Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min lilla kille har blivit så stor så snabbt. På drygt 2 veckor har han växt 4 cm och gått upp 1kg! Får lite panik över att tiden går så galet fort. Han sover fortfarande mycket och väldigt bra. Storasyster har aldrig varit intesserad av att sova, inte ens som nyfödd, så detta är nytt för oss. Han har alltid en period på kvällen/natten då han sover 4-5 timmar i ett svep. Försöker styra det tills jag ska sova. Känner mig utvilad för första gången på månader. Trodde jag inte skulle hända med en nyfödd.
Vi har ingen kudde. Liten sover i ett babynestBtw hur tänker ni andra kring kudde eller ej till bebis? Tycker att det står så olika överallt och vi har inte fått info om det på bb vad jag vet. Just nu växlar tjejen sida självmant så vi har avvaktat med kudde hittills.
Har inte heller någon kudde.Btw hur tänker ni andra kring kudde eller ej till bebis? Tycker att det står så olika överallt och vi har inte fått info om det på bb vad jag vet. Just nu växlar tjejen sida självmant så vi har avvaktat med kudde hittills.
Jag är lite nervös inför bvc hembesöket. Hoppas ju att Noah ska gått upp lite i vikt sen återbesöket. För det verkar ju som att han ammar bra och blir mätt så jag skulle faktiskt bli förvånad om han inte gått upp nått. Men vi får väl se.
Var iväg till läkaren tidigare idag. "Tyvärr" hade det som lät givit med sig så läkaren kunde inte säga så mycket. Sen kom ljudet givetvis igen när vi skulle amma.. men inte alls som inatt. Jag hoppas verkligen att det håller sig borta och att hon återgår till det som hittills varit normalt för henne. Så fruktansvärt jobbigt att höra henne kämpa!
I övrigt blev det premiär med vagnen idag (gångavstånd till läkaren). Lillan gillade den! Jag fick gå sjuuukt långsamt men det gick bra med såret.
Håller tummarna för att du får bebis snart @Pengy !
Har inte heller någon kudde.
Frågade bvc tanten om det i måndags dock, för det har varit olika råd för varenda unge jag fått. Svaret jag fick var att man skulle ha en tunn kudde nu tills dom börjar vända sig, då skulle man ta bort den.
Så typiskt att det är borta under läkarbesöket. Vad händer när ni sköljer med koksalt? Upplever du att det rensar något?
Min kille rosslar också en del, framförallt nattetid. Men då har vi sett snorkråkor, som kommit ut efter att vi sköljt med koksalt och han blivit tillräckligt upprörd för att frusta ut dem.
Går lite segt här, fortfarande värkar men fortfarande är de inte tillräckligt regelbundna för att det ska vara dags att åka in. Däremot tycker jag att jag känt lilleman lite mindre, eller så är det att jag bara fokuserats så mycket på värkarna. Får mest värkar när jag lägger mig ner på sidan också självklart, vilket ju är det bästa för att känna fosterrörelser. Ska känna efter noga här nu annars ringer jag nog in och kollar med förlossningen.
Det går segt! Har känt lillen mycket nu när jag tänkt på det, så det känns bra. Han har haft hicka två gånger och haft en liten sparkstund Men de här jäkla värkarna, vissa gör verkligen skitont men de kommer fortfarande ganska sällan så känns onödigt att åka in. Värst när jag ligger ner, känns som värkarna lugnar sig lite om jag sitter i soffan i en viss ställning och knappt rör mig Man vill ju ändå hålla igång för att få igång nått men samtidigt väljer man ju gärna de som gör minst ont :P
Vad segt! Låter likt hur min första förlossning var under latensfasen. Då ville det inte ta fart även om vissa värkar verkligen var kraftiga, i synnerhet när jag låg ned. Latensfasen kan verkligen vara seg tyvärr, men kan gå betydligt fortare sen.
Du kan alltid kontakta förlossningen just för att du är i en seg latensfas. Kanske inget du känner behov av nu, men bra att tänka på om du inte får sova eller det känns väldigt motigt. De kan t.ex kolla hur pass mycket du mognat och ge sovdos för att kunna sova.
Jag fortsätter nog köra utan, han kan få en kudde sen när han blivit lite störreKommer ni köra på kudde efter det rådet eller fortsätta utan?