Vårföräldrar 2017 del fem

Jag börjar bli så otroligt uttråkad!
Jag har tröttnat på att vara hemma och gravid. Det ska bli så skönt när det här är över!

Jag tyckte det var en bra idé att skura skåpsluckor i köket idag. Hade hellre sett att jag såg till att ha tråkigt. :banghead: Får gå om kring med kryckorna nu. :cool:

Veckohandla var ungen höjdare idag. Rejäla sammandragningar och tryck nedåt och nu ligger jag i sängen med hjärtklappning delux som inte vill ge sig. När är det egentligen läge att ringa upp till förlossningen?

Veckohandla var ungen höjdare idag. Rejäla sammandragningar och tryck nedåt och nu ligger jag i sängen med hjärtklappning delux som inte vill ge sig. När är det egentligen läge att ringa upp till förlossningen?

Ringa och rådfråga kan man alltid göra!

Jag som trodde all oro skulle släppa när jag fick beviljat planerat snitt men ändå :cautious:
Nu drömmer jag istället om att jag plötsligt är öppen 7 cm och föder ensam i en operationssal medan de andra gör sig i ordning i ett annat rum. :nailbiting:

Det där med veckohandla... Jag har kommit på ultimata i-landslyxen :) beställa färdiga matkassar på Ica... Finns säkert i fler affärer. Provade i veckan, gick in på nätet o plockade ihop o sedan hämtade mannen påsarna på väg hem från jobbet. Kostade 59 väl investerade kronor :D Allt var fräscht och med bra datum med :up:

Min ena tutte gör ont, börjar oroa mig smått för mjölkstockning.. Får försöka handmjölka ur lite. Svettas något rent gräsligt på nätterna :cautious: så blir rakt in i duschen direkt på morgonen, eller när bebis vill...

Hur har ni det med namn?

Det där med veckohandla... Jag har kommit på ultimata i-landslyxen :) beställa färdiga matkassar på Ica... Finns säkert i fler affärer. Provade i veckan, gick in på nätet o plockade ihop o sedan hämtade mannen påsarna på väg hem från jobbet. Kostade 59 väl investerade kronor :D Allt var fräscht och med bra datum med :up:

Min ena tutte gör ont, börjar oroa mig smått för mjölkstockning.. Får försöka handmjölka ur lite. Svettas något rent gräsligt på nätterna :cautious: så blir rakt in i duschen direkt på morgonen, eller när bebis vill...

Hur har ni det med namn?

Registrerat hos Skatteverket och klart :D

Hur har ni det med namn?

Jag skulle nog också kunna tänka mig veckohandla så men min sambo skulle nog aldrig betala 59kr extra :p

För och mellannamn är klart, vi kan dock inte komma överens om efternamn... jag tycker han kan ha mitt tills vi gifter oss då byter vi till sambons, medans han nog inte vill gifta sig o vill att cornelis ska heta hans efternamn så för mig blir det lite principsak trots att jag egentligen inte tycker det är så viktigt med efternamn :rofl:

Hur har ni det med namn?

Å, det vore underbart att handla så men jag misstänker att det krävs typ kvantum / maxi och då får jag 4.5/5.5 mil för att hämta.

Namn är klart och inskickat, det blev så enkelt när vi träffade henne. :heart
Mitt efternamn tills vidare.

Hur har ni det med namn?

Vi har det svårt med namn.. Mellannamn är väll klart, men både för och efternamn är mer osäkert. Vi har några förslag på förnamn men inget känns liksom klockrent och när det kommer till efternamn så kan vi inte bestämma oss för vad vi ska heta när vi gifter oss, båda har nämligen snygga och ovanliga efternamn med lite familjehistoria bakom :banghead: Hade varit lättare om någon av oss haft ett supervanligt efternamn.. Men just nu lutar det åt att det blir mitt efternamn så får väll bebis byta om vi i sista änden skulle välja hans efternamn :p

Jag skulle nog också kunna tänka mig veckohandla så men min sambo skulle nog aldrig betala 59kr extra :p

För och mellannamn är klart, vi kan dock inte komma överens om efternamn... jag tycker han kan ha mitt tills vi gifter oss då byter vi till sambons, medans han nog inte vill gifta sig o vill att cornelis ska heta hans efternamn så för mig blir det lite principsak trots att jag egentligen inte tycker det är så viktigt med efternamn :rofl:
Vi hade samma med dottern, så hon fick helt enkelt dubbel namn. Skrev mitt som mellannamn och sambons som efternamn, alla brev blir ju adresserat till henne med bägge namnen.

Å, det vore underbart att handla så men jag misstänker att det krävs typ kvantum / maxi och då får jag 4.5/5.5 mil för att hämta.

Finns många andra företag som säljer mat på nätet, de flesta har också hemkörning till en liten kostnad (ca 50kr) och ofta har de erbjudande på fri frakt.
Det är verkligen att rekommendera, när jag var nybliven tvåbarnsmamma så slutade en veckohandling i tårar för både mig o det stora barnet ;) Efter det veckohandlade jag bara på nätet. Det blev faktiskt billigare, dels plockade man inte på sig något onödigt, dels kan man kolla vad som verkligen saknas i skafferierna under tiden man handlar samt även gå igenom alla erbjudande i lugn o ro. Så jag rekommenderar verkligen det!!!

Det finns supermarket/nära som också kör med onlinehandling ;) /jobbar inom Ica koncernen

Jag har alltid varit emot att handla mat via nätet men börjar nästan ångra mig. Skulle vara skönt att slippa storhandla någon gång ibland. Dock så har sambon personalrabbat på Willys/Hemköp så det skulle bara löna sig för oss om de börjar med det.

Hur har ni det med namn?

Vi velade hela graviditeten om namnförslag. När hon var ute hade vi kvar tre ganska lika namn. Tills jag råkade drömma att hon hette ngt helt annat (som aldrig varit som förslag), sa det till sambon när jag vaknade och från då heter hon så :D. Mellannamn var klart från RUL och efternamn blir mitt :).

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar