Vårföräldrar 2017 del fyra

Har ni bestämt vad ni ska ha.för smärtlindring på fl? Jag pratade med syrran om det och jag har till 99,9% bestämt mig för att köra helt utan om det inte blir en jätte krånglig förlossning. Med förra fick jag bara gas och jag mådde så jäkla dåligt av den så den använde jag knappt, så jag tror att helt utan passar mig bäst.

Junior är född med lustgas, var utan tills hen började komma neråt (duschade en stund när vi kommit in på rummet). Jag och sambon hade någon dragkamp om masken, sedan blev han min stora stöttepelare för han såg när värkarna började öka och sade då åt mig att andas. När jag kunde själv missade jag toppen av värken.
Annars är jag nyfiken på kvaddlar eller bad men.jag tar det jag får och hinner med.
Epidural känns sådär pga tidigare erfarenheter när den sattes fel, tog dåligt och gjorde ont.

Det enda jag är säker på vad gäller smärtlindring är att jag definitivt inte vill testa sterila kvaddlar. Jag tycker bara det låter hemskt att byta en smärta mot en annan :nailbiting:
Lustgas hjälpte inget alls vid första förlossningen medans EDA var drömmen :love: Men jag hoppas denna förlossning blir lik förra så jag klarar mig bra utan något.

Den enda smärtlindringen jag är säker på att jag vill testa är lustgas. Resten känns bara allmänt otäcka. Sen vill jag vänta tills utredningen angående EDS är gjord för att se vad för smärtlindring som öht är aktuell.

För mig är det väldigt viktigt att jag känner att jag har kontroll över kroppen och då tror jag inte att eda är det bästa alternativet.

Den enda smärtlindringen jag är säker på att jag vill testa är lustgas. Resten känns bara allmänt otäcka. Sen vill jag vänta tills utredningen angående EDS är gjord för att se vad för smärtlindring som öht är aktuell.

För mig är det väldigt viktigt att jag känner att jag har kontroll över kroppen och då tror jag inte att eda är det bästa alternativet.
Jag tänkte som du och hade stora kontrollbehov. Nu efteråt är jag beredd att ta epiduralen fler gånger. För den var så enkel och bara fanns där. Den gjorde sitt och för mig gjorde den nytta. Inte ens det faktum att högerbenet försvann från min kontroll skrämmer mig. För det finns så mycket mer som kan vara jobbigare.

Har ni bestämt vad ni ska ha.för smärtlindring på fl? Jag pratade med syrran om det och jag har till 99,9% bestämt mig för att köra helt utan om det inte blir en jätte krånglig förlossning. Med förra fick jag bara gas och jag mådde så jäkla dåligt av den så den använde jag knappt, så jag tror att helt utan passar mig bäst.

Jag är lite inne på din linje... Har en tensapparat hemma o klarade mig med den hela latensfasen hemma sist. Kvaddlar fungerade ok med sonen en stund, gjorde bara så satans ont o spruta in....
Så jag har en teori om o försöka hålla fokus o ta det lugnt. Min största rädsla är att tappa fokus o bli stressad/få panik av smärtan för då är jag rökt....

Usch den oron måste vara skitjobbig :( Har tyvärr inga bra tips heller.

Skönt att bäbis är livlig, sa just det till sambon att bara för att bäbis är lugn ikväll blir man orolig. Även om jag känner av h*n regelbundet.

:heart rädsla är svår o leva med, vissa dagar inga problem o andra väldigt påträngande. Hoppas det är lugnt nu ett tag....

Med edsen är det ju tyvärr så att smärtlindring är svår. @vinkelina visst är det du som har konstaterat eds också, förlåt om jag blandar ihop namnen :crazy:
tips?Jag provade eda första förlossningen o det blev inte alls bra, smärtan lättade lite men var svårstucken och fick komplikationer..
Över lag är jag svår att smärtlindra men väl medveten om det.
En annan sak som är väldigt väldigt viktigt är att be dem sy ORDENTLIGT om det behövs, inte kul o behöva få det omgjort i efterhand... Och klart vara beredda på större blödning än brukligt...:cool:

Men det kommer gå bra :)

Med edsen är det ju tyvärr så att smärtlindring är svår. @vinkelina visst är det du som har konstaterat eds också, förlåt om jag blandar ihop namnen :crazy:
tips?Jag provade eda första förlossningen o det blev inte alls bra, smärtan lättade lite men var svårstucken och fick komplikationer..
En annan sak som är väldigt väldigt viktigt är att be dem sy ORDENTLIGT om det behövs, inte kul o behöva få det omgjort i efterhand... Och klart vara beredda på större blödning än brukligt...:cool:

Q

Jess. Jag har också diagnos.

Lite roligt var ju att vi alla var berädda på blodbad. Och så blödde jag 300 ml totalt vid förlossningen. Tant tvärtom.

Vet inte om det är gravidhirmonerna eller vad det är men nu sitter jag och funderar på om jag inte ska safea och ta vagnen i svart istället för camp Green. Såg en rescension och där verkade den gröna mycket ljusare än på produktbilderna. Såg nästan solblekt ut och den färgen vill jag ju inte ha. :(
Vaddå ambivalent???? :nailbiting:

Vet inte om det är gravidhirmonerna eller vad det är men nu sitter jag och funderar på om jag inte ska safea och ta vagnen i svart istället för camp Green. Såg en rescension och där verkade den gröna mycket ljusare än på produktbilderna. Såg nästan solblekt ut och den färgen vill jag ju inte ha. :(
Vaddå ambivalent???? :nailbiting:

Svart är ju en "enkel" färg sådär men samtidigt tänker jag att ska man lägga pengar på en ny vagn ska man ju köpa en som man vill ha! Vi köpte ju beg och vi ville ju inte ha någon skrikig färg men förutom det fick vi ju ta vad som fanns typ, blev en grå vilket känns bra :)

Förra så funkade det super med lustgas och kvaddlar så kör på samma igång är min grundtanke. Men får se när jag är där. Vill inte ha EDA iaf.

Svart är ju en "enkel" färg sådär men samtidigt tänker jag att ska man lägga pengar på en ny vagn ska man ju köpa en som man vill ha! Vi köpte ju beg och vi ville ju inte ha någon skrikig färg men förutom det fick vi ju ta vad som fanns typ, blev en grå vilket känns bra :)
Anledningen till att jag är lite motvillig till svart är att vi redan har det på singelvagnen och så blev jag ju förälskad i den gröna på produktbilderna.

Men det är en ofantlig skillnad på om den ser ut såhär:
indie_twin_camp_green.jpg

Eller såhär:
bumblerideindietwin8.jpg

Anledningen till att jag är lite motvillig till svart är att vi redan har det på singelvagnen och så blev jag ju förälskad i den gröna på produktbilderna.

Men det är en ofantlig skillnad på om den ser ut såhär:
indie_twin_camp_green.jpg

Eller såhär:
bumblerideindietwin8.jpg

Ja det var väldigt stor skillnad på bilderna! Tycker dock inte nedre bilden ser solblekt ut men den är säkert mer "ärlig" i färgen!

Hur är det för er andra med att magen sjunker mot slutet? Med dottern kan jag inte minnas direkt att magen sjönk så mycket, hon var ändå fixerad ett par veckor innan förlossning. Nu tycker jag att magen sjunkit rejält (ingen aning om huruvida han är fixerad eller inte men är rätt säker på att huvudet är nedåt iaf och har varit sista veckan minst). Går in i v 34 idag.

Hur är det för er andra med att magen sjunker mot slutet? Med dottern kan jag inte minnas direkt att magen sjönk så mycket, hon var ändå fixerad ett par veckor innan förlossning. Nu tycker jag att magen sjunkit rejält (ingen aning om huruvida han är fixerad eller inte men är rätt säker på att huvudet är nedåt iaf och har varit sista veckan minst). Går in i v 34 idag.

Min mage har nog inte sjunkit nåt speciellt, men sist BM kollade var bäsen inte fixerad heller, så den är nog fortfarande inte fixerad. Men huvudet har varit neråt sen i alla fall v33 då vi gjorde TUL!

För några år sedan fick jag en nerv i kläm i ryggen. Alltså hysterisk smärta. Och då vet jag att de hade extremt svårt att smärtlindra mig. Ett tag pratade de till och med om att ge en haldol-injektion. Men där satte jag stopp. Över lag är jag extremt svårstucken men vi får se. Kommer förhoppning att få träffa både narkosläkare och förlossningsläkare innan förlossningen så vi kan diskutera alternativ då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård