Vårföräldrar 2017 del fyra

Mer tomat än saffransbulle idag så jag hoppas vi fått bukt med gulsoten. Det har iaf kissats igenom två blöjor, bytt hur många bajsblöjor som helst och några kiss utan läckage :p

Köpte Prematurblöjor för knoddar upp till 2.5kg men de kissar han igenom på nolltid så vi fortsätter med de som är typ 2-4/5kg även om han drunknar lite.

Imorgon ska vi åka själva till läkaren (jag och V) :eek: Måste be sambon flytta Isofixen till rätt bil och bära ut underredet ifall jag orkar handla lite efteråt.

Idag har jag varit trött och eventuellt även känt av fogarna lite (nått steg här och där) men det är väll inte konstigt efter två heldagar på GHS och mässan.. :p
Så här har bara slappats idag förutom en kort promenad med paus hos grannarna. Fick veta att de som köpt huset här i närheten som såldes nyligen verkar väldigt trevliga och att de också väntar barn nu i vår, så nu funderar jag på om jag ska våga mig dit och presentera mig. Vore ju kul om man kunde ha någon att fika och promenera med sedan utan att behöva ta bilen och åka nånstans först :up:

Idag har jag varit trött och eventuellt även känt av fogarna lite (nått steg här och där) men det är väll inte konstigt efter två heldagar på GHS och mässan.. :p
Så här har bara slappats idag förutom en kort promenad med paus hos grannarna. Fick veta att de som köpt huset här i närheten som såldes nyligen verkar väldigt trevliga och att de också väntar barn nu i vår, så nu funderar jag på om jag ska våga mig dit och presentera mig. Vore ju kul om man kunde ha någon att fika och promenera med sedan utan att behöva ta bilen och åka nånstans först :up:

Låter som en kanonidé!

Att först åka ut till barnens farmor och vara ute så att barnen fick rida, för att sen åka på min svägerskas 25 års kalas tog ut sin rätt idag! Jag somnade vid 14 och vaknade 15.30... Och det värsta är att jag fortfarande är trött :D Jag älskar verkligen slutet av graviditeten :yuck:

För övrigt så har dagen varit bra. Mina barn har varit så söta emot varandra att vi har undrat om något är fel :heart För såhär sams är det ytterst sällan att dom är.

Ni som har barn innan, hur kändes det för er när det startade? Jag vet att allt är individuellt men funderar mkt på hur det kommer starta för mig! Inte så att jag är orolig utan bara hmm hur kommer det kännas? Max 18 dagar kvar tills Cornelis/Isabella är ute ❤

Jag är sen på bollen, men jag hade inga större tecken på att något var på G. Det lossnade småbitar av slemproppen ett par dagar innan dottern föddes, men eftersom den återbildas tog jag ingen större notis om det. Mitt vatten gick med ett hollywood-splash under nationalsången på speedway... och två minuter innan hade svägerskan undrat om jag hade några känningar.
Åkte genast in för CTG eftersom vi ändå var i närheten av förlossningen, inga värkar och jag såg fram emot en kvällsmacka framför tv:n (eftersom vi redan varit på hundutställning och jag gått långpromenad i skogen samma dag). Kände väldigt trängande behov på hemvägen och har nog aldrig haft sådan längtan efter toaletten. Efter att ha fått uträtta min business gick jag in i duschen och kände att det började göra rejält ont. Lyckades ta mig ut i vardagsrummet och fick be sambon om hjälp att klä på mig... för att några minuter senare be honom ta av mig kläderna igen eftersom krystvärkarna kommit igång. Lyckades inte ta mig ut till bilen utan blev tvungen att lägga mig på köksgolvet för att det var så intensivt. Vid den tidpunkten tyckte förlossningen att min ganska uppstressade sambo skulle börja klocka värkar eftersom vi nyligen åkt därifrån och jag var förstföderska :confused: Han ringde SOS istället och de skickade ambulans direkt utan några följdfrågor och efter en färd långt över tillåten hastighetsgräns föddes dottern en minut efter att vi kom in på förlossningen :D
Såhär i efterhand skrattar vi åt att det kändes som att vi snodde med oss dottern från BB eftersom jag varken fått med mig skor, ytterkläder eller legitimation i farten. Fick låna sambons skor för att kunna hämta ut antibiotika på apoteket på hemvägen och de var lyckligtvis förstående för att jag inte kunde legitimera mig :)

En annan sak som är väldigt väldigt viktigt är att be dem sy ORDENTLIGT om det behövs, inte kul o behöva få det omgjort i efterhand... Och klart vara beredda på större blödning än brukligt...:cool:

+1 på den! Vill inte skrämma upp någon, men jag reagerade direkt efter förlossningen efter att BM sytt att något kändes fel. Mycket riktigt var det slarvigt gjort och en gynekolog fick göra om samma sak ett dygn senare och det var en mindre angenäm upplevelse. Stå på er om det inte känns bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård