Vårföräldrar 2017 del fem

Har haft en hemsk natt. Fogarna har bråkat konstant så det slutade med att jag låg skavfötters med sambon för att kroppen skulle ligga lite rakare, men inte fan hjälpte det. Trött som fasen, regnar ute och jag som ska till bm om en stund :arghh: och inte fasen lär jag komma iväg med dottern till lekplats som jag lovat, livet suger lite grann just nu:meh:

Har haft en hemsk natt. Fogarna har bråkat konstant så det slutade med att jag låg skavfötters med sambon för att kroppen skulle ligga lite rakare, men inte fan hjälpte det. Trött som fasen, regnar ute och jag som ska till bm om en stund :arghh: och inte fasen lär jag komma iväg med dottern till lekplats som jag lovat, livet suger lite grann just nu:meh:

:heart

Jag sket i att vända mig i natt. Vilket gjorde att jag sov bättre men kroppen är helt förstörd. Som tur är ska jag till sjukgymnasten idag och se vad de säger.

Vänder jag mig inte så får jag spasm ryckningar i hela kroppen av smärtor och då får jag ännu ondare :meh:

Tog en dusch nu och tycker mig tycka att magen har sjunkit en del. Men det kan ju även vara jag som hoppas :cautious:

Nu har jag varit uppe på förlossningen och träffat en Aurorasjuksköterska. Kändes skönt att få se salarna och prata med barnmorska, ställa frågor. Gick igenom hur förloppet kunde gå till, vad som händer innan, under och efter förlossningen. Pratade smärtstillande med. Känner mig fortfarande nervös men ändå lugnare nu då jag vet att mitt kontrollbehov kommer att tas på allvar, bad dem att vara tydliga med vad som händer och kommer hända mm. V 36+0 nu.. det närmar sig med stormsteg.

Igår ville cornelis knappt sova alls på dagen, tror han tar igen det nu! Sover än, brukar vakna till vid åtta nio annars! Tur att jag inte ska någonstans förrän vid två :p

Akupunktur :love::love::love::love:

Var hos en privat sjukgymnast idag och fick akepunktur. Det gjorde fruktansvärt ont att sätta nålarna. Men efteråt :love:, har knappt ont och hela ryggen är mjuk. Känns som hon sytt in två värmedynor i ryggen. :bump:Kunde nästan gå normalt upp för trappen hemma. :D

Ska gå två gånger i veckan tills förlossningen. :banana:

Alltså att försöka sitta och granska ett avtal medan "någon" leker trampolin på en urinblåsa fungerar väldigt dåligt. :cautious: Jag kan inte koncentrera mig :arghh:
Visst är det ljuvligt:D Jag har i stort sett gett upp att sitta helt och hållet:rofl:
Bebis tar spjärn med benen mot revbenen och trycker ner huvudet allt den kan, känns som att den ska komma ut både uppåt och nedåt:cool: Jag sitter enbart för att äta annars halvligger jag helst.

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall), flicka född 21/3, 49cm, 3440g
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge- flicka föddes 9/4 00.14, 3514g, 50 cm lång. :heart

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
4/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Nu har vi varit hemma exakt ett dygn och allt har gått upp och ner. :crazy:
Inne på BB var Grynet lugn och sov nästan hela tiden. Nu när vi kom hem så är hon färdigsoven! Igår var hon vaken större delen av dagen och kom inte till ro och jag blir så rädd att något är fel. Hon ville äta nästan hela tiden trots att hon kräktes varje gång hon åt och då tycker jag det är otäckt och vill sluta. Vi Har kommit fram till att hon är en mycket varm liten människa så när allt förutom blöjan åkte av blev hon mycket nöjdare. Hon äter mellan varje och var tredje timme nu vilket jag inte förstår ens får plats i den lilla magen? Jag är även lite orolig då jag inte tycker hon bajas så mycket två ggr igår och fortfarande inget idag. :( Eller så är det en föreställning jag har att det ska komma ut något typ hela tiden :p
Idag känns det bättre. Hon får äta när hon vill som är typ hela tiden och vi har varit ute på första promenaden. Jag har saknat att vara ute och röra på mig och framförallt efter att vi varit instängda på BB i några dagar. :)
Jag undrar om min våg stämmer.... isf ska jag ha gått ner 10 kg sedan i lördags!?:confused:

Nu har vi varit hemma exakt ett dygn och allt har gått upp och ner. :crazy:
Inne på BB var Grynet lugn och sov nästan hela tiden. Nu när vi kom hem så är hon färdigsoven! Igår var hon vaken större delen av dagen och kom inte till ro och jag blir så rädd att något är fel. Hon ville äta nästan hela tiden trots att hon kräktes varje gång hon åt och då tycker jag det är otäckt och vill sluta. Vi Har kommit fram till att hon är en mycket varm liten människa så när allt förutom blöjan åkte av blev hon mycket nöjdare. Hon äter mellan varje och var tredje timme nu vilket jag inte förstår ens får plats i den lilla magen? Jag är även lite orolig då jag inte tycker hon bajas så mycket två ggr igår och fortfarande inget idag. :( Eller så är det en föreställning jag har att det ska komma ut något typ hela tiden :p
Idag känns det bättre. Hon får äta när hon vill som är typ hela tiden och vi har varit ute på första promenaden. Jag har saknat att vara ute och röra på mig och framförallt efter att vi varit instängda på BB i några dagar. :)
Jag undrar om min våg stämmer.... isf ska jag ha gått ner 10 kg sedan i lördags!?:confused:

Vår son är också väldigt varm! Ibland bajsar han 8-10 ggr per dygn, ibland ingen gång men visst börjar man fundera när dom bajsar mindre!
Jag tror nog vågen kan stämma! Jag gick ner 16 kg på visserligen två veckor men tror nog 10 kg inte är helt orimligt :) barn, fostervatten, moderkaka, extra blod osv väger ju ca 6-8 kg nånstans och så kan du ju tappat lite vatten som du samlat på dig :)

Varit hos bm. Ungen hade inte fixerat sig så det var visst bara önsketänkande :arghh:
Blt 105/50
Mage 33 cm
Bebisljud 132-198-155 (Katla blev jääätte arg för att vi kände hur kroppen låg och för att där kom en sak och petade i ryggen igen. Men lugnade sig efter en liten stund.)
Vikt 93 kg i v 35+0 ( vilket betyder +4kg sen innan grav!:banana:)

Har bokat tider hela vägen fram till bf nu också. Förhoppningsvis lär jag inte behöva alla.

Är ytterst tveksam till att det blir mer än en här faktiskt. Sjukgymnasten säger att en andra graviditet ofta blir ännu värre..
Infogar efter tjuvläsande

Jag har en kompis som hade grav foglossning med första, på slutet var det rullstol som gällde. Då räckte inte kryckorna till. Men efter att ha haft täta besök hos kiropraktor för att rätta upp bäckenet så har hon för ett par månader sedan fått sitt andra barn. Nog fick hon foglossning då också men inte alls lika illa. Hon klarade sig tom utan kryckor.

Min poäng är att det behöver inte bli värre.

Infogar efter tjuvläsande

Jag har en kompis som hade grav foglossning med första, på slutet var det rullstol som gällde. Då räckte inte kryckorna till. Men efter att ha haft täta besök hos kiropraktor för att rätta upp bäckenet så har hon för ett par månader sedan fått sitt andra barn. Nog fick hon foglossning då också men inte alls lika illa. Hon klarade sig tom utan kryckor.

Min poäng är att det behöver inte bli värre.

Jag är medveten om att det inte behöver bli värre men de misstänker EDS på mig och är det de jag har så är oddsen minimala för en bättre graviditet en andra gång. Jag har inte haft någon större längtan för fler än ett barn ändå. Men man vet aldrig.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit