Vårföräldrar 2017 del fem

Jag tycker det är skillnad på bilder och bilder. Att vara totalmotståndare till att en enda bild läggs upp tror jag är svårt. Däremot att fina bilder läggs ut kan jag inte riktigt förstå vad det skulle vara för problem med
Precis. Så länge det inte läggs upp drösvis i tid och otid.

Jag tycker det är skillnad på bilder och bilder. Att vara totalmotståndare till att en enda bild läggs upp tror jag är svårt. Däremot att fina bilder läggs ut kan jag inte riktigt förstå vad det skulle vara för problem med
Håller med. Som @lil-sis sa, så länge det inte är nakenbilder eller "elaka" så tycker jag någon enstaka är okej.

Jag blev uppringd av en dam (kärring) som skulle gratulera till barnet och dubbelkolla så att min far hade sagt rätt på namn, datum och storlek... Nog för att min mamma har bättre och sämre dagar med minnet pga sjukdom men pappas är det inget fel på! :rage:

(förra våren ifrågasatte hon varför jag inte stod med magen i vädret, det var väl ändå dags för syskon innan junioren blev för gammal... :mad:)

20170329_163247_zps4hf7fg6r.jpg

Mina nya kompisar!

Här jobbar vi på med amning och vikten. Får väcka henne för att mata var 3e timme. 150g kvar till startvikten nu. Var iof likadant med storebror och vet ju att det blev bra när vi kämpat ett tag. Lite avis på er med mjölk i överflöd ;).

Vi är inte helt motståndare, men vi vill inte att allt för många bilder läggs ut och vi vill välja själva vilka bilder som läggs ut. Sen om cornelis hamnar på en bild från ett kalas eller en släktträff så tänker vi ju inte tvinga folk att redigera bilden så att han inte syns utan det känns okey ändå!

Vi är inte helt motståndare, men vi vill inte att allt för många bilder läggs ut och vi vill välja själva vilka bilder som läggs ut. Sen om cornelis hamnar på en bild från ett kalas eller en släktträff så tänker vi ju inte tvinga folk att redigera bilden så att han inte syns utan det känns okey ändå!

Jag kan tycka att det är lite problematiskt att vilja kontrollera varje bild som läggs ut, lite omdöme får man ju hoppas att folk har - tänker du att den som vill lägga ut en bild först ska få godkänt? Eller är du på linjen att om någon bild inte var okej hade jag bett den som lag ut den att ta bort den?

Jag kan tycka att det är lite problematiskt att vilja kontrollera varje bild som läggs ut, lite omdöme får man ju hoppas att folk har - tänker du att den som vill lägga ut en bild först ska få godkänt? Eller är du på linjen att om någon bild inte var okej hade jag bett den som lag ut den att ta bort den?

Jag hade önskat att folk frågat innan, om det är okey att lägga ut bilder på vårt barn. För mig är det så självklart att fråga innan jag lägger ut bilder på andras barn, så är väl kanske där det "krockar" och jag blir lite irriterad när folk då lägger ut utan att fråga!

Jag hade önskat att folk frågat innan, om det är okey att lägga ut bilder på vårt barn. För mig är det så självklart att fråga innan jag lägger ut bilder på andras barn, så är väl kanske där det "krockar" och jag blir lite irriterad när folk då lägger ut utan att fråga!
Jag räknar med att några av mina släktingar kommer lägga ut bilder på bebis när den kommit, den är så otroligt efterlängtad av hela släkten så dom kommer nog inte kunna hejda sej är jag rädd. Men samtidigt så tror jag att sånt är övergående och när nyhetens behag lagt sej lite så blir det säkert glesare.
Så tror jag det blir för dom flesta? Så länge dom har vett att inte lägga ut nakenbilder?

(Kommer själv lägga ut bilder lite för släktens skull då alla bor väldigt utspritt och fb/instagram får fungera lite som släktträff)

Fått gjort en massa surdegar trots att jag är trött som ett helt ålderdomshem.
Deklarerat (betala tillbaks 5000:-:mad::arghh:)
Betalt alla räkningar, tvättat all tvätt, pratat med fårklipparen (bokat nya tackor dessutom:love:) och fått lite allmän ordning i kaoset.
Nu kan jag med gott samvete mysa ner mej en stund i soffan:)

Kommer själv lägga ut bilder lite för släktens skull då alla bor väldigt utspritt och fb/instagram får fungera lite som släktträff
Tips: vi har också släkten utspridd. Vi gjorde en hemlig grupp på facebook, där vi kan lägga ut fler bilder och allmänna uppdateringar än vad som känns rimligt att göra i det vanliga flödet. Mormor ser ju gärna en bild om dagen eller någon filmsnutt nu och då, övriga i vänkretsen är kanske inte lika intresserade ;)

Jäklar vad jag fick gjort grejer idag. Packat en låda, ringt och sagt upp abonnemangen vi inte ska ha med till nya huset, kollat upp var jag får tag på alla jäkla blanketter man måste fylla i vid flytt, sytt färdigt babynestet och en filt till vagnen/vaggan ( tänker ALDRIG mer sy något med kantband, sicket jäkla jiddrande :meh::wtf:) och handlat. Nu är mamman jättenöjd, men bebis är rätt så jäkla missnöjd och visar det väldigt starkt O_o

Jäklar vad jag fick gjort grejer idag. Packat en låda, ringt och sagt upp abonnemangen vi inte ska ha med till nya huset, kollat upp var jag får tag på alla jäkla blanketter man måste fylla i vid flytt, sytt färdigt babynestet och en filt till vagnen/vaggan ( tänker ALDRIG mer sy något med kantband, sicket jäkla jiddrande :meh::wtf:) och handlat. Nu är mamman jättenöjd, men bebis är rätt så jäkla missnöjd och visar det väldigt starkt O_o
Välkommen till kantbandshatarklubben. Vi har möten varje månad. :D

Tips: vi har också släkten utspridd. Vi gjorde en hemlig grupp på facebook, där vi kan lägga ut fler bilder och allmänna uppdateringar än vad som känns rimligt att göra i det vanliga flödet. Mormor ser ju gärna en bild om dagen eller någon filmsnutt nu och då, övriga i vänkretsen är kanske inte lika intresserade ;)
Så har vi också funderat på att göra. Har också släkten utspridd :)

Så har vi med :)

Det håller jag med om, men därifrån till att man ska få välja bilder är rätt lång väg kan jag tycka

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar