Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är som "slappna av och tänk inte för mycket på det så blir du gravid" :banghead:.
Sambon har i alla fall fått mig att tänka om lite, även om jag fortfarande blir sur och ledsen på de som tror på såna saker.
Men, som sambon säger: "de har väl upplevt att det är så för dom själva, så då blir det en sanning för dom". Antar att det ligger nåt i det.

Givetvis är det så som din sambo säger. Och folk menar ju inget illa eller så, det förstår jag också. Men jag kan bli lite tokig på allt skrock kring graviditeter, varför ska det vara så himla mytomspunnet liksom? Om man hade haft en allvarlig sjukdom (dumt att jämföra graviditet med sjukdom men you get the point) så håller ju folk inte på och pratar myter, då är det forskning och medicin som är svaret.

Bara lite nattliga tankar från mig som vaknade av att bäckenet höll på att gå i tusen bitar. Fick gå upp och rasta benen lite så blev det bättre. Dags att somna om :).

Kan hålla med om det där med myter. Fast just ikväll hoppades jag nästan att just det med fullmåne skulle stämma så det börjar ploppa ut lite bebisar :D

Har inte lyckats somna än. Fick ta bilen och åka en vända med minstingen vid 01 så hon skulle somna, är skitförbannad på karln så han förvisades till soffan så nu är jag pigg och lyckas inte somna om :/

Här händer inget. Vaknat och ligger vaken. Men börjar känna lite trötthet igen och ni är jag riktigt hungrig också men brukar aldrig orka kliva upp. what to dooo.

Den här tråden borde byta namn till "nattvakna men inga bebisar" :D.

Ligger och surfar runt på Buke. Har nog snart läst alla trådar som finns? Nu börjar höfterna värka som fasen igen. Får kanske gå ner till soffan och försöka sova sittandes i stället.

Gå upp och ät. Nåt kul ska man ju ha när man är vaken på nätterna :D.
yeah. i did... magen satte tydliga riktlinjer, gå upp eller... ja..

Så nu när man sitter här s¨kommer massa tankar igång, var på bvc tidigare i veckan och så kom vi in på att prata om denna graviditet eftersom det är så nära nu, sa att jag sover mycket bättre nu och då ser jag i ögonvrån hur min sambo kollar konstigt på mig, så jag fick lov at fråga han eftråt varför och han menade att det gör jag väl ändå inte, sover bärttre. vaknar ju flera gånger per natt. Men alltså. jo jag kan vakna men brukar somna om efter en stund igen, då är det bättre :D

Ligger och surfar runt på Buke. Har nog snart läst alla trådar som finns? Nu börjar höfterna värka som fasen igen. Får kanske gå ner till soffan och försöka sova sittandes i stället.
hahahaa, sitter vi fortfarande här i höst och undrar vad som hände XD hade alla inbillat sig? haha

Det skulle inte förvåna mig om min bebis bestämmer sig för att komma på äldsta tösens födelsedag den 5/4. Enbart för att jag absolut inte vill att den föds då.

Det skulle inte förvåna mig om min bebis bestämmer sig för att komma på äldsta tösens födelsedag den 5/4. Enbart för att jag absolut inte vill att den föds då.

Ja men s¨är det nog. min kommer säkert på det beräknade datumet ska vi se. d sonen har avslutning på simskolan.....
förlåt för avsaknaden av bokst'äver ibland. min laptop är sån haha..... vill bestämma sj...

Installerad i soffan. Kände för att lipa lite men lät bli. Ska titta på Vänner tills jag somnar istället, om det är möjligt. Vetifan vad som hänt men allt gör ont.

Ogillar att höfterna värker. Ligger också och surfar runt på buke, finns inte mycket annat att göra såhär mitt i natten.
Men kanske skulle vara duktig och packa den där bb-väskan så det blir gjort någon gång :o

hahahaa, sitter vi fortfarande här i höst och undrar vad som hände XD hade alla inbillat sig? haha

Alltså kan ni känna så att ju längre tiden går desto mer overkligt blir det? För ett par veckor sedan såg jag jättemycket fram emot allt med bebisens ankomst och kunde liksom se allting framför mig, även om det kändes väldigt overkligt och främmande. Men nu, ju mer jag går över tiden desto mer känner jag bara "det kommer inte ske, det kommer inte nån bebis alls". Jag ser inte blöjbyten och barnvagnspromenader framför mig, jag ser bara mig själv som en badboll-for-ever och något slags evigt vakum. Jättemärkligt!

Installerad i soffan. Kände för att lipa lite men lät bli. Ska titta på Vänner tills jag somnar istället, om det är möjligt. Vetifan vad som hänt men allt gör ont.
Jag har iaf klarat mig från ryggont i natt, men nu när jag klev upp så fortsätter bebis att trycka neråt som vanligt när man är uppe och ör sig, man kommer på sig sj att gå brett för det känns som en boll där nere och sticker o gör ont. men bebis väntar bara på farmor ska komma så kikar han väl ut direkt efter kan man hoppas ;)

Säker på att det inte är något som är på gång nu då? Eller är det bara höfterna som värker?

Säker på att det bara är höfterna. Jag ligger ju bara på sidorna och sover, nu när jag förflyttat mig till soffan kan jag halvligga på rygg och då släpper det. Släpper även när jag står upp. Tänk när jag äntligen kan få sova på mage igen, bara några dagar kvar! :love:

Ogillar att höfterna värker. Ligger också och surfar runt på buke, finns inte mycket annat att göra såhär mitt i natten.
Men kanske skulle vara duktig och packa den där bb-väskan så det blir gjort någon gång :o
min är duktigt packad alltså. <-- lät roligt.
Förutom kläder till mig men inser nog att e inte ryms, får nog packa skötväskan också haha

Säker på att det bara är höfterna. Jag ligger ju bara på sidorna och sover, nu när jag förflyttat mig till soffan kan jag halvligga på rygg och då släpper det. Släpper även när jag står upp. Tänk när jag äntligen kan få sova på mage igen, bara några dagar kvar! :love:
åh, ligga på mage haha :love:

Alltså kan ni känna så att ju längre tiden går desto mer overkligt blir det? För ett par veckor sedan såg jag jättemycket fram emot allt med bebisens ankomst och kunde liksom se allting framför mig, även om det kändes väldigt overkligt och främmande. Men nu, ju mer jag går över tiden desto mer känner jag bara "det kommer inte ske, det kommer inte nån bebis alls". Jag ser inte blöjbyten och barnvagnspromenader framför mig, jag ser bara mig själv som en badboll-for-ever och något slags evigt vakum. Jättemärkligt!
Oh ja, så kände jag förra graviditeten. Gav upp hoppet om att hon skulle komma ut öht.
De där dagarna man går över känns så mycket längre än de där 9 månaderna som man går och väntar och man ser inget slut på eländet heller när man bara blir större och har ont överallt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 249
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 720
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka