Vårföräldrar 2017 del fyra

Huvudvärken ackompanjeras nu av hemsk foglossning på höger sida och ledvärk i hela vänstra benet. :arghh:

Pizzerian bredvid har stängt på måndagar och den andra har tydligen inte kebabrullar :confused: så mannen försöker stilla mitt sug med tacos istället :heart samt cola zero och choklad med salt. :d

Tacos är det bästa!! Min sambo säger att han tröttnat, jag förstår inte hur man kan tröttna! Skulle kunna äta två ggr i veckan :love:

Mindre kul med smärtan...

Jag vill också ha tecken!! Hade förvärkar natten mellan fre o lör samt lör fm, men det är det enda...

Här är det slemproppen (men den kan ju återbildas) +att magen sjunkit så den typ slår i knäna när jag går (ok, lite överdrivet:D). Å lite förverkar. Man kan ju hoppas att det betyder ngt iaf. Just nu försöker jag ställa mig in på att gå minst tiden ut så jag inte blir besviken.

Hur länge höll förvärkarna i sig?

Ibland undrar jag om bm på bvc har varit med om en förlossning någon gång O_o

Min kan inte ha varit det.

Börjat få lite tecken att bebis är på G. Men försöker att inte hoppas för mkt. Lär väl få gå över om man hoppas för mkt :meh:.

Spännande! Jag vill också ha tecken men mina förvärkar kommer och går som dom gjort senaste tiden.

Tacos är det bästa!! Min sambo säger att han tröttnat, jag förstår inte hur man kan tröttna! Skulle kunna äta två ggr i veckan :love:

Mindre kul med smärtan...

Jag kan äta det oftare än min sambo, han tröttnar fortare än mig men jag är gravid och bestämmer :D

Här är det slemproppen (men den kan ju återbildas) +att magen sjunkit så den typ slår i knäna när jag går (ok, lite överdrivet:D). Å lite förverkar. Man kan ju hoppas att det betyder ngt iaf. Just nu försöker jag ställa mig in på att gå minst tiden ut så jag inte blir besviken.

Hur länge höll förvärkarna i sig?

Min mage har nog knapt sjunkit, bäbis var inte ens fixerad för 1,5 v sen :p ska till BM imorrn så får vi väl se! Det var mer som mensvärk men förstått att det är så förvärkar känns?!

Min mage har nog knapt sjunkit, bäbis var inte ens fixerad för 1,5 v sen :p ska till BM imorrn så får vi väl se! Det var mer som mensvärk men förstått att det är så förvärkar känns?!

Nyckelpigan (bebis namn som hon fått av sonen) är inte heller fixerad, men det är ju väldigt många som inte gör det alls.

Är paniktrött idag:(. Sovit eller slumrat hela dagen, inte fått något alls gjort. På plussidan har jag inte kräkts, å andra sidan har jag bara fått i mig vatten och skorpor hittills. Tur att både BARN och HUND varit trötta också, lite mindre dåligt samvete då.

Är paniktrött idag:(. Sovit eller slumrat hela dagen, inte fått något alls gjort. På plussidan har jag inte kräkts, å andra sidan har jag bara fått i mig vatten och skorpor hittills. Tur att både BARN och HUND varit trötta också, lite mindre dåligt samvete då.

Fy vad träligt det måste vara att må sådär hela tiden :(

:heart

Jag har tyckt bebis har det bra i magen o kan stanna ett tag till.... Men nu är jag nog faktiskt lite trött på o vara gravid. Eller trött på förvärkar, ont och att vara oerhört trött. Idag mår jag dessutom illa :yuck: var o lämnade gallsyraprover idag eftersom jag har hemsk klåda i händer o fötter. Längtar efter att få sova o vakna pigg :o Fast det lär kanske dröja, maken är helt säker på att denna unge med kommer sova 8 timmar per natt vid två månaders ålder... Optimist :cautious::grin: börjar fundera på andningslarm... Vet inte om jag vågar sova annars....

Mars
1/3-Fille 27 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Idag var första gången på gravidyogakursen :) Det var rätt roligt och 1,5 timme bara försvann. Kul att träffa lite andra gravida också..

Jag skulle också vilja gå på gravidyoga men den kursen jag hittar är på samma dag som min vattengympa och det känns lite väl att göra två saker på samma dag.

Men det är för att jag träffar andra gravida jag tycker vattengympan är så rolig :bump:

Idag var första gången på gravidyogakursen :) Det var rätt roligt och 1,5 timme bara försvann. Kul att träffa lite andra gravida också..
Det är bra, jag har sista gången på torsdag, lite tråkigt... Kanske kan jag köpa in mig på ett pass veckan därpå om bebis bor kvar. Den veckan är det förlossningsförberedande med partner.

Det är bra, jag har sista gången på torsdag, lite tråkigt... Kanske kan jag köpa in mig på ett pass veckan därpå om bebis bor kvar. Den veckan är det förlossningsförberedande med partner

En sån del med förlossningsförberedande med partner ska det vara i denna kursen också :) Hoppas den ger lite bra verktyg..

Jag skulle också vilja gå på gravidyoga men den kursen jag hittar är på samma dag som min vattengympa och det känns lite väl att göra två saker på samma dag.

Men det är för att jag träffar andra gravida jag tycker vattengympan är så rolig :bump:

Ja, det kan ju bli lite mycket kanske.. :p Det finns inte vattengympa någon annan dag då? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar