Vårföräldrar 2017 del fem

När narkosläkaren säger att de kommer känna sig fram med nålen vid en eventuell epidural. :eek::eek::eek:

Blir inte någon sånn sålänge jag får bestämma!

Jag fick bedövning först, innan förlossningen var så va jag mer rädd för ryggbedövningen än förlossningen men valde ryggbedövning ändå, der kändes inget o sen va det väldigt skönt!!

Eftersom jag är överviktig kan de inte känna exakt vart de ska sticka så då får de känna sig fram med nålen när de ska ge epidural. Kommer självklart få bedövning innan men bara själva tanken får mig att rysa.
Tror inte du behöver oroa dig. :) När du väl sitter där är stickande ditt minsta problem. Jag var så borta av värkar och lustgas att jag inte ens märkte när epiduralen sattes.

får inte luft, orkar inte ens prata eller tänka för den delen. Vill bara gå och lägga mig och vakna om en månad sådär.

Tvivlar alltmer på att jag ska kunna jobba april ut. Idag tvivlar jag på att kunna jobba veckan ut. Hoppas det vänder. Jag måste göra klart vissa saker

I torsdags var vi hos BM, sonen fick följa med och tyckte det var såå coolt att lyssna på hjärtljuden :love: Bebis ligger med huvudet långt ner, inte riktigt fixerad men mycket osannolikt att den vänder tillbaka trodde BM. I fredags var på på TUL eftersom sonen föddes liten för tiden. Den här bebisen beräknades vara normalstor, bara -2,5% avvikelse från snittet. Ska bli väldigt intressant att se om tillväxten fortsätter eller avtar. Har köpt en del kläder i strl 44 eftersom jag varit så säker på att även den här blir liten så alltför stor behöver den inte bli. Vi har bara små barn i släkten så skulle bli så förvånad över en stor bebis :D

I torsdags och fredags roade vi oss med kraftiga förvärkar. Hade aldrig en enda förvärk med sonen så detta var nånting nytt, hann nästan bli lite nervös att förlossningen startat innan jag googlade och kom fram till att det nog var förvärkar ändå. Efter det har det varit lugnt, bara de vanliga sammandragningarna. Har tagit det extremt lugnt i helgen, varit ensam hemma och gjort nada, mycket skönt!

Nu 14 jobbdagar kvar fördelade på fyra veckor. Min vikarie började idag och jag avvecklar mig själv mer och mer, längtar så mycket efter några veckor på soffan innan bebis kommer.

Tror inte du behöver oroa dig. :) När du väl sitter där är stickande ditt minsta problem. Jag var så borta av värkar och lustgas att jag inte ens märkte när epiduralen sattes.

"Problemet" är väl om den hjälper om de lyckas få den rätt i och med att de misstänker EDS på mig. Och fick ju svaret idag att det vet de inte förän de ha satt en EDA. Så jag räknar bort det som smärtlindringsalternativ för min del.

får inte luft, orkar inte ens prata eller tänka för den delen. Vill bara gå och lägga mig och vakna om en månad sådär.

Tvivlar alltmer på att jag ska kunna jobba april ut. Idag tvivlar jag på att kunna jobba veckan ut. Hoppas det vänder. Jag måste göra klart vissa saker

Är din och din bäbis hälsa inte värt mer än ett jobb? Var rädd om dig :heart

Jag lider verkligen med dig! Va har du för hjälp med smärtlindring?
Min räddning är vattengympan. Får iaf 45 min i veckan när jag är helt smärtfri. Köpte ju även kryckor förra veckan och kan för mitt liv inte förstå varför jag inte köpt det innan.
Här även fått utskrivet citodon som jag tar när det krisar ordentligt. Så jag iaf får sova ibland.

Tack :heart
Jag har provat kryckor och foglossningsbälte men tycker inte att det hjälpt precis. Jag borde kanske försökt mer med kryckorna men jag jobbade tills för tre veckor sen och för hade det varit svårt med kryckor (jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården) och jag gav upp dem ganska fort.
Maken är min räddning när han kommer hem, då får han ta över det mesta. Och jag vet att det är bättre på eftermiddagen och kvällen km8jag försöker ta det lugnt på förmiddagen men det är som sagt svårt med barnen.

Sitter i simhallen och tittar på dotterns simlektion sittande på en läktare av klinkerplattor. Vanligtvis går det ju bra men nu har magen blivit så stor så hur jag än sitter får jag ont någonstans :arghh: När är det etiskt okej att påbörja vräkningen av den inneboende :meh::angel:

"Problemet" är väl om den hjälper om de lyckas få den rätt i och med att de misstänker EDS på mig. Och fick ju svaret idag att det vet de inte förän de ha satt en EDA. Så jag räknar bort det som smärtlindringsalternativ för min del.

Är din och din bäbis hälsa inte värt mer än ett jobb? Var rädd om dig :heart
Bebisen verkar må bra rå som den far runt :p

För egen del handlar det om psykisk hälsa mot fysiskt sådan. Jag har svårt för att bara gå hemma och vill därför jobba så länge som möjligt. Men det är klart någonstans finns en gräns.

Sitter i simhallen och tittar på dotterns simlektion sittande på en läktare av klinkerplattor. Vanligtvis går det ju bra men nu har magen blivit så stor så hur jag än sitter får jag ont någonstans :arghh: När är det etiskt okej att påbörja vräkningen av den inneboende :meh::angel:

Snart va? Tycker det borde vara så iaf! O_o

Bebisen verkar må bra rå som den far runt :p

För egen del handlar det om psykisk hälsa mot fysiskt sådan. Jag har svårt för att bara gå hemma och vill därför jobba så länge som möjligt. Men det är klart någonstans finns en gräns.

Jag förstår dig. Jag kämpade länge också men ångrade det när jag väl gick hem. Men som sagt var rädd om dig! Du vet ju vad som är bäst för dig. :up:

*kl*

Ringde om min sargade fot idag. Fick rådet ta en alvedon. :cool: Inte ens citodon minskar smärtan... Men ska träffa sjukgymnasten i morgon så får vi se va hon säger. Annars har jag en tid hos distriktssköterskan på onsdag.

Ja jag hoppas fasen det!!

Nu har jag får för mig att jag kommer få en jättebebis!! Hur jag än står, går eller sitter så känner jag av nån kroppsdel från knatte. Kommer väl sluta med att jag klämmer ut en 5 kilos klump :nailbiting::nailbiting:
Visst är det härligt.. sitter man ner så får man inte luft för att bebisen trycker upp lungorna i halsen på en. Ligger man på rygg så är den så tung att man blir yr och lutar man sej framåt känns det som att man bryter bebis på mittenO_o
Man kan ju tro att dom har med sej en trehjuling in i magen minst:eek:

Visst är det härligt.. sitter man ner så får man inte luft för att bebisen trycker upp lungorna i halsen på en. Ligger man på rygg så är den så tung att man blir yr och lutar man sej framåt känns det som att man bryter bebis på mittenO_o
Man kan ju tro att dom har med sej en trehjuling in i magen minst:eek:

Min leker ju pingpongboll för jämnan just nu så jag har problem med luften hela tiden. O_o

Ja jag hoppas fasen det!!

Nu har jag får för mig att jag kommer få en jättebebis!! Hur jag än står, går eller sitter så känner jag av nån kroppsdel från knatte. Kommer väl sluta med att jag klämmer ut en 5 kilos klump :nailbiting::nailbiting:

Enligt TUL vägde mini 1995 gr i fredags. Är ytterst tveksam till det. :cautious:

Det bästa är ju när man vänder sig i sängen på natten så mini ska få lite mer plats. Och man kanske kan få ta ett helt andetag. Och så följer mini efter och pressar upp mot lungorna :devil:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve