Vårföräldrar 2017 del fem

I feel ya. Vi har en 35-kilos och en 15-kilos och det är hundarna eller Emmaljungan i bagagen. Vi gjorde det enkelt för oss och körde sjal överallt och tog bara med vagnen om någon släkting efterfrågade den. Vi hade ingen aning om hur stor pansarvagnen var innan vi köpte den (begagnad) och bara stirrade på varandra när vi insåg att den fullkomligt slukade utrymmet i kombin...
Vi har en liten vagn med, men är rädd att inte ens den får plats den dagen vi har två bakåtvända barnstolar i baksätet.
Ja vi får nog ta en tur till affären i helgen igen och testa och hoppas det går som jag vill. Annars får vi börja fundera på hur vi gör. Jäkla skit vad jag saknar min gamla SUV nu, där hadebjag inte ens behövt fundera på om det får plats eller inte. Kanske borde ge sambon tillåtelse att köpa sig en suburban iaf :D

Jag har nog tagit i för hårt idag. Har haft konstanta sammandragningar den senaste timmen som verkligen KÄNNS!! Katla blir förbannad att det inte slutar så det delas ut sparkar och slag till höger och vänster :arghh:

Varför lägger folk ut bilder på ens barn på sociala medier utan att fråga oss föräldrar först? Vi vill inte lägga ut allt för mkt bilder och dom som läggs ut vill vi bestämma över själva. Ska man behöva en skylt i pannan där det står att folk inte får lägga ut bilder? Pratade med mamma, hon tyckte att det var lite för sent att skälla på folk när dom redan lagt ut men att man ska säga till så fort folk tar upp mobilerna att dom gärna får ta kort men inte lägga ut... Men för mig är det en självklarhet att fråga först innan man lägger upp bilder på andras barn!!!

Varför lägger folk ut bilder på ens barn på sociala medier utan att fråga oss föräldrar först? Vi vill inte lägga ut allt för mkt bilder och dom som läggs ut vill vi bestämma över själva. Ska man behöva en skylt i pannan där det står att folk inte får lägga ut bilder? Pratade med mamma, hon tyckte att det var lite för sent att skälla på folk när dom redan lagt ut men att man ska säga till så fort folk tar upp mobilerna att dom gärna får ta kort men inte lägga ut... Men för mig är det en självklarhet att fråga först innan man lägger upp bilder på andras barn!!!

Jag hade fräst ifrån, det är inte ok någonstans! Skit samma om de redan hade hunnit göra det. Fattar de inte det får de inte ta bilder, jätteenkelt.

Jag har nog tagit i för hårt idag. Har haft konstanta sammandragningar den senaste timmen som verkligen KÄNNS!! Katla blir förbannad att det inte slutar så det delas ut sparkar och slag till höger och vänster :arghh:

Usch! Du får vara rädd om dig! Hoppas det blir bättre i morgon.

Jag hade den diskussionen med en kompis för ett tag sen. Hon la ut en bild på sin bror och brorsdotter. Han blev arg och tyckte minsann att hon kunde frågat först och bad henne ta bort bilden. Först hade hon ingen förståelse alls men efter att han förklarat att de inte ville lägga ut en massa bilder så förstod hon.

Jag förstår brodern i detta fall. Jag hade inte velat att det sprids massa bilder på mitt barn. Det finns liksom ingen anledning. Jag har en kompis som lägger ut bilder på sitt barn flera gånger per dag. Det var gulligt i en vecka. Nu skrollar man mest förbi. Jag förstår att man är stolt över sitt underverk men för dens skull behöver ju inte hela hens liv exponeras på nätet.

Jag har lagt ut bilder på ovannämnda barn. Men det är mest för att mamman bett mig...

Usch! Du får vara rädd om dig! Hoppas det blir bättre i morgon.

Jag hade den diskussionen med en kompis för ett tag sen. Hon la ut en bild på sin bror och brorsdotter. Han blev arg och tyckte minsann att hon kunde frågat först och bad henne ta bort bilden. Först hade hon ingen förståelse alls men efter att han förklarat att de inte ville lägga ut en massa bilder så förstod hon.

Jag förstår brodern i detta fall. Jag hade inte velat att det sprids massa bilder på mitt barn. Det finns liksom ingen anledning. Jag har en kompis som lägger ut bilder på sitt barn flera gånger per dag. Det var gulligt i en vecka. Nu skrollar man mest förbi. Jag förstår att man är stolt över sitt underverk men för dens skull behöver ju inte hela hens liv exponeras på nätet.

Jag har lagt ut bilder på ovannämnda barn. Men det är mest för att mamman bett mig...

Jag lägger inte ut bilder på någon utan att ha kollat att det är ok och skulle än mindre göra det med barn. Jag hatar att vara med på bild så jag har full förståelse för att det är känsligt. Det har inte varit direkt kul de gånger jag varit med i tidningen pga jobbet men då är man ju så illa tvungen :meh:

Jo man frågar först.

Jag lägger inte ut bilder på någon utan att ha kollat att det är ok och skulle än mindre göra det med barn. Jag hatar att vara med på bild så jag har full förståelse för att det är känsligt. Det har inte varit direkt kul de gånger jag varit med i tidningen pga jobbet men då är man ju så illa tvungen :meh:

På vuxna lägger jag ut ibland. Oftast är det sambon som hamnar på bild eller mamma när hon tränar hästarna. Men taggar inte folk om de inte har sagt att det är ok.

@Fille Tycker du gott och väl kan säga till den personen som la ut bilden att du vill att h*n frågar innan h*n gör det. Det är ju inte att vara elak. Det är ju ett val ni har gjort.

(Även om C är urgullig och jag gärna ser fler bilder på honom :love::angel:)

Så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Helt omöjligt att sova... Är det ens någon idé att gå o lägga sig om kvällarna? Ledsen, för många tankar och en bebis som tycker att det är fantastiskt bra att sparka mot revbenen. Ont ner mot blygdbenet, ilningar, mensvärk...Gravidglamour på hög nivå.

Min sambo blev ju smittad på BB av förkyld storasyster, han i sig smittade C, som dock slapp feber men nu är jag smittad och har fått feber, jag brukar bli rejält förkyld (vilket jag också är) men brukar aldrig ha feber typ! Hade 37,8 nyss, brukar ligga på 36,9...
Cornelis har dessutom svårt att sova inatt, vi har nog hafr tur innan och hoppas det fortsätter så framöver också!

Så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Helt omöjligt att sova... Är det ens någon idé att gå o lägga sig om kvällarna? Ledsen, för många tankar och en bebis som tycker att det är fantastiskt bra att sparka mot revbenen. Ont ner mot blygdbenet, ilningar, mensvärk...Gravidglamour på hög nivå.
Är man gravid får man vila mkt helt enkelt :)

På vuxna lägger jag ut ibland. Oftast är det sambon som hamnar på bild eller mamma när hon tränar hästarna. Men taggar inte folk om de inte har sagt att det är ok.

Jag håller ju inte till så ofta på sociala medier, bara Instagram. De bilder och filmer jag har på hemsidan är ju lite annorlunda, de är från utställningar och då får man nog räkna med att synas (plus att det är ju hästen i fokus).

Jag tror inte jag har någon bild på Insta på någon som jag inte tillfrågat. Särbon finns inte med så man ser ansiktet. Han gillar inte att vara med på bild och han har gjort valet att inte ha en speciellt personligt synlig närvaro på nätet. Det är därför han går under "särbon" eller "partnern" här :D

Det kanske är lite överdrivet men jag skulle själv vilja bli tillfrågad när någon lägger ut bild på mig (även om jag inte skulle hetsa upp mig om det skulle ske utan att jag är tillfrågad). På Buke-träffen hos mig är det big no-no att lägga ut bilder om de som syns på bilden inte är ok med det (vid det tillfället bryr jag mig inte i om jag hamnar på bild faktiskt).

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar