Här rullar allt på, renoveringen av huset går framåt, förhoppningsvis knappt vi flytta in inästa vecka om allt går som det ska
Igår var vi till en ny BM som jobbar här dit vi flyttar, eller ja det är väl 8mil till henne men 10mil till min gamla (som jag inte gillar) så lätt val o byta
Och hon var fantastisk, frågade om jag ville väga mig, sa inget om viktuppgången som börjat urarta då någon börjar se ut som en ballong
Fötterna är inte att leka med på nätterna, ajajaj när man går upp sen blir de bättre över dagen (dett här med o vara som alla andra o svullna av under natten är ju onödigt)...
Sen fick jag hem urinprov som hon koll direkt o förklarade (!!!) Vad det var hon kollade osv. Och allt såg tipptopp ut. Tog sen blodtrycket och råkade just då prata om gamla BM
som gjorde att någons blodtryck gick i taket
Men efter ett par minuters samtal om trevligare saker var blodtrycket normalt igen
Sfmåttett var lite under kurvan nu men fortfarande helt normalt och hon kan ju ha mätt lite annorlunda en gamla BM. Sen kände hon på huvudets placering och lät pappan också få hitta rätt och känna och dessutom fick han hitta rätt på lillans hjärta och mäta takten. Himla kul att hon involverade han
Avslutningsvis ville hon kolla blodet, järnet hade sjunkit till 118 så hon ville att jag skulle prova och ta järntabletter, borde va lätt och få upp det snabbt igen. Är dock mkt piggare än när jag hade högre värden
Men provar. Och så mätte hon blodsockret (som var typ helt onödigt...) då jag bara gjort ett fastande prov en gång med fint resultat ville hon ha ett nyare.. Problemet var ju bara att någon ätit choklað och druckit Pepsi på väg in till henne
Inte så konstigt att blodsockret var något högre än önskvärt
I övrigt mår jag finfint just nu, fått hem älsklingshästen och kunnat få rida ut i solen i två dagar, så nöjd att jag äger en sån välriden häst som gör allt man ber om trots att magmusklerna inte fungerar
Och har tyckt att jag klarat mig hyfsat utan ridningen men oj vilken skillnad för själen när jag fått rida ut första dagen, strålade som en sol
Vi har ju ett stall fullt av hästar här med men inga som är gravidvänliga och min hae varit kvar på jobbet på motionsträning 10km 6gånger i veckan har han joggat i grupp före fyrhjulingen så han är i toppstrimorgon
Jæja det var mitt megalånga inlägg, pojkvännen börjar jobba 7 och någon vaknar vist samtidigt och har sen inget o göra om hon inte somnar om
Glad fredag på er från ett regnigt (minns inte sist det hände) Island!