Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har nk för några?
Vi har gdiaper att använda när bebis är nyfödd och sen några Flip-skal och bambuinlägg när han vuxit till sig lite. Även ett gäng aio men de är också lite större.
I näsan?
Vilka lukter? Frågade min sambo och vi upplevde inga lukter? Utom att jag kräktes på samma sjuksköterska två gånger men då luktade det kanelbulle (var allt jag hade ätit på hela dagen). Tänker på det varje gång jag ser en bulle haha. Iaf, är bara nyfiken, vår förlossning slutade i snitt efter bara nån timme på sjukhuset så känns som vi "missade" en del av hur en förlossning egentligen går till.
Min sambo var förvånad över hur städat min förlossning kändes. Hade upplevde inte alls några äckliga lukter och han såg aldrig något blod, bajs eller fostervatten. Det enda "äckliga" han såg var bebis färg när hon kom ut, moderkakan och när han klippte navelsträngen. Men han tyckte verkligen inte att det var så äckligt som han föreställt sig, allt snusk städades liksom bort innan han hann märka det. Min förlossning tog i och för sig bara 6 timmar från att vi kom in så vi var ju inte i samma rum så länge.Ja, lukter. Blod, bajs, fostervatten. Barnet hade bajsat i fostervattnet och jag blödde en liter blod. Och vi var i samma rum i 20 timmar, så syret var väl inte på topp heller.
Tror inte att det luktade något särskilt på vårt rum heller, då hade nog sambon dött
Haha är han känslig? Jag tänker mest på den stackars sköterska jag spydde ner. Visst sånt händer i det jobbet men ändå. Undra om hon också tänker på det när hon äter bulle
Min sambo var förvånad över hur städat min förlossning kändes. Hade upplevde inte alls några äckliga lukter och han såg aldrig något blod, bajs eller fostervatten. Det enda "äckliga" han såg var bebis färg när hon kom ut, moderkakan och när han klippte navelsträngen. Men han tyckte verkligen inte att det var så äckligt som han föreställt sig, allt snusk städades liksom bort innan han hann märka det. Min förlossning tog i och för sig bara 6 timmar från att vi kom in så vi var ju inte i samma rum så länge.
Vad köpte ni för syskonvagn?Typiskt nog här så älskar I att vara i vagnen, men hennes storebror vägrar så trots nyinköpt syskonvagn så har det än så länge inte blivit några längre promenader med vagnen. Jag får passa på sedan på de dagarna då sonen är på förskolan.
Vad köpte ni för syskonvagn?
Haha på tal om blod och förlossningar, påsen med blodet från mig ramlade från stålvagnen när bm stötte emot, gick sönder och splatta blod både på golv, väggar och gardiner
Det är lite jobbigt när det händer. Hej helsanering av rum
Barnet tittade på mig som om att jag vill henne något väldigt, väldigt, ont när jag provade att stoppa in en napp.
Barnet tittade på mig som om att jag vill henne något väldigt, väldigt, ont när jag provade att stoppa in en napp.