Vårföräldrar 2017 del fyra

Blivit meddragen i affärer i dag av syster och mamma. Nu är jag heeeeelt slut! Fick handlat en pall till duschen och ett fårskinn till barnvagnen. I veckan ska jag dra med sambon ut för att handla spjälsäng och skötbord, sen är det mesta klart

Jo, vi fick ok stämpel båda två. Oroligt nu, tror det spelar in. Ska fråga om jag kan få en extra kontroll hos bm. Har vanligt besök på tisdag men funderar på o be om koll igen veckan därpå.

Alla flöden mm såg bra ut, känns hen slö igen skulle jag återkomma!

Skönt att allt var ok iaf. Tycker du borde få en extra koll om du ber om det.

En kommentar som folk gärna delar ut som stör mig är "huvudsaken är att det går bra och att den är frisk". Just det sistnämnda, "att den är frisk".
Om hen inte är det, tänker ni vända oss ryggen då? Eller ska vi fråga om storken tar det i retur?
För oss är det vårat barn oavsett. Vi kommer älska det lika mycket ändå, vi får bara vara beredda att förändra vår vardag, anpassa oss och leva utifrån andra förutsättningar.

Jag förstår egentligen att personerna "menar väl" men för mig blir det bara fel.
#tröttlessgrinig

En kommentar som folk gärna delar ut som stör mig är "huvudsaken är att det går bra och att den är frisk". Just det sistnämnda, "att den är frisk".
Om hen inte är det, tänker ni vända oss ryggen då? Eller ska vi fråga om storken tar det i retur?
För oss är det vårat barn oavsett. Vi kommer älska det lika mycket ändå, vi får bara vara beredda att förändra vår vardag, anpassa oss och leva utifrån andra förutsättningar.

Jag förstår egentligen att personerna "menar väl" men för mig blir det bara fel.
#tröttlessgrinig

Håller med dig! Är ju liksom inte 7 dagars öppet köp...

Skönt att allt var ok iaf. Tycker du borde få en extra koll om du ber om det.
Hoppas det. Känner mig lite extra orolig med det som varit. Rädd att något ska bli fel. Rädd för o föda barn. Inte varit det innan o nu gå det ju inte ändra sig.

Men just nu så försöker den ta igen det den varit lugn innan genom o sparka helt galet mycket.

Blev en kort promenad med Bastian och svägerskan till lekplatsen. Lär inte göra om det. :banghead:
Tror dessutom att min hälsporre är tillbaka i vänster häl :arghh:

Hoppas det. Känner mig lite extra orolig med det som varit. Rädd att något ska bli fel. Rädd för o föda barn. Inte varit det innan o nu gå det ju inte ändra sig.

Men just nu så försöker den ta igen det den varit lugn innan genom o sparka helt galet mycket.

Usch den oron måste vara skitjobbig :( Har tyvärr inga bra tips heller.

Skönt att bäbis är livlig, sa just det till sambon att bara för att bäbis är lugn ikväll blir man orolig. Även om jag känner av h*n regelbundet.

Har ni bestämt vad ni ska ha.för smärtlindring på fl? Jag pratade med syrran om det och jag har till 99,9% bestämt mig för att köra helt utan om det inte blir en jätte krånglig förlossning. Med förra fick jag bara gas och jag mådde så jäkla dåligt av den så den använde jag knappt, så jag tror att helt utan passar mig bäst.

Har ni bestämt vad ni ska ha.för smärtlindring på fl? Jag pratade med syrran om det och jag har till 99,9% bestämt mig för att köra helt utan om det inte blir en jätte krånglig förlossning. Med förra fick jag bara gas och jag mådde så jäkla dåligt av den så den använde jag knappt, så jag tror att helt utan passar mig bäst.

Jag har ju aldrig fött barn och tänker därför att jag inte vill bestämma mig i förväg. Kommer testa lustgas men gillar inte känslan av att vara full, många säger ju att det är som en tonårsfylla. Sen funderar jag på kvaddlar och akupunktur innan ev ryggbedövning. Men allt beror på hur det går och hur ont det gör! Kommer att önska rum med badkar, älskar att bada och det är för mig väldigt avslappnande, så hoppas det kan hjälpa mot lite smärta också!

Inte direkt. Jag kommer ta det lite som det kommer. Det enda jag tror mig veta att jag vill ha är bäckenbottenbedövning. EDA hade jag förra gången, vill helst klara mig utan det den här gången. (Eftersom det tog bort mina krystvärkar förra gången + att jag var svårstucken när de skulle lägga den).

Jag har ju aldrig fött barn och tänker därför att jag inte vill bestämma mig i förväg. Kommer testa lustgas men gillar inte känslan av att vara full, många säger ju att det är som en tonårsfylla. Sen funderar jag på kvaddlar och akupunktur innan ev ryggbedövning. Men allt beror på hur det går och hur ont det gör! Kommer att önska rum med badkar, älskar att bada och det är för mig väldigt avslappnande, så hoppas det kan hjälpa mot lite smärta också!
Jag vill också bada. Bad om det förra gången.. Men de bestämde att jag fick duscha istället :cautious:. Inte samma sak.

Jag hade iaf hunnit komma fram till att jag tar det som det kommer, tur det :cool:

TENS fungerade ganska bra och hade nog räckt längre om det inte hade gått så fort på slutet.

Lustgas var ganska intressant.
Tycker inte det var som att vara full, snarare som en rejäl dos morfin utan illamående :angel: Gillade att jag själv kunde bestämma nivån på "fyllan" även om jag inte hann lära mig fullt ut :rofl:

Jag vill också bada. Bad om det förra gången.. Men de bestämde att jag fick duscha istället :cautious:. Inte samma sak.

I örebro finns inte bad i varje rum så man får önska när man ringer om man väldigt gärna vill ha bad så försöker dom ordna om dom kan, men är ju inte säkert att jag får bad :(

Jag hade inget med sonen, testade kvaddlar med dottern och det gjorde fruktansvärt ont. Dock hjälpte det mot ryggsmärtan,tyvärr inte mer än någon timme men den timmen va guld. Ville ha mer bedövning men hann inte innan de va dags att krysta :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård