Vårföräldrar 2017 del fem

Har haft gräslig huvudvärk några dagar. Idag slog det mig att det är min pollenallergi (hur kan jag bli så förvånad VARJE år?!). Försökte kolla vilka allergitabletter man kan ta när man ammar men det står ju mest att man inte tror att vissa påverkar "men prata med BM eller läkare". Någon annan som är allergisk? Som tar några nu som gravid/ammande?

Har haft gräslig huvudvärk några dagar. Idag slog det mig att det är min pollenallergi (hur kan jag bli så förvånad VARJE år?!). Försökte kolla vilka allergitabletter man kan ta när man ammar men det står ju mest att man inte tror att vissa påverkar "men prata med BM eller läkare". Någon annan som är allergisk? Som tar några nu som gravid/ammande?

www.janusinfo.se :)

Jag tar helst tavegyl men det känns lite tveksamt nu.

Kall bröstmjölk på flaska går fetbort :rofl:

Har åkt lite sele, testat tygblöjor (han är lite liten för AIO tror jag), badat och så fortsätter vi övningssova i egen säng. Ett par timmar/natt vore guld :)

(Har tömt den på allt utom blöjor :p )

Kall bröstmjölk på flaska går fetbort :rofl:

Har åkt lite sele, testat tygblöjor (han är lite liten för AIO tror jag), badat och så fortsätter vi övningssova i egen säng. Ett par timmar/natt vore guld :)

(Har tömt den på allt utom blöjor :p )

Jag tänkte faktiskt också börja öva idag, första två nätterna sov han typ 2-3 timmar själv i sin säng men efter det har han bara sovit i vår säng men inatt sparkades han så, så känns skönt om han kan sova själv en stund i alla fall!! Har du någon plan för hur du ska lägga upp det?

Jag äter Loratadin. Det kan man äta både under graviditet och amning enligt 1177. Enligt fass kan man inte äta något. Men rådfrågade min läkare på mvc och hon sa att jag skulle äta loratadin.

Jag tänkte faktiskt också börja öva idag, första två nätterna sov han typ 2-3 timmar själv i sin säng men efter det har han bara sovit i vår säng men inatt sparkades han så, så känns skönt om han kan sova själv en stund i alla fall!! Har du någon plan för hur du ska lägga upp det?

Har lagt dit en handduk han brukar sova på i vår säng. Annars prata med, lägga handen på osv om han inte sover.

V ligger helt still men vore skönt om han kunde tänka sig egen säng några timmar iaf :)

Jag har nog sammanlagt varit uppe och gått 1 1/2 timme idag och då är nog halva tiden fram och tillbaka till toan. Det var vad mina fogar tyckte jag hade rätt att röra på mig efter gårdagen :laugh: Jäkla skit när det har varit fint väder sen lunch, och diginitivt ser man det på femåringen som inte fått röra på sig tillräckligt och är aningens uttråkad och överenergisk nu :D

Jag har nog sammanlagt varit uppe och gått 1 1/2 timme idag och då är nog halva tiden fram och tillbaka till toan. Det var vad mina fogar tyckte jag hade rätt att röra på mig efter gårdagen :laugh: Jäkla skit när det har varit fint väder sen lunch, och diginitivt s:rofl:er man det på femåringen som inte fått röra på sig tillräckligt och är aningens uttråkad och överenergisk nu :D

Jag har sambon här hemma som skulle behöva rastas. :rofl: Han tycker att han ska sympati-vila med mig. Jag är av en annan åsikt ;)

Jag har rört mig mellan soffan och toan sen jag kom hem från svärmor. Kryckorna är värda sin vikt i guld.

Jag har haft så ont av foglossningen idag att jag nästan bryter ihop :cry:
På förmiddagarna (främst) har jag svårt att sitta ner för det känns som en massa nerver kommer i kläm i hela rumpan och det gör jätteont. Jag har åderbråck i underlivet som känns som om de ska sprängas om jag står stilla. Men en 3,5-åring och en snart 2-åring kan jag inte ligga ner precis så enda alternativet är att gå. Jag går omkring och plockar med grejer, leker kurragömma och annat som funkar gående. Konsekvenserna av detta blir att jag på eftermiddagen har så ont att jag knappt kan gå alls:(
Vänster ben får jag dra efter mig och ALLT gör så ont :cry::cry:
Jag orkar inte sex (eller troligtvis sju men tanke på hur mycket jag gått över tidigare) veckor till :arghh:

Jag har haft så ont av foglossningen idag att jag nästan bryter ihop :cry:
På förmiddagarna (främst) har jag svårt att sitta ner för det känns som en massa nerver kommer i kläm i hela rumpan och det gör jätteont. Jag har åderbråck i underlivet som känns som om de ska sprängas om jag står stilla. Men en 3,5-åring och en snart 2-åring kan jag inte ligga ner precis så enda alternativet är att gå. Jag går omkring och plockar med grejer, leker kurragömma och annat som funkar gående. Konsekvenserna av detta blir att jag på eftermiddagen har så ont att jag knappt kan gå alls:(
Vänster ben får jag dra efter mig och ALLT gör så ont :cry::cry:
Jag orkar inte sex (eller troligtvis sju men tanke på hur mycket jag gått över tidigare) veckor till :arghh:

Jag lider verkligen med dig! Va har du för hjälp med smärtlindring?
Min räddning är vattengympan. Får iaf 45 min i veckan när jag är helt smärtfri. Köpte ju även kryckor förra veckan och kan för mitt liv inte förstå varför jag inte köpt det innan.
Här även fått utskrivet citodon som jag tar när det krisar ordentligt. Så jag iaf får sova ibland.

Spjälsäng och skötbord inhandlat, monterat och på plats där de ska vara.

Tänkte ha spjälsängen bredvid min säng utan spjälsidan. Min och bebis säng är nästan i jämnhöjd. Om bebis vill ha massa närhet tänker jag att det kan fungera bra att ha så då min o sambons sängar har nivåskillnad pga olika madrasser och är bara 80 * 2 breda. Törs jag ha det så? Om jag skjuter sängen in mot väggen helt. Är det någon av er som tänkt ha det så? Tänker att det underlättar om bebis vaknar o är orolig och även vid ammning.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve