Vårföräldrar 2017 del fem

Typiskt nog här så älskar I att vara i vagnen, men hennes storebror vägrar så trots nyinköpt syskonvagn så har det än så länge inte blivit några längre promenader med vagnen. Jag får passa på sedan på de dagarna då sonen är på förskolan.

Vad har nk för några?
Vi har gdiaper att använda när bebis är nyfödd och sen några Flip-skal och bambuinlägg när han vuxit till sig lite. Även ett gäng aio men de är också lite större.

Har köpt båda varianterna av Retropi och två Poops! Poops! känns smidigare men än så länge hänger de på tork :)

I näsan? O_o
Vilka lukter? Frågade min sambo och vi upplevde inga lukter? Utom att jag kräktes på samma sjuksköterska två gånger men då luktade det kanelbulle (var allt jag hade ätit på hela dagen). Tänker på det varje gång jag ser en bulle haha. Iaf, är bara nyfiken, vår förlossning slutade i snitt efter bara nån timme på sjukhuset så känns som vi "missade" en del av hur en förlossning egentligen går till.

Tror inte att det luktade något särskilt på vårt rum heller, då hade nog sambon dött :rofl:

Ja, lukter. Blod, bajs, fostervatten. Barnet hade bajsat i fostervattnet och jag blödde en liter blod. Och vi var i samma rum i 20 timmar, så syret var väl inte på topp heller.
Min sambo var förvånad över hur städat min förlossning kändes. Hade upplevde inte alls några äckliga lukter och han såg aldrig något blod, bajs eller fostervatten. Det enda "äckliga" han såg var bebis färg när hon kom ut, moderkakan och när han klippte navelsträngen. Men han tyckte verkligen inte att det var så äckligt som han föreställt sig, allt snusk städades liksom bort innan han hann märka det. Min förlossning tog i och för sig bara 6 timmar från att vi kom in så vi var ju inte i samma rum så länge.

Min sambo var förvånad över hur städat min förlossning kändes. Hade upplevde inte alls några äckliga lukter och han såg aldrig något blod, bajs eller fostervatten. Det enda "äckliga" han såg var bebis färg när hon kom ut, moderkakan och när han klippte navelsträngen. Men han tyckte verkligen inte att det var så äckligt som han föreställt sig, allt snusk städades liksom bort innan han hann märka det. Min förlossning tog i och för sig bara 6 timmar från att vi kom in så vi var ju inte i samma rum så länge.

Vi var i samma rum i runt 30 timmar men det mesta var ju ren väntetid utan "action".

Vi hade med kameran, Pepsi, lite kläder och hygienartiklar. Men förlossningen gick ju snabbt (1,5 timme aktivt o då hade vi varit på rummet 1,5 timme) så vi fick inte ens upp kameran i tid eftersom det gick så snabbt på slutet :p

Sen visste jag ju att jag skulle stanna på BB 48 timmar så egna hygienartiklar var så skönt, få lukta sig själv o inte neutral sjukhustvål :up:

Var på kontoret 8-16.30 idag. Det går inte :crazy: har ont i fogarna, ont i höfterna och ont i magen. Så fort mannen kommer hem ska jag gå och lägga mig och hoppas på en bättre dag i morgon :cry:

Jag börjar bli så otroligt uttråkad!
Jag har tröttnat på att vara hemma och gravid. Det ska bli så skönt när det här är över!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix