Vårföräldrar 2017 del fem

Spjälsäng och skötbord inhandlat, monterat och på plats där de ska vara.

Tänkte ha spjälsängen bredvid min säng utan spjälsidan. Min och bebis säng är nästan i jämnhöjd. Om bebis vill ha massa närhet tänker jag att det kan fungera bra att ha så då min o sambons sängar har nivåskillnad pga olika madrasser och är bara 80 * 2 breda. Törs jag ha det så? Om jag skjuter sängen in mot väggen helt. Är det någon av er som tänkt ha det så? Tänker att det underlättar om bebis vaknar o är orolig och även vid ammning.

Har spjälsängen mot vår säng. Han vill iofs inte sova där ändå :p

Jag har också spjälsängen med öppen sida mot sängen, inatt övar vi på att C ska sova egen säng, innan har han sovit med oss och vi får se hur bra det går framöver att sova egen säng. Mamma har inte fått sova allt för mkt inatt när vi övat, måste hålla emot lite på nappen så att den inte åker ut samt putta lite på rumpan så att han blir vaggad. Har sovit litegrann när han väl lyckats slå sig till ro!

Tänkte ha spjälsängen bredvid min säng utan spjälsidan. Min och bebis säng är nästan i jämnhöjd. Om bebis vill ha massa närhet tänker jag att det kan fungera bra att ha så då min o sambons sängar har nivåskillnad pga olika madrasser och är bara 80 * 2 breda. Törs jag ha det så? Om jag skjuter sängen in mot väggen helt. Är det någon av er som tänkt ha det så? Tänker att det underlättar om bebis vaknar o är orolig och även vid ammning.

Så hade vi också med dottern och hade ju varit supersmidigt om det funkade :grin: här ligger jag nu med en snart tvååring bredvid som ännu vill kramas och hålla handen ibland på natten :p

Till denna gång säljer vi bedsidecrib och spjälsäng och har ställt en 90-säng bredvid vår 210-säng istället och så får alla sova tillsammans :p

Häpp
Nu kan jag inte gå alls :cautious: får ta 2cm steg med kryckorna och ont som ìn i gör det :arghh:
Bara 31 dagar kvar nu...

Denna vecka behöver jag dessutom vara på jobb alla 5 dagar pga utbildning vilket innebär kassa stolar. :crazy: Det här kommer bli sköj känner jag.

Överlämnandet till vikarien går sådär. Fick en ny upphandling i fredags (som jag ju inte kommer hinna klart) så to do listan fylls på. :meh:

Igår kommunicerade Liten både med sonen ock mannen så hela magen hoppade. Sonen var helt fascinerad och mannen var nöjd, sonen slutade sparka så fort mannen skulle känna förra graviditeten så det är först nu han får känna sparkar. :up:

Vi har tänkt ha det så :up:

Vi hade det så vid gemensamma sängen och det var jättebra i början. Speciellt när vi upptäckte att hon inte ville sova i spjälsängen. ;) Men då kunde vi sakta men säkert förflytta babynestet från vår säng in till hennes.
Efter några veckor märkte vi dock att vi väckte varandra så då slog vi upp långsidan igen och flyttade bort spjälsängen från vår säng och alla sov bättre och längre. Men då var hon nog runt 5-6 veckor. :)

Häpp
Nu kan jag inte gå alls :cautious: får ta 2cm steg med kryckorna och ont som ìn i gör det :arghh:
Bara 31 dagar kvar nu...

Denna vecka behöver jag dessutom vara på jobb alla 5 dagar pga utbildning vilket innebär kassa stolar. :crazy: Det här kommer bli sköj känner jag.

Överlämnandet till vikarien går sådär. Fick en ny upphandling i fredags (som jag ju inte kommer hinna klart) så to do listan fylls på. :meh:

Igår kommunicerade Liten både med sonen ock mannen så hela magen hoppade. Sonen var helt fascinerad och mannen var nöjd, sonen slutade sparka så fort mannen skulle känna förra graviditeten så det är först nu han får känna sparkar. :up:

Lider med dig :heart

Häpp
Bara 31 dagar kvar nu...

Usch vad tufft :(:heart

Det där med sparkarna är samma här, den här varianten är mycket livligare i magen.

Igår slog det mig att (antagligen) så är det här sista veckan som jag bara kommer ha 2 barn. Men max 3 veckor till om det inte vill komma igång av sig själv.
Jag måste njuta av den här sista tiden! Och ge mina fina tjejer massor av kärlek, för sen vet jag hur trött jag kommer att vara :cry:
Det är tur att dom är så peppade och glada över att dom ska få en lillasyster :heart

Här blir det inte mycket gjort i dag, krumeluren vägrar att bli nedlagd så sova kan man bara göra på min mage. Jag hoppas hon är ok med babyskyddet senare för jag måste åka och köpa kraftfoder till hästarna.

Men hon är alldeles bedårande söt och jag skulle så gärna bromsa tiden en stund :love:

Näst sista BM besöket avklarat!

Blodvärdet va kanon trots att jag bara tar 1niferex och ingen blutsaft längre låg på 126 nu:up:
Blodtrycket normalt på 105/60
Sf mått på 33
Hjärtljuden började på 175 och gick ner till 158slag/min
15kg plus på vågen.. (skönt att det bara är 2v kvar)

Lämnat immuniseringsprov också, så det blev gjort. Skulle egentligen lämnas i nästa vecka men då är det så när snittet.

Skönt när allt tickar på som det ska:heart

När narkosläkaren säger att de kommer känna sig fram med nålen vid en eventuell epidural. :eek::eek::eek:

Blir inte någon sånn sålänge jag får bestämma!

När narkosläkaren säger att de kommer känna sig fram med nålen vid en eventuell epidural. :eek::eek::eek:

Blir inte någon sånn sålänge jag får bestämma!
Vaddå känna sej fram? Låter lite konstigt?
När jag fick ryggbedövning förra gången fick jag först en vanlig bedövning och sen la dom ryggbedövningen. Kändes nada men det knakade/knäppte.

Vaddå känna sej fram? Låter lite konstigt?
När jag fick ryggbedövning förra gången fick jag först en vanlig bedövning och sen la dom ryggbedövningen. Kändes nada men det knakade/knäppte.

Eftersom jag är överviktig kan de inte känna exakt vart de ska sticka så då får de känna sig fram med nålen när de ska ge epidural. Kommer självklart få bedövning innan men bara själva tanken får mig att rysa.

Eftersom jag är överviktig kan de inte känna exakt vart de ska sticka så då får de känna sig fram med nålen när de ska ge epidural. Kommer självklart få bedövning innan men bara själva tanken får mig att rysa.
Tror nog inte du behöver vara orolig, bedövningen man får innan gör ju att det inte känns. Men det låter ju aningen otrevligt:o

Ska träffa narkosläkaren på fredag inför mitt snitt/bedövning. Dom hade inga bekymmer sist så jag antar att det inte är det nu heller.

Idag turas det om mellan sammandragningar och förvärkar. Lite fräckt ändå att man kan känns sån skillnad mellan dem två, blir ju dessutom extra tydligt när man får dem varannan gång. Gör ont som fasiken iaf. 50 dagar kvar idag! Förhoppningsvis kortare tid. :angel:

Jag är överviktig och vägde 116 kg vid förlossning. Inga problem att sätta epidural.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve