Vårföräldrar 2017 del fem

Visst är det härligt.. sitter man ner så får man inte luft för att bebisen trycker upp lungorna i halsen på en. Ligger man på rygg så är den så tung att man blir yr och lutar man sej framåt känns det som att man bryter bebis på mittenO_o
Man kan ju tro att dom har med sej en trehjuling in i magen minst:eek:
Om man iaf hade fått med trehjulingen ut så man slapp köpa en sen :meh:

:rofl:

Tack :heart
Jag har provat kryckor och foglossningsbälte men tycker inte att det hjälpt precis. Jag borde kanske försökt mer med kryckorna men jag jobbade tills för tre veckor sen och för hade det varit svårt med kryckor (jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården) och jag gav upp dem ganska fort.
Maken är min räddning när han kommer hem, då får han ta över det mesta. Och jag vet att det är bättre på eftermiddagen och kvällen km8jag försöker ta det lugnt på förmiddagen men det är som sagt svårt med barnen.

Kryckorna hjälper mig när jag redan är så kass att benen inte bär mig. Borde väl egentligen använda dom tidigare på dagen men är för envis för det. Men använder alltid kryckor på natten. Det är väldigt skönt att slippa momentet att vara tvungen att mjuka upp kroppen innan jag går upp och kissar.

Jag har stor hjälp av min vetekudde också. Lägger den på en höft i taget innan jag somnar så jag kan slappna av ordentligt i musklerna.

Jag är så trött! Minns inte att jag var såhär zombieaktig med första barnet? Jag klev upp 08, har sovit en timme på em och fick kämpa för att inte somna med junioren i kväll :confused:. Jag och fröken somnade även tidigt i går kväll...

Visst är det härligt.. sitter man ner så får man inte luft för att bebisen trycker upp lungorna i halsen på en. Ligger man på rygg så är den så tung att man blir yr och lutar man sej framåt känns det som att man bryter bebis på mittenO_o
Man kan ju tro att dom har med sej en trehjuling in i magen minst:eek:

Oh vad jag känner igen den där känslan... att ligga bekvämt börjar bli riktigt knepigt eftersom andningen hämmas... snart... snart...

Jag är så trött! Minns inte att jag var såhär zombieaktig med första barnet? Jag klev upp 08, har sovit en timme på em och fick kämpa för att inte somna med junioren i kväll :confused:. Jag och fröken somnade även tidigt i går kväll...
Jag sover för tillfället runt 16h / dygn. Jag trodde trötthetsperioden va i början av graviditeten :meh:

Haha sitter och väntar på att besiktningen ska göra sitt på gubbens bil. Då gör han något så han behövde starthjälp på bilen :nailbiting::rofl: Aldrig haft det problemet så ingen aning vad han sysslade med.. Hatar när man hör hur dem försöker knacka sönder underredet på bilarna :meh:

Blev bjuden på fika och vääääääälbehövlig pratstund med tjejerna i stallet idag. Man blir lätt så isolerad när man går hemma för sig själv och bara pratar med katterna, så skönt när folk har tid att sitta ner en stund :)

Var hos BM igår och allt såg bara bra ut. Måttet på magen hade gått upp lite, men hade en annan BM då min vanliga är på semester så kan ju ha berott på det. Hoppas det har gått ner igen och ligger på strecket om två veckor då min vanlig BM är tillbaka :p Bebis behöver inte vara större än nödvändigt när det är dags att komma ut..

Blev bjuden på fika och vääääääälbehövlig pratstund med tjejerna i stallet idag. Man blir lätt så isolerad när man går hemma för sig själv och bara pratar med katterna, så skönt när folk har tid att sitta ner en stund :)

Var hos BM igår och allt såg bara bra ut. Måttet på magen hade gått upp lite, men hade en annan BM då min vanliga är på semester så kan ju ha berott på det. Hoppas det har gått ner igen och ligger på strecket om två veckor då min vanlig BM är tillbaka :p Bebis behöver inte vara större än nödvändigt när det är dags att komma ut..

Alla bm mäter ju lite olika så kan ju vara därför som måttet gått upp lite! :)

Har också varit ute idag, första gången jag varit ifrån bebis längre än en halvtimme. Blev nog 1,5 timme allt som allt. Gick 4 km med hästen och pokemonspelande son. Blev svettigt här med. :) kroppen har börjat återhämta sig!!!! :D

På lördag ska jag på cirkus med barnen och bebis får vara hemma med pappa. Har idag beställt en ny bröstpump, den gamla tog död på mina tuttar :cautious: Hoppas denna är bättre.... De hade rabatt på apotea, så det blev en ny babyvakt med :):)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar