Vårföräldrar 2017 del fyra

Bak är det som foglossning från platsen gud glömde. Jag får inte ta för långt eller för högt steg med framför allt vänster ben:down:

Fast fram är det mer som en brutal träningsvärk i ljumskarna så krumeluren har nog ändrat position.

Uschdå det låter inte alls spännande :(

Ni som har barn innan (ja nu platsar ju @lil-sis in här också :) ), hur kändes det för er när det startade? Jag vet att allt är individuellt men funderar mkt på hur det kommer starta för mig! Inte så att jag är orolig utan bara hmm hur kommer det kännas? Max 18 dagar kvar tills Cornelis/Isabella är ute ❤

Jag vaknade på morgonkvisten med rejäl mensvärk, bara fram dock. Ganska regelbundet och irriterande. Sova vidare gick inte. Duschade, tog alvedon, inget ändrades, ringde fl vid 06, fick prata med en tråkig sköterska som var tydlig med att jag kunde vara hemma länge till för jag lät inte påverkad.
Grät en skvätt, väckte sambon, åt lite frukost, fick mer ont, ringde igen (efter 7 för att få ny personal ;)), var så välkommen in på koll och tyckte sambon var långsammast i universum.
Vi kom in vid 9, bm tittar på mig och säger "vi ska undersöka dig men du ser väldigt oberörd ut så det kanske inte blir barn i dag". Då var jag öppen sex cm så det var bara att stanna kvar :p
Junioren är född 14.49.

Jag hade ett spännande uppvak i morse med en stor blöt fläck i sängen, mellan mig och junioren. Det var intressant sekunderna innan vi lokaliserat om det var hen som haft en olycka eller om det var mitt vatten som gått :o.
Det var inte mitt vatten :down:

Bara för att förvärksdiskussionen är uppe så växlar magen idag mellan sammandragningar form hell och förvärkar längre ner. Tycker det är sjukt tidigt (27+2), så vi får väl se hur det slutar idag.

Väntar på blodprov. Akut inlämnat och borde varit klart för 45min sedan. Bilirubinet hade stigit lite sedan igår.

Har hunnit amma "offentligt" och snart är det dags igen...

Ni som har barn innan (ja nu platsar ju @lil-sis in här också :) ), hur kändes det för er när det startade? Jag vet att allt är individuellt men funderar mkt på hur det kommer starta för mig! Inte så att jag är orolig utan bara hmm hur kommer det kännas? Max 18 dagar kvar tills Cornelis/Isabella är ute ❤

Min första förlossning (2014) började nog lite "ovanligt". Var inne på kontroll på BB där de skulle kolla upp varför jag samlade så mkt vatten samt att de ville kolla till bebisen. Väl där ville de plötsligt göra en gynkoll (då var kl runt 10) De undrade om jag kände ngt speciellt? Nope sa jag (hade redan väldigt ont sen några v så tyckte inte det var så stor skillnad). Då konstaterade de att jag skulle raka vägen ner till förlossningen för jag var tydligen 4cm öppen. Sen är han född kl 22.25. Minns att jag kände mig väldigt förvirrad av hela händelseförloppet.

Precis besiktat bilen, det gick sådär kan man säga! Tur att vi har en till...

DA103598-48DE-43FD-80F0-19654E9CB4E8_zpsgutcj0nb.jpg

Wow, du är den andra jag känner som fått spansk flagg! O_o :nailbiting:

Med tanke på felet hade du en vansinnig tur, det hade kunnat sluta riktigt illa :heart

Bara för att förvärksdiskussionen är uppe så växlar magen idag mellan sammandragningar form hell och förvärkar längre ner. Tycker det är sjukt tidigt (27+2), så vi får väl se hur det slutar idag.
Vila platt brukar hjälpa för mej i alla fall! Får gräsliga sammandragningar som ökar till förvärkar om jag inte tar det lugnt när det väl satt igång.

Wow vad fräckt, men sjukt läskigt ändå. Det är ju en sån utgång man inte räknar med alls när man tänker och funderar kring sin förlossning.
Nej alltså innan detta hände hade jag nog knappt tänk tanken att barnet ev skulle kunna komma hemma. Men det gick så himla bra och jag kände mig pigg och fräsch direkt efter så jag hoppas på en liknande förlossning den här gången.

Jag tyckte förlossningen var hemsk. Jag hade en helt normal förlossning fram tills barnet var ute, så mitt trauma ligger inte i den delen.
Jag kände mig så otroligt maktlös, hade vansinnigt ont och kunde inte kommunicera vad jag behövde (och visste det nog inte heller). Jag reagerar uppenbart uselt på smärta och blir som ett ostron, slutar prata och svara på tilltal. Min partner försökte verkligen stötta mig men jag blir helt oemottaglig.

Sitter på förlossningen sedan vid halv tolv. De har tydligen fullt upp....

Fick skunk på att bebis inte var aktiv o till sist körde jag in. Fick lite slöa buffar tillbaka men ingen action som hen brukar. Varit så sedan i går kväll.... Men ctg kurvan såg jättefin ut och efter en timme med den på ilskna krabaten till och blev väldigt livlig :up:
Gräsliga sammandragningar/förvärkar o de registrerades på ctg.

De har tagit blodprov på lever plus järndepåer o nu väntar jag på att de ska komma o sen träffa läkaren. Skönt o veta allt är ok. Bltr bra.

Rena semestern o sitta här, mannen är på simskola och ska sedan åka o hämta nya tvättmaskinen. Klockan fyra är det kalas hos kusinen men då måtte jag vara ute tycker jag....

Wow, du är den andra jag känner som fått spansk flagg! O_o :nailbiting:

Med tanke på felet hade du en vansinnig tur, det hade kunnat sluta riktigt illa :heart

Haha ja flera har skrattat och sagt att de trodde spansk flagg typ är en myt :p men ja, hade ju kunnat sluta illa! Dock börjar vi fundera på om den var påväg att gå av men gick av helt när besiktningsmannen juckla runt så som dom gör, för det har inte gett något missljud över huvud taget eller gått konstigt! Men det vet vi ju inte förstås!

Sitter på förlossningen sedan vid halv tolv. De har tydligen fullt upp....

Fick skunk på att bebis inte var aktiv o till sist körde jag in. Fick lite slöa buffar tillbaka men ingen action som hen brukar. Varit så sedan i går kväll.... Men ctg kurvan såg jättefin ut och efter en timme med den på ilskna krabaten till och blev väldigt livlig :up:
Gräsliga sammandragningar/förvärkar o de registrerades på ctg.

De har tagit blodprov på lever plus järndepåer o nu väntar jag på att de ska komma o sen träffa läkaren. Skönt o veta allt är ok. Bltr bra.

Rena semestern o sitta här, mannen är på simskola och ska sedan åka o hämta nya tvättmaskinen. Klockan fyra är det kalas hos kusinen men då måtte jag vara ute tycker jag....

Var allt bra med er?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 151
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?