Vårföräldrar 2017 del fyra

Besök hos BM idag. Blodtrycket håller sig fortfarande på gränsen 145/85. BM blev lite mer fundersam när jag berättade om klådan. Vi bokade en ny tid om en vecka men jag skulle ringa direkt om klådan blev värre. Urinprovet var u.a.

Jag fick tid till BM halv fyra för blodtrycket, så hoppas det inte stigit för min del! Hoppas ditt håller sig där och inte stiger mera!

Mina bakre fogar har varit ganska snälla i några dagar. Tills i dag. Fy :devil: vad det gör ont :arghh:
Det är en lång timme kvar tills sambon är hemma.
Undra om han kan köpa med sig vårrullar hem, det är ju synd om mig :angel:

@Fille va skönt! Det var den som tog blodtrycket runt handleden va? Vi provade sånna när jag pluggade till uska. Det stämde inte någonstans när man sen tog blodtrycket på armen. Alla fick jättekonstiga värden.

Huvudvärken kan ju bero på allt möjligt. Jag är tex mycket känsligare för vätskebrist nu när jag är gravid. Får huvudvärk direkt när jag missar att dricka.

Påväg hem från BM idag började framfogen muppa. Nu har jag så fruktansvärt ont att det känns som hela fiffi ska klyvas. Tar hellre smärtan så benen viker sig i bakre fogarna alla dagar i veckan. :arghh:

@Fille va skönt! Det var den som tog blodtrycket runt handleden va? Vi provade sånna när jag pluggade till uska. Det stämde inte någonstans när man sen tog blodtrycket på armen. Alla fick jättekonstiga värden.

Huvudvärken kan ju bero på allt möjligt. Jag är tex mycket känsligare för vätskebrist nu när jag är gravid. Får huvudvärk direkt när jag missar att dricka.

Ja exakt, ska kasta den åt skogen tror ja :p

Tycker jag dricker rätt bra men kan nog dricka ännu mer såklart! Får testa det!

Haha ja rulle som rulle! Eller? :p

Tydligen :D

Vi åt fläskfilé och potatisgratäng. Älskar sambons potatisgratäng. Köttet hade jag lika väl kunnat vara utan :p

Låter som en kollegas särbos gratäng :angel:. Blir man bjuden på mat där så tar man ett berg med gratäng, kött och sallad blir bara lite dekoration ;)
Jag fattar inte hur hen gör för att få den så god.

Kroppen har hållt för första dagen på GHS i alla fall. Varit i farten sen 7.30 i morse och vi kom precis till hotellet och ser de sista klasserna på SVT play liggandes i sängen. Faktiskt väldigt skönt.. Som sagt, sambon har fastnat för hoppning så den kunde han ju inte missa.. :p
Vi gick runt på mässan och letade efter små saker för sambon ville köpa något till Ärtan.. Han pratade om att han ville köpa en liten sadel. Jag vill minnas att de hade små rosa westernsadlar i nån monter tidigare år, men vi hittade inga sådanna.. Inte heller nån liten sparkdräkt eller liknande föreställande en ridutstyrsel. Men det fanns lite små t-shirts med "I love horses" - tryck och små ridstrumpor (dock inte babystorlek).. :rofl:

Jag har inget minne alls av att det är så obehagligt när barnet rör sig i magen. Sparkar och slag kan jag leva med men när hon bara rullar runt eller flyttar kroppsdelar så man känner hur det glider mot insidan det känns banne mig bara obehagligt. Vill ha bebis ute nu, mycket roligare än att springa runt som en fet strandad val med ont i höften :wtf: dessutom fastnade jag på golvet innan så sambon fick lyfta upp mig och lägga mig i soffan :arghh::arghh::meh:

Tror det va slutgnällt nu för tillfället :grin:

Jag har inget minne alls av att det är så obehagligt när barnet rör sig i magen. Sparkar och slag kan jag leva med men när hon bara rullar runt eller flyttar kroppsdelar så man känner hur det glider mot insidan det känns banne mig bara obehagligt. Vill ha bebis ute nu, mycket roligare än att springa runt som en fet strandad val med ont i höften :wtf: dessutom fastnade jag på golvet innan så sambon fick lyfta upp mig och lägga mig i soffan :arghh::arghh::meh:

Tror det va slutgnällt nu för tillfället :grin:

Jag tycker inte själva rörelserna är obehagliga, men hickan, den förbannade hickan :eek: Den tycker jag är riktigt obehaglig:o

Jag tycker inte själva rörelserna är obehagliga, men hickan, den förbannade hickan :eek: Den tycker jag är riktigt obehaglig:o
Nää den stör inte tycker jag. Då guppar magen bara med jämna mellanrum. Vad jag tycker är sjukt konstigt är att det kan vara världens gymnastik därinne men så fort jag säger till sambon att titta så slutar hon på störtO_o:D precis spm att hon skäms inför sin pappa :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist