni går in era egna sidor på försäkringskassan, står det att ni väntar barn då? Det gör det inte för mig och jag började fundera om det är jag eller BM som borde gjort något...
Om ni går in era egna sidor på försäkringskassan, står det att ni väntar barn då? Det gör det inte för mig och jag började fundera om det är jag eller BM som borde gjort något...
Sådär står under "ärenden" och sen vidare under föräldrapenningOm ni går in era egna sidor på försäkringskassan, står det att ni väntar barn då? Det gör det inte för mig och jag började fundera om det är jag eller BM som borde gjort något...
Fint!16 dagar kvar till BF! Lille W:s rum står klart, och för min del är han välkommen när som helst nu
Hoppar in från annan tråd, jag kände inget tryck neråt första graviditeten (vad jag minns) men andra gången kände jag tydligt en tyngdkänsla i underlivet från v37, ungefär samtidigt som sonen fixerade sig. Det känns (för mig) lite som det låter, att det "trycker" neråt inifrån pga tyngden.
Det var oftast inte obehagligt eller jobbigt men gav känslan att man hade nåt mellan benen.
Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte uppleva något tryck. Börjar ju fundera på om man var skapt annorlunda när man fick samma fråga av två olika bm på en vecka.. Samt att jag har kollegor och vänner som just pratat om hur jobbigt dom tyckte det var med just tyngdkänslan/ trycket nedåt.Första två graviditeterna kände jag inget tryck alls, tredje kände jag lite. Det är först med fyran och femman som det känts som att man har en boll mellan benen som trycker på.
Det finns nog ett samband där ja. Mitt stackars bäcken har ju fått utstå en del och det är ju först nu de senaste graviditerna jag känner av det.Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte uppleva något tryck. Börjar ju fundera på om man var skapt annorlunda när man fick samma fråga av två olika bm på en vecka.. Samt att jag har kollegor och vänner som just pratat om hur jobbigt dom tyckte det var med just tyngdkänslan/ trycket nedåt.
Kanske kan ha något med hur vidgat bäcken man har samt hur stark/ vidgad muskulaturen är? Tanke på att ni inte upplevde det med tidigare barn.
Det är just det hoppet jag lever på och försöker trösta mig själv med, att det förhoppningsvis drar igång ordentligt sen när det väl börjar! Men det är tungt för varje dag som går..Du behöver absolut inte be om ursäkt!
Jag kanske kan trösta dig med att 4 av 5 graviditeter så har jag inte känt ett skit innan det dragit igång ordentligt, man måste inte ha förvärkar/sammandragningar innan det startar på riktigt
Även därför jag tycker det är så drygt denna gången att det inte händer något mer nu Börjar känna lite nu när jag rör på mig, men det är så oregelbundet att det inte ens är värt att klocka
Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte uppleva något tryck. Börjar ju fundera på om man var skapt annorlunda när man fick samma fråga av två olika bm på en vecka.. Samt att jag har kollegor och vänner som just pratat om hur jobbigt dom tyckte det var med just tyngdkänslan/ trycket nedåt.
Kanske kan ha något med hur vidgat bäcken man har samt hur stark/ vidgad muskulaturen är? Tanke på att ni inte upplevde det med tidigare barn.
Tänker att just 1 april kanske inte är så roligt datum att fylla år. Nu skulle det ju dock kunna dra igång (så lär den komma efter midnatt) lagom innan vi hämtar sonenokej. idag ska jag och sambon på bio, så då får bebis gärna stanna inne haha