Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte uppleva något tryck. Börjar ju fundera på om man var skapt annorlunda när man fick samma fråga av två olika bm på en vecka.. :p Samt att jag har kollegor och vänner som just pratat om hur jobbigt dom tyckte det var med just tyngdkänslan/ trycket nedåt.
Kanske kan ha något med hur vidgat bäcken man har samt hur stark/ vidgad muskulaturen är? Tanke på att ni inte upplevde det med tidigare barn.

Jag upplevde inget tryck neråt under hela tiden. Men när han skulle ut blev det ett jävla tryck, haha!

Nu har det vart tyst här ett litet tag! Föder ni barn eller har alla bara gett upp hoppet och försöker fördriva tiden med annat? ;)

Har börjat få halsbränna på kvällstid o restless legs har blivit värre igen. Hb't hade sjunkit sist så det tänker jag orsakar bensprattlet o hoppas på förbättring nu när jag ökar på dosen niferex.

I helgen har vi pysslat med att snickra skötbord, det tar tid! Är så galet trångt på lilla toan så vi måste platsbygga, och då är det knepigt att komma åt med skruvdragaren.. men nu saknas bara toppskivan o lite detaljer, sen är det klart! :up:

Längtar tills bebis kommer!! Är så roligt nu när det börjar hända lite för flera här i tråden, men blir samtidigt lite avis;) Igår var vi in en sväng till fl på kvällen pga dålig aktivitet i magen, men allt verkade ok med lillan så vi kunde åka hem o sova gott tack o lov! Andra gången nu, hoppas slippa fler, man blir ju helt slutkörd av oron.

Nu har det vart tyst här ett litet tag! Föder ni barn eller har alla bara gett upp hoppet och försöker fördriva tiden med annat? ;)
Vi alla hade kunnat säga ja för att göra det bästa aptilskämtet ever. Men nah.. jag klarade iaf av att se biofilmen utan avbrott. En sak är då säker. VIP stolarna är bra stolar när man har foglossning. 2h film utan att det gör ont :)

Just nu glor jag på tv och lyssnar på skriken från andra som föder. Uthärdar nån värk här o där som kommer väldigt sällan.
Åkte in för kontroll vid 20.. Sen fick jag inte åka hem igen.
Banka i väggen så kanske de tystnar så du hör tv'n:angel:
Men då händer det ju något i alla fall! Jag ser fram emot uppdatering när jag kisar in i telefonen inatt pga extremt nyfiken:D
Lycka till!

Just nu glor jag på tv och lyssnar på skriken från andra som föder. Uthärdar nån värk här o där som kommer väldigt sällan.
Åkte in för kontroll vid 20.. Sen fick jag inte åka hem igen.
Men vadå? Har du börjat öppna dig? Är allt dom det ska? Du får utveckla lite så vi inte börjar oroa oss!!

Om det är avstannat värkarbete så får du lighta lite candels och fixa lite coozy!

Men vadå? Har du börjat öppna dig? Är allt dom det ska? Du får utveckla lite så vi inte börjar oroa oss!!

Om det är avstannat värkarbete så får du lighta lite candels och fixa lite coozy!
Var öppen 5 cm när jag kom in. Allt är som det ska :) Väntat på ett förlossningsrum tills nu, var lite fullt här tydligen. Tur mina värkar bara kommer med 10 min mellanrum så det går att uthärda ett tag till. Snart skulle de ta vattnet så då är jag nog inte lika pigg längre :D

Ashungrig är jag också så funderar på om man ska skicka gubben till mcdonalds. Insåg att jag knappt ätit något på hela dagen :/

Var öppen 5 cm när jag kom in. Allt är som det ska :) Väntat på ett förlossningsrum tills nu, var lite fullt här tydligen. Tur mina värkar bara kommer med 10 min mellanrum så det går att uthärda ett tag till. Snart skulle de ta vattnet så då är jag nog inte lika pigg längre :D
Men wooow! Heja heja! Då förväntar jag nog en till bebis när man vaknar nästa gång ;)

Woohoo! :banana: Då kanske det är bebis här i morgon bitti när man kikar in. :love:

Står fortfarande stilla på ca 6 cm. Tydligen är jag inte riktigt igång än. Så nu blir det sova.. Så gott det går i den underbart sköna sängen :angel: och med de värkarna som är kvar

Bifogade filer

• 20180401_235805.webp
    20180401_235805.webp
    96,5 KB · Visningar: 46
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 246
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 324
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka