Vårföräldrar 2017 del fem

Svärmor ville ha hjälp att handla idag. Så hon bestämde med sambon att de skulle åka kl 15. Hon ringde för 5 min sedan och sa att hon och min svägerska redan varit och handlat.
Vi behöver 2 paket kaffe. Enda gången på flera veckor som jag faktiskt hade fixat att bära hem matkassen så "får" jag inte handla för sambon. Men nu får han likt förbannat gå ner och handla. Blir så irriterad...

Jag är medveten om att det inte behöver bli värre men de misstänker EDS på mig och är det de jag har så är oddsen minimala för en bättre graviditet en andra gång. Jag har inte haft någon större längtan för fler än ett barn ändå. Men man vet aldrig.

Jag har ju en konstaterad eds och på den fibromyalgi. Jag har tre barn varav ett som konstaterat mycket troligt ärvt mun eds. Första graviditeten gick skapligt, var rätt tränad innan. Andra graviditeten var ett helvete, blev gravid när första var tio månader. Kryckor, invalido, sjukskriven... You name it... Tredje graviditeten fyra år senare har gått förvånansvärt smärtfritt... Men har varit väldigt noga med min träning och att anpassa allt som går att anpassa.

Jag upplever det snarare värre nu efteråt denna gången med att lyfta, bära och den biten. Är så glad att jag har en barnvagn som passar mig, det är underbart :)
så tänk mycket ergonomi nu.. Hur högt är skötbordet, hur kör du vagnen, hur sitter du....

Beställde en babywrap av en privatperson 17/2. Betalade. Har inte kommit och inte heller den utlovade återbetalningen.

Beställde en Bärjacka från BonPrix 27/3. Har försvunnit i posthanteringen, innan den lämnades över till posten. BonPrix frågar om jag vill beställa och betala för en till :meh::banghead:

Orkar inte ens bråka. Trött.

Beställde en babywrap av en privatperson 17/2. Betalade. Har inte kommit och inte heller den utlovade återbetalningen.

Beställde en Bärjacka från BonPrix 27/3. Har försvunnit i posthanteringen, innan den lämnades över till posten. BonPrix frågar om jag vill beställa och betala för en till :meh::banghead:

Varje gång jag försöker beställa någit från bon prix så säger den att jag inte finns som kund.. så det slutar alltid med att hag får ringa och beställa det :meh:

Min förlossning:
Vattnet gick 24.00 med ett splash när jag låg i sängen. På dagen hade jag först gått en bergspromenad vid havet, sen på em åkte jag och mina döttrar till stallet så dom fick rida. Efter det började jag känna att något var på g i magen.
Vid 22 ringde jag förlossningen, då skrev hon upp att jag var på gång på en lista. Men hon bad mig höra av mig om det lugnade ner sig. Jag ringde 23 någonting och sa att hon kunde stryka mig för nu skulle jag gå och lägga mig. 24 gick vattnet så jag ringde upp igen :p Bebis var uppskjutbar på en kontroll två dagar innan så vi fick åka in.
Efter vattenavgången fick jag lätta regelbundna värkar.
Väl inne så konstaterade dom att bebis mådde bra så vi fick promenera i 2 timmar.
Efter promenaden var kl. 05.30 och jag var supertrött, vi fick sova i några timmar innan dom satte in värkstimulerande dropp.
Lustgas i mitt :heart
Efter jag vet inte riktigt hur länge kollade dom hur öppen jag var för jag tyckte att det började trycka på. 5cm var jag öppen då, en liten stund senare var jag öppen 7 cm. Och efter en liten stund till så föddes Maja 14.51 :love::heart
Snabbt och effektivt den här gången också.

Vi stannade på bb tills 48 h kontrollen.
Nu är vi hemma med en 2.5 åring som har reagerat genom att bli högljudd och bråkig, och en 4.5 åring som tar allt superbra :heart
Livet är spännande!

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall), flicka född 21/3, 49cm, 3440g
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge- flicka föddes 9/4 00.14, 3514g, 50 cm lång. :heart

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
3/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

De ringde precis och undrade om det var ok med mig att flytta snittet från den 4/5 till den 3/5. Tja vad säger man? :p

Nej men fy :mad::devil:

Och nu är antibiotikan läkaren skrivit ut restnorad oavsett tillverkare så jag måste ringa och få tag på någon ersättning.

:arghh:

Nu har vi varit hemma exakt ett dygn och allt har gått upp och ner. :crazy:
Inne på BB var Grynet lugn och sov nästan hela tiden. Nu när vi kom hem så är hon färdigsoven! Igår var hon vaken större delen av dagen och kom inte till ro och jag blir så rädd att något är fel. Hon ville äta nästan hela tiden trots att hon kräktes varje gång hon åt och då tycker jag det är otäckt och vill sluta. Vi Har kommit fram till att hon är en mycket varm liten människa så när allt förutom blöjan åkte av blev hon mycket nöjdare. Hon äter mellan varje och var tredje timme nu vilket jag inte förstår ens får plats i den lilla magen? Jag är även lite orolig då jag inte tycker hon bajas så mycket två ggr igår och fortfarande inget idag. :( Eller så är det en föreställning jag har att det ska komma ut något typ hela tiden :p
Idag känns det bättre. Hon får äta när hon vill som är typ hela tiden och vi har varit ute på första promenaden. Jag har saknat att vara ute och röra på mig och framförallt efter att vi varit instängda på BB i några dagar. :)
Jag undrar om min våg stämmer.... isf ska jag ha gått ner 10 kg sedan i lördags!?:confused:

Om ni helammar kan det gå över en vecka utan bajs. Och dottern åt 45-minuterspass med uppehåll på max 2 timmar första tiden dygnet runt, de flesta variationer är rätt normala om än märkliga :heart

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar