Whirlie
Trådstartare
Det var mer så första förlossningen.Jag tycker förlossningsberättelser är väldigt intressanta att läsa, så tack för att du delar med dig av din @Whirlie. Din förlossning lät verkligen intensiv. Hur upplevde/hanterade du värkarna? Vore intressant att veta, om du vill dela med dig. Jag hade motsatt förhållande värk och paus, dvs 30 sek värk och 90 sek paus, så kan inte riktigt relatera till ett verkligt intensivt värkarbete.
Jag fick helt enkelt bara överleva. Jag bad om epidural när jag stod vid gåbordet. Dvs strax innan krystvärkarna började. Jag kände flera gånger att jag inte ville vara med och att jag inte skulle klara det. Men min man och personalen var fantastiska. Personalen gick bara ut typ fem minuter på hela tiden. Och alla peppade mig mkt och var väldigt coola. Min räddning var att det inte höll på så länge.
@Jenka Nu mår jag bra. Men är glad att vi av andra skäl är nöjda med två barn. Vill helst inte göra om detta. Men min första förlossning kan jag göra igen om det behövs.
Tror det faktum att jag var mentalt och fysiskt trött redan innan. Min mammas bortgång, förkylningar hela våren och liten med lunginflammation hemma. Det är viktigt att vara laddad för en sådan kraftansträngning.