Samma här. Har den bredvid min säng och där ligger, blöjor, våtservetter, nappar, kuddar osv.Vs säng har blivit förvaringsplats, han vill ju helst sova i vår säng
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här. Har den bredvid min säng och där ligger, blöjor, våtservetter, nappar, kuddar osv.Vs säng har blivit förvaringsplats, han vill ju helst sova i vår säng
Så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Helt omöjligt att sova... Är det ens någon idé att gå o lägga sig om kvällarna? Ledsen, för många tankar och en bebis som tycker att det är fantastiskt bra att sparka mot revbenen. Ont ner mot blygdbenet, ilningar, mensvärk...Gravidglamour på hög nivå.
Min sambo blev ju smittad på BB av förkyld storasyster, han i sig smittade C, som dock slapp feber men nu är jag smittad och har fått feber, jag brukar bli rejält förkyld (vilket jag också är) men brukar aldrig ha feber typ! Hade 37,8 nyss, brukar ligga på 36,9...
Cornelis har dessutom svårt att sova inatt, vi har nog hafr tur innan och hoppas det fortsätter så framöver också!
Jag hör också massor av knak och knäppande, så högt ibland att maken hör när han sitter/ligger bredvid.Har inte sovit inatt. När sammandragningarna väl slutade började jag få förvärkar och när dem hade slutat så körde Katla natt gympa, så jag har legat och lyssnat på hur det knakar och knäcker i magen större delen av natten. Hur mycket ska man kunna höra bebis ledknäckande eg?? Jag hör det en massa gånger varje gång det rumstreras runt, eller det kanske är ett friskhetstecken??
Sambon hör det varje gång. Kan inte alls komma ihåg att jag hörde det med dotternJag hör också massor av knak och knäppande, så högt ibland att maken hör när han sitter/ligger bredvid.
Jag kommer inte ihåg att det hördes nåt ifrån Filippa heller.Sambon hör det varje gång. Kan inte alls komma ihåg att jag hörde det med dottern
Varför lägger folk ut bilder på ens barn på sociala medier utan att fråga oss föräldrar först? Vi vill inte lägga ut allt för mkt bilder och dom som läggs ut vill vi bestämma över själva. Ska man behöva en skylt i pannan där det står att folk inte får lägga ut bilder? Pratade med mamma, hon tyckte att det var lite för sent att skälla på folk när dom redan lagt ut men att man ska säga till så fort folk tar upp mobilerna att dom gärna får ta kort men inte lägga ut... Men för mig är det en självklarhet att fråga först innan man lägger upp bilder på andras barn!!!
Vad störigt! Vi resonerar likadant med dottern och har lagt upp väldigt sparsamt med kort på henne. Jag förklarade hur vi resonerade för min mamma precis när S var nyfödd, men jag tror hon väljer att inte lyssna på det örat... Vid ett tillfälle lade hon upp ALLA kort från sin mobil på Facebook med motiveringen att hon tappat bort sin överföringssladd och att det var bättre att ha dem där än i mapp på datorn. Lyckligtvis tog hon bort alla kort på oss efter att jag fräst ifrån. Har en känsla av att vi kommer ha samma diskussion inom en snar framtid när syskonet kommer och ta upp nätetiketten igen. Alla andra vi känner kan uppenbarligen ta kort på S utan att lägga upp det på sociala medier efteråt...
Jag ringde och beställde kryckor på VC nu. Sjukgymnasten var väldigt oförstående och tyckte jag skulle träna istället. Gav henne mitt personnr och bad henne kolla journalen... Då blev det ett betydligt bättre bemötande. 65 kr styck gick kryckorna på. Helt ok pris. Har även funderingar på att skaffa glidlakan till sängen men är det arbetsterapeut man ringer då eller?
Tror folk gör av bara farten utan att tänka faktiskt och särskilt om man inte sagt nått om det..Varför lägger folk ut bilder på ens barn på sociala medier utan att fråga oss föräldrar först? Vi vill inte lägga ut allt för mkt bilder och dom som läggs ut vill vi bestämma över själva. Ska man behöva en skylt i pannan där det står att folk inte får lägga ut bilder? Pratade med mamma, hon tyckte att det var lite för sent att skälla på folk när dom redan lagt ut men att man ska säga till så fort folk tar upp mobilerna att dom gärna får ta kort men inte lägga ut... Men för mig är det en självklarhet att fråga först innan man lägger upp bilder på andras barn!!!
Här är folk ganska försiktiga med delandet av bilder vilket är jätteskönt. Jag tror jag kan hitta tre bilder på junioren och en på lilla fröken och då är det från tre personer så jag känner att jag inte har så mycket att "strida om". Skulle det dyka upp bilder i tid och otid eller olämpliga bilder skulle jag däremot bli irriterad och säga ifrån.