Idag har jag och sambon vart på gymmet tillsammans så det blev ju första gången Walter var med! Han låg bredvid mig på golvet medans jag gjorde mina övningar! Sambon är väldigt duktig på träning så hjälpte mig att visa övningar som är bra för bäckenet och de inre magmusklerna! På tisdagar har dom mammaträning på gymmet som jag tänkte börja gå på nu!
I övrigt har vi lite fortsatt problem med att sambon har svårt att få honom att somna i tid! Efter gymmet duschade sambon och sen var det min tur, sa då att det var viktigt att han somnade! När jag kommer ut i duschen är han W gnällig och jag nämner för sambon att han behöver använda nappen! Sambon säger att han spottar ut den och jag säger att ja det kommer han säkert göra 50 gånger för det gör han då han vet att han somnar annars försöket hålla mig undan, fixa tvätt mm. Men sen när inte sambon klarar att söva honom ger han upp och gör annat kul som Walter gärna vill göra, stå upp på benen, göra roliga ljud, få ligga på skötbordet! Då tycket ju sambon åh vad bra han är glad och jag typ sliter mitt hår för jag vet att i vi kommer få det ännu värre sen! Ser på sambon att han tycker det är jobbigt att han inte lyckas! Vet inte hur vi bäst ska öva, eller om man ens ska det?
Vad roligt med gymmet! Funderade just hur folk gör nu efter graviditeten med träning. Jag längtar efter att jogga i skogen men antar att det får vänta...
Ang det där med att lämna över nattning, tycker också att det är svårt för mannen har ju inte lika mkt tid med bebis och lär sig då inte signalerna/knepen lika bra. I början var det samma här med nappen som bara åkte ut o sambon som sa att hon inte ville ha den (han gav dock inte upp men hon skrek en del ist..). Nu har vi båda insett att man får peta in nappen o hålla den där, alt stoppa in den varje gång den åker ut. Tror det bara kom till en punkt då han insåg att det ändå funkade bäst.