Vårföräldrar 2017 del fem

Jag känner igen det där. Den meningen Bastian får höra absolut mest just nu är "mamma kan inte Bastian, mamma har ont".

Han är 2 år och frågar varje dag om jag har ont, kommer med saker och frågar om det känns bättre. Det är inte han som ska ta hand om mig. Det är tvärtom. :(
Ååhh den meningen känner jag igen, så sorgligt... det värsta är att ibland kan H börja gråta för hon blir skit rädd att hon ska få lika ont sen när hon ska få barn så hon sitter och är helt förtvivlad. Detta är definitivt sista ungen!!

Ååhh den meningen känner jag igen, så sorgligt... det värsta är att ibland kan H börja gråta för hon blir skit rädd att hon ska få lika ont sen när hon ska få barn så hon sitter och är helt förtvivlad. Detta är definitivt sista ungen!!
Sista för mig också. Min kropp mår inte bra av att vara gravid.

Sista för mig också. Min kropp mår inte bra av att vara gravid.
Hade inte i närheten lika ont med dottern. Jag vaknade härom natten och hade drömt att jag väntade en till direkt efter och jag var sängliggande från v15. Och jag kan mycket väl se att det skulle kunna hända så som min kropp mår just nu. Jag som fick beröm av bm på fl när vi fick dottern, mig skulle dem se där ofta jag hade riktiga barnafödar höfter:rofl: Haha I dont think so!!

Hade inte i närheten lika ont med dottern. Jag vaknade härom natten och hade drömt att jag väntade en till direkt efter och jag var sängliggande från v15. Och jag kan mycket väl se att det skulle kunna hända så som min kropp mår just nu. Jag som fick beröm av bm på fl när vi fick dottern, mig skulle dem se där ofta jag hade riktiga barnafödar höfter:rofl: Haha I dont think so!!
Ja jag är ju uppenbart usel på att föda barn också. Tröstar mig med att det hela tiden känts naturligt att vara mamma

Är ytterst tveksam till att det blir mer än en här faktiskt. Sjukgymnasten säger att en andra graviditet ofta blir ännu värre..

Vi var på information på förlossningen idag. Var nog första grejen vi gått på nu under graviditeten (inte varit så mycket som erbjudits i form av kurser, information odyl heller iofs) som faktiskt kändes värt att ha gått på. Inte minst för att det var himla roligt :rofl:
Det var två BM från BB-avdelningen och två BM från förlossningen med och pratade om hur det gick till och funkade på respektive avdelning. De två som var från förlossningen gjorde en sketch (varvat med inslag av ren information) av hela förloppet från det att man börjat få värkar hemma till det att bebisen är ute där de skojade till det ordentligt ibland med att göra som man inte ska göra (tex. få halvt panik och köra som en dåre in till förlossningen) för att sedan "göra om och göra rätt". De fick hela salen att skratta högt många gånger.
Så nu är jag taggad på att få åka dit på riktigt för de skapade en positiv känsla inför nästa besök så att säga :banana:

Vi var på information på förlossningen idag. Var nog första grejen vi gått på nu under graviditeten (inte varit så mycket som erbjudits i form av kurser, information odyl heller iofs) som faktiskt kändes värt att ha gått på. Inte minst för att det var himla roligt :rofl:
Det var två BM från BB-avdelningen och två BM från förlossningen med och pratade om hur det gick till och funkade på respektive avdelning. De två som var från förlossningen gjorde en sketch (varvat med inslag av ren information) av hela förloppet från det att man börjat få värkar hemma till det att bebisen är ute där de skojade till det ordentligt ibland med att göra som man inte ska göra (tex. få halvt panik och köra som en dåre in till förlossningen) för att sedan "göra om och göra rätt". De fick hela salen att skratta högt många gånger.
Så nu är jag taggad på att få åka dit på riktigt för de skapade en positiv känsla inför nästa besök så att säga :banana:
Har du varit i Skövde? Vi va på föreläsning där när vi väntade Filippa. Jättebra föreläsning med mycket humor:up:
Christel som är en av dem som håller i den (BM i 50-55års åldern) är helt fantastisk!! Vi hade henne som BM när vi va inne:heart

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
4/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Sista?

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall), flicka född 21/3, 49cm, 3440g
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
4/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Har du varit i Skövde? Vi va på föreläsning där när vi väntade Filippa. Jättebra föreläsning med mycket humor:up:
Christel som är en av dem som håller i den (BM i 50-55års åldern) är helt fantastisk!! Vi hade henne som BM när vi va inne:heart

Nej, i Borås :) Men låter ju toppen att de har liknande på andra ställen också för som sagt så skapade det en väldigt positiv känsla inför det hela :)

Mina fogar dog med denna, med förra kändes det bara dem sista veckorna. Men visst är det så, det kommer bli värre för varje barn.

Jag var ju helt övertygad om att jag skulle ha en drömgraviditet och må kanon i 9 månader. Visst att man kan ha fel men riktigt så fel trodde jag inte att jag skulle ha.

Jag tycker INTE om att vara gravid. Men det är fränt att gått igenom det en gång. Vill sambon ha fler får han nog skaffa surogat.

Sambo jobbar långpass, jag och krumeluren fastnade i soffan med en stor påse lösgodis. :o
Efter påsk får jag ta ett krafttag med dom här usla vanorna!

Tre veckors krumelur i dag, jag fixar numer stallet själv och kan gå på promenad och hålla upp tempot Okej, konditionen är kass men det gör inte ont, varken när jag går eller efteråt.
Jag är väldigt tacksam mot min kropp och återhämtningen. Svanskotan är visserligen inte okej ännu men den stör mig bara när jag sitter för länge på en hård stol.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar