Vårföräldrar 2017 del fyra

Helt jäkla slapp idag. Känns inte som att jag orkar någonting, men måste åka iväg på ärenden :meh::wtf: Trött i magen på något sätt...

Det känns som att musklerna i buken skärs sönder om jag hostar :(. Det är inte särskilt skönt men garanterat helt normalt med tanke på hur magen vuxit.
Bm i morgon, snart är det slut på dom besöken :up:

Trött som tusan idag, hade svärisarna på middag igår och innan dess gick allt på högvarv så jag fick ingen rast på hela dagen. När jag väl kommit i säng va jag nästan gråtfärdig av trötthet, ont i ryggen så jag knappt ens kunde lägga mej.
Idag blir det bara deg i soffan, ska inte göra ett jäkla skit har jag bestämt!

Med edsen är det ju tyvärr så att smärtlindring är svår. @vinkelina visst är det du som har konstaterat eds också, förlåt om jag blandar ihop namnen :crazy:
tips?Jag provade eda första förlossningen o det blev inte alls bra, smärtan lättade lite men var svårstucken och fick komplikationer..
Över lag är jag svår att smärtlindra men väl medveten om det.
En annan sak som är väldigt väldigt viktigt är att be dem sy ORDENTLIGT om det behövs, inte kul o behöva få det omgjort i efterhand... Och klart vara beredda på större blödning än brukligt...:cool:

Men det kommer gå bra :)

Jag tror jag är fint ihoptråcklad även om det inte var så kul med undersökningen. Är kollad av två barnmorskor och sydd av läkare. Hon sydde ju även de ytligare sprickorna på blygdläpparna.

*kl

De ska känna överallt = även i rumpan. Det var blä men å andra sidan bättre att upptäcka skador då än senare...

Vet inte om det är gravidhirmonerna eller vad det är men nu sitter jag och funderar på om jag inte ska safea och ta vagnen i svart istället för camp Green. Såg en rescension och där verkade den gröna mycket ljusare än på produktbilderna. Såg nästan solblekt ut och den färgen vill jag ju inte ha. :(
Vaddå ambivalent???? :nailbiting:
Kan man inte få se textilprover i butiken? :)

Anledningen till att jag är lite motvillig till svart är att vi redan har det på singelvagnen och så blev jag ju förälskad i den gröna på produktbilderna.

Men det är en ofantlig skillnad på om den ser ut såhär:
indie_twin_camp_green.jpg

Eller såhär:
bumblerideindietwin8.jpg
Om det vore jag som skulle ha vagnen och färgen såg ut som nedre bilden hade jag valt svart. Den övre är mycket mycket snyggare!

Om det vore jag som skulle ha vagnen och färgen såg ut som nedre bilden hade jag valt svart. Den övre är mycket mycket snyggare!

Hoppar in från sommartråden med en fråga som dök upp vid barnvagnsdiskussion med sambon. :idea: Blir en svart vagn varmare i sommarhettan? Och bör man därför välja en ljusare färg? :confused:

Hoppar in från sommartråden med en fråga som dök upp vid barnvagnsdiskussion med sambon. :idea: Blir en svart vagn varmare i sommarhettan? Och bör man därför välja en ljusare färg? :confused:
Färgen spelar nog ingen större roll? Vagnar är ju "stoppade" och det borde ju isolera mot både värme och kyla?

Jag har tre olika men märker ingen skillnad på värmen i vagnarna (haft babyvakt med termometer). Alla sufletter har vädringslucka som jag öppnat om det varit varmt och aldrig hängt något för framsidan.

Funderar på att lägga in ett nytt svar som röstbrevlåda: "hej, om du vill fråga om bebisen kommit än så har den inte det. Ring inte igen innan jag personligen skrivit att bebis kommit. Jag är trött på era samtal"

Japp japp.. Bitter :meh:

:bow::rofl: Min kompis kände samma sak typ veckan innan hon födde.

Blööö mår som en urvriden trasa. Trött, grinig, svårt att andas, ont överallt... Nu önskar jag att vi redan hade flyttat, då hade jag låst in mig i badrummet fyllt det gigantiska badkaret och bara legat tills jag sett ut som en kokt kräfta. :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård