Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom att tänka på förlossningen i veckan och är fortfarande så glad och tacksam att allt gick så bra.
Skönt att det känns bra! Verkar vara så, åt båda håll, att upplevelsen långtifrån alltid speglar hur det varit rent medicinskt.Satt och tänkte på det häromdagen att det var många förlossningar som verkat gått bra i denna tråden! Var väl ingen som behövde gå igenom akut kejsarsnitt? Eller minns jag fel?
Min förlossning gick väll egentligen inte alls så smidigt och lilleman fick ju direkt gå med barnläkarna men när jag tänker tillbaka känns det ändå bra! Fick så bra stöd av både sambo och personalen och det var många av barnmorskorna som var med som kom efteråt och pratade med oss
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?
Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?
Har inte heller någon erfarenhet av sån kudde.Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?
Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?
Läser man min journal så ser min förlossning normal ut men jag upplevde den som traumatisk, men det blev en vaginal förlossning som slutade väl. Jag ska på efterkontroll nästa vecka och då hoppas jag få lite svar på varför det blev som det blev.Satt och tänkte på det häromdagen att det var många förlossningar som verkat gått bra i denna tråden! Var väl ingen som behövde gå igenom akut kejsarsnitt? Eller minns jag fel?
Min förlossning gick väll egentligen inte alls så smidigt och lilleman fick ju direkt gå med barnläkarna men när jag tänker tillbaka känns det ändå bra! Fick så bra stöd av både sambo och personalen och det var många av barnmorskorna som var med som kom efteråt och pratade med oss
Jag får också sår men det räddas med amningsnapp. Nu håller jag på att vänja av den för att slippa krångel och har jag återigen fått lite ont så jag varvar utan/med. Har du testat?Gaaah. När väl såren läkt så kommer det nya direkt så fort Noah börjar amma. Denna gången på sidan som ett långt skärsår nästan. Blir fan tokig.. Får nog fortsätta pumpa denna semester och ringa amningsmottagningen igen. Skulle återkomma om jag fortfarande fick mer sår
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?
Nej, jag tar upp henne när hon blir arg/ledsen. Överlag är hon inte så förtjust i att ligga på mage på golv/säng etc. Däremot mage mot mage så hon tränar mest på det sättet.Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?
Vänder honom om han blir arg eller ledsen. Smågruffa kan han dock få göra.Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?