Vårföräldrar 2017 del fem

Så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Helt omöjligt att sova... Är det ens någon idé att gå o lägga sig om kvällarna? Ledsen, för många tankar och en bebis som tycker att det är fantastiskt bra att sparka mot revbenen. Ont ner mot blygdbenet, ilningar, mensvärk...Gravidglamour på hög nivå.

Vet inte om det hjälper men här är en till med samma problem... inte ens värktabletterna hjälper längre.

Min sambo blev ju smittad på BB av förkyld storasyster, han i sig smittade C, som dock slapp feber men nu är jag smittad och har fått feber, jag brukar bli rejält förkyld (vilket jag också är) men brukar aldrig ha feber typ! Hade 37,8 nyss, brukar ligga på 36,9...
Cornelis har dessutom svårt att sova inatt, vi har nog hafr tur innan och hoppas det fortsätter så framöver också!

Stort Ogilla på den!

Har inte sovit inatt. När sammandragningarna väl slutade började jag få förvärkar och när dem hade slutat så körde Katla natt gympa, så jag har legat och lyssnat på hur det knakar och knäcker i magen större delen av natten. Hur mycket ska man kunna höra bebis ledknäckande eg?? Jag hör det en massa gånger varje gång det rumstreras runt, eller det kanske är ett friskhetstecken??

Jag la ut både bedsidecribet och spjälsäng till försäljning häromdagen. De har bara varit i vägen och agerat värdelöst sängbord i 2 år. Har ställt en 90-säng bredvid vår säng i stället så får den användas av både vuxna och barn när det behövs.

Igår var vi ute i skogen och gick i 2 timmar, det känns i kroppen idag :crazy: men så värt det för att få vara ute i solen :) idag är.det ruskväder så blir nog lite lugnare.

Har inte sovit inatt. När sammandragningarna väl slutade började jag få förvärkar och när dem hade slutat så körde Katla natt gympa, så jag har legat och lyssnat på hur det knakar och knäcker i magen större delen av natten. Hur mycket ska man kunna höra bebis ledknäckande eg?? Jag hör det en massa gånger varje gång det rumstreras runt, eller det kanske är ett friskhetstecken??
Jag hör också massor av knak och knäppande, så högt ibland att maken hör när han sitter/ligger bredvid.

Varför lägger folk ut bilder på ens barn på sociala medier utan att fråga oss föräldrar först? Vi vill inte lägga ut allt för mkt bilder och dom som läggs ut vill vi bestämma över själva. Ska man behöva en skylt i pannan där det står att folk inte får lägga ut bilder? Pratade med mamma, hon tyckte att det var lite för sent att skälla på folk när dom redan lagt ut men att man ska säga till så fort folk tar upp mobilerna att dom gärna får ta kort men inte lägga ut... Men för mig är det en självklarhet att fråga först innan man lägger upp bilder på andras barn!!!

Vad störigt! Vi resonerar likadant med dottern och har lagt upp väldigt sparsamt med kort på henne. Jag förklarade hur vi resonerade för min mamma precis när S var nyfödd, men jag tror hon väljer att inte lyssna på det örat... Vid ett tillfälle lade hon upp ALLA kort från sin mobil på Facebook med motiveringen att hon tappat bort sin överföringssladd och att det var bättre att ha dem där än i mapp på datorn. Lyckligtvis tog hon bort alla kort på oss efter att jag fräst ifrån. Har en känsla av att vi kommer ha samma diskussion inom en snar framtid när syskonet kommer och ta upp nätetiketten igen. Alla andra vi känner kan uppenbarligen ta kort på S utan att lägga upp det på sociala medier efteråt...

Vad störigt! Vi resonerar likadant med dottern och har lagt upp väldigt sparsamt med kort på henne. Jag förklarade hur vi resonerade för min mamma precis när S var nyfödd, men jag tror hon väljer att inte lyssna på det örat... Vid ett tillfälle lade hon upp ALLA kort från sin mobil på Facebook med motiveringen att hon tappat bort sin överföringssladd och att det var bättre att ha dem där än i mapp på datorn. Lyckligtvis tog hon bort alla kort på oss efter att jag fräst ifrån. Har en känsla av att vi kommer ha samma diskussion inom en snar framtid när syskonet kommer och ta upp nätetiketten igen. Alla andra vi känner kan uppenbarligen ta kort på S utan att lägga upp det på sociala medier efteråt...

Mina päron förstår o svärföräldrarna har inte fejjan, dom som lagt ut är en släktning och en vän. Men störande oavsett!

Jag ringde och beställde kryckor på VC nu. Sjukgymnasten var väldigt oförstående och tyckte jag skulle träna istället. Gav henne mitt personnr och bad henne kolla journalen... Då blev det ett betydligt bättre bemötande. 65 kr styck gick kryckorna på. Helt ok pris. Har även funderingar på att skaffa glidlakan till sängen men är det arbetsterapeut man ringer då eller?

Jag ringde och beställde kryckor på VC nu. Sjukgymnasten var väldigt oförstående och tyckte jag skulle träna istället. Gav henne mitt personnr och bad henne kolla journalen... Då blev det ett betydligt bättre bemötande. 65 kr styck gick kryckorna på. Helt ok pris. Har även funderingar på att skaffa glidlakan till sängen men är det arbetsterapeut man ringer då eller?

Tråkigt att dom ska svara snäsigt sådär!

Varför lägger folk ut bilder på ens barn på sociala medier utan att fråga oss föräldrar först? Vi vill inte lägga ut allt för mkt bilder och dom som läggs ut vill vi bestämma över själva. Ska man behöva en skylt i pannan där det står att folk inte får lägga ut bilder? Pratade med mamma, hon tyckte att det var lite för sent att skälla på folk när dom redan lagt ut men att man ska säga till så fort folk tar upp mobilerna att dom gärna får ta kort men inte lägga ut... Men för mig är det en självklarhet att fråga först innan man lägger upp bilder på andras barn!!!
Tror folk gör av bara farten utan att tänka faktiskt och särskilt om man inte sagt nått om det..
Vi kommer vara tydliga inför släkten med att vi inte vill att de postar några bilder på bebis alls. Blir nog lite svårare för sambons släkt då de gärna postar bilder på barnen.. För min sida blir det nog inga problem då syrran har samma önskemål. Tror inte det blir nått större problem med vänner och bekanta heller :)

Här är folk ganska försiktiga med delandet av bilder vilket är jätteskönt. Jag tror jag kan hitta tre bilder på junioren och en på lilla fröken och då är det från tre personer så jag känner att jag inte har så mycket att "strida om". Skulle det dyka upp bilder i tid och otid eller olämpliga bilder skulle jag däremot bli irriterad och säga ifrån.

Här är folk ganska försiktiga med delandet av bilder vilket är jätteskönt. Jag tror jag kan hitta tre bilder på junioren och en på lilla fröken och då är det från tre personer så jag känner att jag inte har så mycket att "strida om". Skulle det dyka upp bilder i tid och otid eller olämpliga bilder skulle jag däremot bli irriterad och säga ifrån.

Här är det också relativt harmlöst.
det lades upp en del av honom som bebis (första gången folk träffade sonen) vilket vi tycker är helt OK, sedan är det väl en bild i månaden i snitt som lagts ut och inga pinsamma sådana heller. Det är i stort sett bara min mor och våra systrar som lägger ut.

Jag har inga problem med att folk lägger upp bilder på våra barn men det görs heller inte i någon större utsträckning. En av mina närmaste vänner la t.ex. ut jättefina bilder på min dotter och hennes hästar för ett tag sedan. Det blir jag bara glad för, dom var jättegulliga :love: Jag tror dock inte att någon har frågat om det är ok innan de lägger upp men de ser ju också att vi lägger upp egna bilder ibland.
Jag lägger ut någon bild då och då men jag tror inte att någon i min bekantskapskrets tycker att jag lägger upp för mkt så de tröttnar :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar