Vårföräldrar 2017 del fem

7 dagar över tiden och jag håller på att bli galen! Känner mig lurad på något vis. Har ännu inte känt av något som visar på att bebis vill komma ut snart :(

7 dagar över tiden och jag håller på att bli galen! Känner mig lurad på något vis. Har ännu inte känt av något som visar på att bebis vill komma ut snart :(

Usch vad segt :(
Du får peta på den riktigt mycket så den tycker att det är för obehagligt att bo kvar och bestämmer sig för att flytta ut.. ;)

Som jag 1 km på 45 min och mycket vilja veckan innan hon kom ut... Man får tänka att det är skönt med friskluft :)

Det är det som är min motivation. Och jag är rädd att om jag slutar röra mig kommer jag få sitta i rullstol sista veckorna.

AAAAHHHHHHHH!!!!! Jag tror ungen försöker borra sig ut neråt!!! Faaaeeeennnn vad det gör ont... :arghh::arghh::arghh:

:wtf:

*kl*

Jag satte mig nyss i sängen. Att ta sig dit med ett glas vatten i handen var minst sagt en utmaning. Men det gick, råkade dock komma lite väl högt upp märkte jag när jag skulle lägga mig ner och nästan slog i huvudet. Så jag sätter mig upp igen och kör i fötterna i madrassen och skuttar fram ett hopp med rumpan. Den SMÄRTAN, jag trodde jag skulle svimma ett slag innan tårarna började rinna. :crazy: Herregud så vansinnigt korkad man är ibland.

Nu när jag väl kunnat samla mig lite och fogarna inte fullständigt skriker så inser jag att jag är kissnödig :meh:

Sugen på att säga upp mig från familjen... ägnade förmiddagen åt att fixa i rabatterna och åkte sen iväg med 2-åringen för att träffa en kompis och hennes barn vilket också det innebär att vara ganska aktiv. På väg hem därifrån vid 16 får jag meddelande från familjen att dom undrar vad och hur dags vi ska äta och att jag inte får glömma 16-åringens optikertid. Väl hemma inser jag att ingen rört en pryl i vårat något kaotiska hus och hela familjen inklusive svärmor som är på besök ett par dagar sitter framför tv:n. Jag hinner inte gå på toaletten innan sambon ropar och behöver prata med mig om relationen med bonusdotterns mamma som alltid lämnar lite övrigt att önska, jag håller inte med om allt och får då till mig att "du stöttar aldrig mig och det är ingen idé att ens prata med dig". Här nånstans var jag beredd att strypa samtliga inblandade men lyckades ta mig samman och det slutade med att jag iaf lagade middag, sambon tog tonåringen till optikern osv och nu njuter jag mest av att jag har gått och lagt mig och gav fasen i att informera om vart täcke, kudde och lakan finns till sängen där svärmor ska sova. Dom har haft hela dagen på sig att upptäcka att inget är framplockat och kan gott få leta. Jag tänker låtsas sova om jag inte redan somnat då :cautious:

11 dagar till bf, drar det igång i natt tänker jag fan smyga upp och ta en taxi till förlossningen :devil:

Att vara vaken 17-22.30 är ingen höjdare när man är 14 dagar. Hon har skrikit, ätit, fått magknip, varit ledsen , ätit och så vidare hela kvällen.
Nu sover hon i vår säng och där blir hon väl kvar under natten. Jag hoppas hon får sova fyra timmar nu i alla fall.
Lilla :heart

Svårt att andas... försökt palla upp med kuddar men att halvligga o sova gör bara att fogarna gör ont. Lite mer än en månad kvar, det är som ett mantra jag upprepar för mig själv just nu för att orka. Känns som om de sista veckorna kommer att gå så otroligt långsamt.
Hur går det för er andra, har ni också svårt att andas och vad gör ni för att underlätta?

Viktor somnade vid 22 efter att ha haft en ledsen kväll. Jag däckade då också. Och nu kan jag inte somna om efter att han ätit en slurk :cautious:

Svårt att andas... försökt palla upp med kuddar men att halvligga o sova gör bara att fogarna gör ont. Lite mer än en månad kvar, det är som ett mantra jag upprepar för mig själv just nu för att orka. Känns som om de sista veckorna kommer att gå så otroligt långsamt.
Hur går det för er andra, har ni också svårt att andas och vad gör ni för att underlätta?
Jag har jättesvårt att andas när jag ligger och sitter. Ska jag sitta så pallar jag upp kuddar i svanken så magen putar fram ordentligt och på nätterna när jag ska sova så ligger jag högt med ryggen/huvudet och på sidan med kudde mellan knäna.

Sugen på att säga upp mig från familjen... ägnade förmiddagen åt att fixa i rabatterna och åkte sen iväg med 2-åringen för att träffa en kompis och hennes barn vilket också det innebär att vara ganska aktiv. På väg hem därifrån vid 16 får jag meddelande från familjen att dom undrar vad och hur dags vi ska äta och att jag inte får glömma 16-åringens optikertid. Väl hemma inser jag att ingen rört en pryl i vårat något kaotiska hus och hela familjen inklusive svärmor som är på besök ett par dagar sitter framför tv:n. Jag hinner inte gå på toaletten innan sambon ropar och behöver prata med mig om relationen med bonusdotterns mamma som alltid lämnar lite övrigt att önska, jag håller inte med om allt och får då till mig att "du stöttar aldrig mig och det är ingen idé att ens prata med dig". Här nånstans var jag beredd att strypa samtliga inblandade men lyckades ta mig samman och det slutade med att jag iaf lagade middag, sambon tog tonåringen till optikern osv och nu njuter jag mest av att jag har gått och lagt mig och gav fasen i att informera om vart täcke, kudde och lakan finns till sängen där svärmor ska sova. Dom har haft hela dagen på sig att upptäcka att inget är framplockat och kan gott få leta. Jag tänker låtsas sova om jag inte redan somnat då :cautious:

11 dagar till bf, drar det igång i natt tänker jag fan smyga upp och ta en taxi till förlossningen :devil:
Förstår att blev irriterad:mad: Jag hade nog rutit som ett lejon om det hade varit i vårt hus! Framförallt nu när man är höggravid. Fy vad irriterad jag blivit, på allt:cautious:

Galet trött, ska försöka sova lite till :crazy:
Kom från ingenstans igår den galna tröttheten. Ser ut som ett vandrande lik.

Det är väl åt det hållet hen ska ut hoppas jag! Men inte så kul när det gör ont förstås :/
Jo men inte än på ett tag hoppas jag.

*KL*

Ni som har fått era små, kände ni när dem fixerade sig?? Den borrande känslan har fortsatt under natten och imorse vid fyra vaknade jag av rörelser men dem är mycket lugnare och mer segdragna än dem brukar. Eller har ungen blivit så pass stor nu att det är för trångt för att röra sig ordentligt??

Jag borde veta detta men det är nästan 5,5 år sen dottern tittade ut så minnet sviker lite.

Att spendera halva natten på en överfull förlossning är ju ett sätt att fördriva tiden på...:cautious:
Jag har haft konstiga fräna flytningar i två dagar, dom misstänkte bajs i fostervattnet som läcker. Men nej... svamp O_o Jag skämdes och kände mig så jäkla onödig när vi åkte därifrån.

Att spendera halva natten på en överfull förlossning är ju ett sätt att fördriva tiden på...:cautious:
Jag har haft konstiga fräna flytningar i två dagar, dom misstänkte bajs i fostervattnet som läcker. Men nej... svamp O_o Jag skämdes och kände mig så jäkla onödig när vi åkte därifrån.
Fast nej, det är aldrig onödigt att åka on när man är orolig. Dessutom är du väl rätt nära bf så ännu viktigare att åka in då. "Tur" det bara var svamp då:D

Fast det är ju inget att skämmas över! Inte så lätt att veta när kroppen förändras så hela tiden. Bra att du åkte in!

AAAAHHHHHHHH!!!!! Jag tror ungen försöker borra sig ut neråt!!! Faaaeeeennnn vad det gör ont... :arghh::arghh::arghh:
Så hade jag i fredags och lördags, tillsammans med ont i ryggen och förvärkar. Men sedan har det varit lugnt och jag har inte kännt av smärtan i underlivet något mer och inte heller några förvärkar. Kanske var det Julius som fixerade sig? Ska till BM idag så då får jag säkert veta det!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar