Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kan hålla varandra sällskap @Sedna !Vaknade precis, inte heller av några värkar utan bara av att det värker i ländryggen vilket det har gjort i några nätter nu. Tror att det beror på att jag ligger ner så mycket, känner igen det även från när jag inte är gravid och ligger ner länge.

Alltså satan vad besviken man blir på något sätt när man vaknar och inser att det inte händer nåt den här natten heller. Har liksom fått för mig att det kommer dra igång på natten... 10 dagar över tiden nu.

Fröet knökar omkring i magen och verkar trivas i alla fall, det får man glädjas åt.

Hoppas att jag och maken kan hitta på något idag, om så bara åka nånstans och fika eller så. Måste ha nåt att göra. Igår lyckades jag slå ihjäl några timmar med att tömköra och pyssla med hästen och det var :love:. Hade ju passat ypperligt att slå ihjäl hur mycket tid som helst i stallet just nu men att hålla på och mocka och greja med vatten och hö gör att jag blir helt skrot i fogarna, de klarar inte belastningen så när stallsysslorna är klara kan jag knappt leda min häst för jag hänger inte med och sen har jag ont resten av dagen. Inget man dör av men det är jobbigt. De flesta dagarna tar min fantastiska medryttare henne, och resten av dagarna hjälpen maken till med stallsysslorna så mycket han kan (trots allergi!) så att jag åtminstone kan tömköra, det är jag väldigt tacksam för! Men jag hade önskat att jag hade orkat/klarat mer själv, även om stallkompisarna tittat förvånat på mig varje gång jag kommer dit numera och verkar tycka att det är otroligt att jag orkar med allt jag gör. Men för mig känns det ju inte riktigt så :).

Ja det här blev långt och svamligt men klockan är fem på natten så ni får ha överseende :D.

Här är en till som vart vaken i nån timma helt utan anledning. Eller jag var hungrig så var tvungen att gå upp och äta. Tror jag var lite stressad över att jag inte känt så mycket rörelser från lilleman också, även om han alltid är väldigt lugn och stilla på nätterna. Men nu efter lite mat i magen sprattlar han runt friskt där inne så det känns bra :love:

Känner igen det där med att känna sig otillräcklig i stallet, jag tömkör 2 dagar i veckan men fixar mockning och mat varje dag fast medryttaren är där för att jag ska ha nått att göra varje dag. Men man ibland glömmer man liksom av att man inte kan jobba på i samma tempo som innan graviditeten :grin: Så får man äta upp det på kvällen sen!

Är det någon ställning jag nog vägrar är det den du beskrev Nu med att stå lutad mot sängen på knä. Skulle känna mig alldeles för blottad. Mer än vad man redan är. Tror stol skulle vara att föredra isf. som hon på Youtube. Vet inte hur hennes namn stavas.
Det är bra att man är olika! Jag kommer vägra gynstol in i det sista :-).

Kan dock verkligen rekommendera förlossningspall om de har det där du ska föda (och du inte redan provat). Min man satt bakom min rygg och höll om mig, var mitt ryggstöd, och man sitter väldigt nära golvet. Barnmorskan sitter typ på golvet. Känns som allra minst blottande ställningen. Gynnsam för förlossningen plus att partnern inte ser så mkt ”gegg”.

Här är en till som sovit uselt. Men jag skrapade nog ihop 6h iaf, bara det att der var glapp mellan varje h...:meh: och vaken mellan 04-06 pga smärta från bäckenet. Om det fortsätter såhär vet jag inte vad jag ska hitta på, får ont i höften efter bara någon timme i sängen och nu hjälper knappt mina knep längre. Värmekudden funkar fortf ett tag tack o lov. Någon som har liknande problem o funnit en lösning?

Kan dock verkligen rekommendera förlossningspall om de har det där du ska föda (och du inte redan provat). Min man satt bakom min rygg och höll om mig, var mitt ryggstöd, och man sitter väldigt nära golvet. Barnmorskan sitter typ på golvet. Känns som allra minst blottande ställningen. Gynnsam för förlossningen plus att partnern inte ser så mkt ”gegg”.

Håller med om allt. Födde också på pall och gärna igen.

Ja det låter bättre iaf :)

Långhelg och imorgon kommer vår barnvakt. Då känns det helt ok om allt skulle dra igång ^^

Idag är jag o sonen själv hemma då sambon åkt iväg för att sko några hästar (privat) han var hovslagare förut men dålig lönsamhet och så bröt han benet så han la ner allt men håller kunskaperna igång och skor åt vänner o bekanta :) men drygt att inte han är hemma denna dagen. Men men. Han vill få dessa två hästar gjorda innan liten behagar kika ut ;)

Min natt har varit bra. Vaknat några gånger men har kunnat somna om snabbt ingen. En av gångerna vaknade jag efter en förvärk skulle jag tro. För det kändes precis som efter en sån värk lagt av så har man lite känningar kvar en stund efteråt.

Ja det låter bättre iaf :)
Om de inte har pall och du är ok med att stå på huk rekommenderade de också följande ställning på kursen:
Partnern sitter på en stol m särade ben. Du sitter på huk mellan hans ben med dina armar på hans lår. Ryggen mot honom. Han håller armarna om dig. Då kommer all din tyngd på hans ben, och han stabiliserar upp dig. Det blir inte alls så tungt för dig som det kanske låter.

Samma där. Tyngdkraften hjälper till och du är inte blottad. Och din partner har en uppgift och kan känna sig delaktig.

Du kan ju ha lite alternativ när det blir dags. Så får man se vad man känner för.

Sista dagen på jobbet igår och jag vet inte men jag blev rätt besviken att ingen sa nåt utan det var mer hejdå nu går jag. När vikarie som varit där i 2 månader fixade de fika, jag har varit där i nästan 5 år.... Jag har de senaste veckorna lagt tid på att underlätta för de som är kvar men inte ens ett tack, började gråta i bilen. Några ord hade räckt. Kommer troligtvis inte tillbaka dit efter ledigheten och känner just nu ingen lust till det heller, anställd i kommunen så kan hamna lite varsomhelst.
Men idag känner jag att nu går jag vidare och inväntar bebis och myser med familjen!

Kunde varit jag som skrivit det där. Känns som att kroppen inte fattar vad den ska göra?

Idag händer ingenting. Är totalt viljelös. Har precis borstat tänderna liksom, det är det enda jag har gjort idag förutom att ligga i soffan och växelvis kolla på Vänner och sova och störa mig på solen som lyser in genom fönstret. Inte ens nån fart på Fröet idag, det brukar ju vara underhållande i sig annars. Läste nånstans att om bebis lugnar sig kan det vara ett tecken på att det snart drar igång men det känns inte så. Alls.

Tack för att jag fick gnälla. :)
Förstår dig! Skickar massa pepp och hoppas du finner lite ork idag. Men nu är det inte så många dagar kvar för dig. Själv ska jag på UL på tisdag och hoppas att dom kan ge mig en tid för igångsättning så man har något blicka fram emot.

Nej men usch. :crazy: Det kan inte vara förlossningen som är analkande då? För att se hoppfullt på något otrevligt.
*äckelvarning*
Hoppas du har rätt att det är förlossning på G. Vaknade av kraftig magknip sen var det *ursäkta* besök på toaletten ett tag. Har även gått en vända nu på morgonen.. Känner mig allt annat än fräsch.. :arghh:

*äckelvarning*
Hoppas du har rätt att det är förlossning på G. Vaknade av kraftig magknip sen var det *ursäkta* besök på toaletten ett tag. Har även gått en vända nu på morgonen.. Känner mig allt annat än fräsch.. :arghh:

Skulle kunna vara förlossning på g. Håller tummarna för det! Magsjuka hoppas jag du slipper.

Sista dagen på jobbet igår och jag vet inte men jag blev rätt besviken att ingen sa nåt utan det var mer hejdå nu går jag. När vikarie som varit där i 2 månader fixade de fika, jag har varit där i nästan 5 år.... Jag har de senaste veckorna lagt tid på att underlätta för de som är kvar men inte ens ett tack, började gråta i bilen. Några ord hade räckt. Kommer troligtvis inte tillbaka dit efter ledigheten och känner just nu ingen lust till det heller, anställd i kommunen så kan hamna lite varsomhelst.
Men idag känner jag att nu går jag vidare och inväntar bebis och myser med familjen!
Men vilken tråkig arbetsplats du har. :( Hade inte din chef vart klumpig med dumma kommentarer också?
Jag fick/hade ingen fika för mig heller nu när jag gick hem, men mina kollegor var iaf trevliga! Jag förstår att du blev ledsen hade jag också blivit om ingen sagt hej då ordentligt. Tycker du gör rätt i att öägna energi och tid åt familjen och den kommande bebisen. :love: Och jobbar du dessutom inom kommunen så är ju chansen stor att du kan få jobba någon annanstans eller att du kommer ha fått nya härliga kollegor på din nuvarande arbetsplats sen när du väl kommer tillbaka :)

Om de inte har pall och du är ok med att stå på huk rekommenderade de också följande ställning på kursen:
Partnern sitter på en stol m särade ben. Du sitter på huk mellan hans ben med dina armar på hans lår. Ryggen mot honom. Han håller armarna om dig. Då kommer all din tyngd på hans ben, och han stabiliserar upp dig. Det blir inte alls så tungt för dig som det kanske låter.

Samma där. Tyngdkraften hjälper till och du är inte blottad. Och din partner har en uppgift och kan känna sig delaktig.

Du kan ju ha lite alternativ när det blir dags. Så får man se vad man känner för.
Det låter jobbigt. Men kanske inte som du säger. Ja det skulle kännas bättre om sambon är delaktig på nått vis. Kanske han sj tycker ockdå

Skulle kunna vara förlossning på g. Håller tummarna för det! Magsjuka hoppas jag du slipper.
Jag hade faktiskt lite förvärkar igår kväll så nu fick jag upp hoppet lite om att det kanske är något på gång..
Men blir väl som vanligt att man vaknar besviken över att det inte hände något under natten igen.. :meh:

@Whirlie När jag var på aurorasamtal så rekommenderade hon också pallen, men sa även att den kunde vara ganska jobbig för kvinnan och kanske inget man använde en längre stund?
Jag har en fundering, om man nu föder med pallen eller huk kommer barnmorskan åt att hålla emot för att minska risken för bristning?

Pallen hjälpte mig att få ner barnet och få igång krystvärkarna, men "kunde" inte ta krystvärkarna på den sen.

@Shpongle kan kan de nog men det är lättare i andra ställningar därav att man ofta hamnar på rygg (återigen, som jag förstått det när jag läst!). En dialog med barnmorskan där kan säkert vara bra i förväg (och/eller be din sambo ta den).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 254
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 750
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 332
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka