Vi fick inte information (och tänkte inte på det själva heller
) om potträning förrän vid tio-månaderskontrollen. Men vi ska väl införskaffa en potta nu.
Innan dottern föddes var jag övertygad om att jag skulle köra babypottning osv, men ja, ambitionen sänktes
Nu känns det dock som att det är dags. Frågan är hur man börjar. Hon är jättesvår att tyda när det är dags utan det är snarare att "oj, nu har hon bajsat", och det är inte särskilt regelbundet heller utan ibland är det en gång om dagen i några dagar, sen dröjer det flera.
Men jag tror det kommer reda sig. I sommar ska hon (om hon lärt sig gå) så springa naken på landet och det tror jag kan vara bra. Kanske kan få henne att förstå och märka när hon kissar.
I övrigt så går fröken fortfarande inte själv. Hon är 11 månader och en vecka drygt. Men det kommer
Hon är jättestadig (och snabb!!) när hon går och vi håller henne i händerna
Men vågar inte riktigt gå själv ännu. Nu har hon i alla fall börjat släppa bordskanten och soffan när hon ställt sig upp mer och mer. Hon reser sig mot allt! Fick rapport hemifrån om att hon idag stått med en leksak och glömt hålla i sig, och det gick ju bra
Därmot är jag livrädd att hon ska ramla och slå ut tänderna mot bord
Förskola har vi inte sökt ännu heller. Med tanke på att den del av stan vi bor i har flest barn och svårast att få plats är inte det särskilt bra. Men det reder sig. Hoppas jag!
Tror att det egentligen är så att jag inte vill att hon ska börja förskola ännu och därför drar jag mig för att söka. Det blir så definitivt då. Hon känns fortfarande så liten.
Tanken är att hon ska börja vid årsskiftet. Men jag är rädd att det är lite svårare att få plats då. Å andra sidan kanske det är bättre omsättning eftersom vi bor i en större stad så det kanske inte ställer till det lika mycket som på en liten ort.
Jag tror att vi kan klara oss ekonomiskt om vi jobbar 50% var och är hemma med henne. Så det löser sig. Men det blir ju kämpigare såklart.
Hmm, många tankar om det där.
Det planeras ettårskalas för fullt i alla fall, ska bli jättekul!!