Vårföräldrar 2017 del fem

Igår hade vi teamfest hemma hos min chef. Vi lekte lite små lekar och lagade supergod trerätters. Så himla trevligt så jag åkte hem vid 01, får se hur pigg jag kommer vara idag:D Är återigen oerhört glad över att kroppen inte direkt strejkar i v 38. Skulle bara vilja bli av med min nuvarande förkylning som tar energi, fruktansvärt trött på alla förkylningar jag åkt på det sista.

Vad gäller namn kommer vi inte bestämma oss helt förrän den lilla är här. Efternamn blir dock mitt då min sambos efternamn inte är svenskt och han har inte direkt upplevt några fördelar av det, tvärtom.

Å, det vore underbart att handla så men jag misstänker att det krävs typ kvantum / maxi och då får jag 4.5/5.5 mil för att hämta.

Namn är klart och inskickat, det blev så enkelt när vi träffade henne. :heart
Mitt efternamn tills vidare.
Vi veckohandlar någon/några gånger i månader och får det hemkört för 119 kr. :up:
Lätt värt det! Men då handlar vi via Coop, tror man måste ha ICA-banken för att kunna göra samma sak hos dem.

Svarar alla på en gång :)
Vi bor på landet så det finns ingen mataffär/onlineaffär som levererar hem. Så lösningen var o beställa till orten där maken jobbar. Än så länge bara positiv. Ser alla priser och rabatter, inga impulsköp, slipper ha tre barn med i affären, slipper köra in till stan (2,5 mil enkel) o kan kolla noga hemma i skåpen.. Så tror inte de 59:- är mycket förlust. Det dåliga var att jag inte kunde ringa mannen o säga "du jag är sugen på kan du köpa ett choklad :p"

De andra två barnen har mitt efternamn till svärfars stora förtret :grin:. Vi är gifta men har behållt våra respektive efternamn. Mannen har ett mindre vanligt efternamn icke svenskt som kan förknippas med det manliga könsorganet så inget vi ville barnen skulle heta :banghead::angel:

Jag har ju hela tiden sagt att bebis ska heta Edda om det är en flicka, men har lite kalla fötter (tår), det är ovanligt o tänk om ingen annan tycker det är fint (vilket iofs är oväsentligt) också tycker jag det passar med Algot och Hilma som är de andra barnens namn.

Svarar alla på en gång :)
Vi bor på landet så det finns ingen mataffär/onlineaffär som levererar hem. Så lösningen var o beställa till orten där maken jobbar. Än så länge bara positiv. Ser alla priser och rabatter, inga impulsköp, slipper ha tre barn med i affären, slipper köra in till stan (2,5 mil enkel) o kan kolla noga hemma i skåpen.. Så tror inte de 59:- är mycket förlust. Det dåliga var att jag inte kunde ringa mannen o säga "du jag är sugen på kan du köpa ett choklad :p"

De andra två barnen har mitt efternamn till svärfars stora förtret :grin:. Vi är gifta men har behållt våra respektive efternamn. Mannen har ett mindre vanligt efternamn icke svenskt som kan förknippas med det manliga könsorganet så inget vi ville barnen skulle heta :banghead::angel:

Jag har ju hela tiden sagt att bebis ska heta Edda om det är en flicka, men har lite kalla fötter (tår), det är ovanligt o tänk om ingen annan tycker det är fint (vilket iofs är oväsentligt) också tycker jag det passar med Algot och Hilma som är de andra barnens namn.

Edda är jättefint och om du åker till Island är det ett vanligt namn ;)

Min tjej fick mitt efternamn, vi är inte gifta. Ska erkänna att jag inte ens frågade sambon om det. :o Det kanske var taskigt av mig när jag tänker efter. Nämnde någon gång bara att jag inte visste vad hon skulle ha för efternamn för mitt börjar på en bokstav som gör att man är dömd att hamna högst upp på klasslistan för resten av sitt liv = alltid vara först på allt. Sen tänkte jag att när vi gifter oss så kan vi byta till hans men amningshjärnan har nog inte nämnt.

Min tjej fick mitt efternamn, vi är inte gifta. Ska erkänna att jag inte ens frågade sambon om det. :o Det kanske var taskigt av mig när jag tänker efter. Nämnde någon gång bara att jag inte visste vad hon skulle ha för efternamn för mitt börjar på en bokstav som gör att man är dömd att hamna högst upp på klasslistan för resten av sitt liv = alltid vara först på allt. Sen tänkte jag att när vi gifter oss så kan vi byta till hans men amningshjärnan har nog inte nämnt.

Smart drag ;)

Jag tycker mycket om det och det har varit så glasklart hela tiden
....mannen tycker det med är bra. Tänker att det kanske blir Hedda som folk tror precis som Hilma blev kallad för Wilma i början men jag tycker mycket om Edda :heart

Edda tyckte jag var jättefint så kör på det!

Det där med veckohandla... Jag har kommit på ultimata i-landslyxen :) beställa färdiga matkassar på Ica... Finns säkert i fler affärer. Provade i veckan, gick in på nätet o plockade ihop o sedan hämtade mannen påsarna på väg hem från jobbet. Kostade 59 väl investerade kronor :D Allt var fräscht och med bra datum med :up:

Min ena tutte gör ont, börjar oroa mig smått för mjölkstockning.. Får försöka handmjölka ur lite. Svettas något rent gräsligt på nätterna :cautious: så blir rakt in i duschen direkt på morgonen, eller när bebis vill...

Hur har ni det med namn?

Älskart :heart vi beställer hemkörning för 129:- och då blir det inburet i hallen och har alltid fått bra varor :love:

Har jätteont i en fot typ mitt i foten. Har svullnat och blivit röd... varför händer alltid sånt typ lördag kväll? :rage:

Vi är gifta och heter båda mitt efternamn. Våra flickor heter Nellie (Viola) och Nea (Lovisa) och lillebror kommer heta Vide (Oskar) :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar