Vårföräldrar 2017 del fyra

Spänningshuvudvärk från helvetet idag :arghh: började redan i går morse och blir bara värre. Underbart :meh:

Idag ska vi till bm på förlossningen för förlossningsförberedande samtal. :confused: jag hoppas det är samtal om snitt som kallas så men jag har onda aningar. :cautious:

De ringde från förlossningen. BM är sjuk men de hade tittat i mina papper och undrade om jag inte ville ha en tid till läkaren för snittplanering istället för ett förlossningsförberedande samtal med BM. :up:
Skönt! Det måste känts bra? Vi ska ha vår snittplanering den 8/3, vi har haft en preliminär redan men sätter väl datum och tid den 8/3 om jag förstått det rätt.
Blir en lättnad att ha det gjort!

Nu längtar jag efter rörligheten, ponnyn börjar bli smått odräglig att hantera i sin tristess (ev fodervärden hörde aldrig av sig) och jag vill (behöver) ta mig an henne men jag kan (och ska)inte göra det nu för jag vet vad hon går för om hon bestämmer sig för att bjuda upp till dans. Jag brukar säga att jag har fått henne för min ungdoms synder :D

Hästen som är skadad är lika uttråkad som mig men blir mest bara "störig" och ska plocka med allt han kommer åt så där får kära sambo linda ben och greja. Sitta på huk och försöka vara med i rörelserna var inte min grej upptäckte jag :p

Haha asså jag måste sett förjävla rolig ut innan. Skulle sätta ut råttfällorna, så jag kryper in i krypgrunden där där det faktiskt är väldigt gott om plats, och fastnar med magen :rofl::rofl::rofl: Tänk er nalle puh när han fastnade i en kaninhåla :rofl: Så efter en massa stånk och stön och vridande så fick jag dit fällan och kom ut igen med spindelnät i håret :angel::D Tror jag får lämna dylika uppdrag till sambon fr.o.m. Nu:rofl:

Besiktigad av läkare igen med OK-stämpel i baken. Litet klickljud från höften men sist höger och nu vänster så troligen ingen fara. Extra koll vid en månad bara.

Vikten har gått från -7% (av födelsevikt) till -3% sedan i lördags. Så dokumenterat att han äter som en häst :angel:

Barnläkaren i Tierp var sjuk så jag fick lite hastigt och inte så lustigt köra till Uppsala igen. Själv. Har tom använt chassit och stolen men höll på att få psykbryt för jag fick först inte loss stolen och sen inte ihop vagnen :cautious::grin::meh::arghh:

Nu ammar jag utanför OK/Q8. Sedan fylla på spolarvätska, köpa mat och så köra hem igen... :cool:

Bm uppmanade mig att lyssna noga på bm på fl för att undvika att spricka. (fick en grad 2 förra gången).
Saken var bara den att junioren hade bråttom och överraskade bm på fl, jag kunde inte göra så mycket åt det...

Har varit på massage, inte direkt planerat men haft ont i axeln sen i tors/fre. Sådär att jag allra helst hade velat ta naproxen men fått nöja mig med alvedon! Så hoppas det hjälpte med massage, hade världens knut men kan ju av förklarliga skäl inte ligga på mage så massören försökte ta det fastän jag låg på rygg, kändes som att hon fick bort nästan hela knuten i alla fall! Tänkte att det nog är skönt att börja bäbistiden med att inte ha ont i alla fall! Eftersom jag har körförbud på bilen fick jag åka taxi :angel: Det händer inte ofta, men väntar på svärmor för skjuts hem! Har ju flyttat till sambons byhåla så känner ont om folk att be om skjuts...

Huvudvärken ackompanjeras nu av hemsk foglossning på höger sida och ledvärk i hela vänstra benet. :arghh:

Pizzerian bredvid har stängt på måndagar och den andra har tydligen inte kebabrullar :confused: så mannen försöker stilla mitt sug med tacos istället :heart samt cola zero och choklad med salt. :d

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård