Vårföräldrar 2017 del fem

Ett tips till er som inte fått barn och som kanske inte har barn sen innan, köp amningsnapp redan innan och ha med till BB. Cornelis får mycket bättre grepp med en sån, nu när vi för det mesta fått in tekniken försöker jag sakta fasa ut den, dock får den vara med på nätterna ett tag till, det underlättar :) hittills inga såriga bröstvårtor heller!

Ett tips till er som inte fått barn och som kanske inte har barn sen innan, köp amningsnapp redan innan och ha med till BB. Cornelis får mycket bättre grepp med en sån, nu när vi för det mesta fått in tekniken försöker jag sakta fasa ut den, dock får den vara med på nätterna ett tag till, det underlättar :) hittills inga såriga bröstvårtor heller!

Jag hade med mina för jag trodde det skulle behövas, knepig form på bröstvårtorna men V är som en vakuumpump av den dyrare sorten :rofl:

Lycka till @Hyacinth :)

Nu har jag en vecka kvar till Bf men jag tror att jag kommer gå över. Har inte haft några förvärkar än och väldigt sparsamt med sammandragningar. Dock har filuren kommit på en ny sysselsättning, sparka på revbenen på höger sida vilket gör det lite svårt att sova ibland :cautious:
Har snart varit hemma från jobbet i 2 veckor och har det bra. Var lite orolig innan att jag skulle bli rastlös men det har gått bra. Man får se till att ha något litet projekt varje dag typ åka till stallet eller handla :p
Vad sysselsätter ni andra er med som är hemma och väntar på bebis?

Nu har jag en vecka kvar till Bf men jag tror att jag kommer gå över. Har inte haft några förvärkar än och väldigt sparsamt med sammandragningar. Dock har filuren kommit på en ny sysselsättning, sparka på revbenen på höger sida vilket gör det lite svårt att sova ibland :cautious:
Har snart varit hemma från jobbet i 2 veckor och har det bra. Var lite orolig innan att jag skulle bli rastlös men det har gått bra. Man får se till att ha något litet projekt varje dag typ åka till stallet eller handla :p

Jag har ju varit hemma sen i julas, arbetslös... Man får försöka ha lite projekt.. Handla, åka till stallet, fixa med saker hemma.. Nu när våren kommit finns det ju gott om saker att pyssla med i trädgården. Sen passar jag på att träffa lite vänner och så som är hemma föräldralediga men som snart ska börja jobba igen :) Och vissa dagar ligger man mest i sängen och glor i taket och tycker att tillvaron är skittråkig :p

Amningsilägg? Jag har liberos engångs just nu och det går inte (fungerade väldigt bra förra gången). Så fort de blir lite fuktiga så svider det som ett helt h-e i bröstvårtorna.
Är sådana tvättbara från tex imse-vimse bra?
Bara bomull eller ull/siden om man väljer flergångs?

Förra gången körde jag mycket på några som var helt i ull och de var ljuvliga även under högsommaren, aldrig något obehag (från Gekås, så har ingen aning om märket). Tyvärr blev det en del handtvätt och torktid på dem eftersom brösten läckte en del. Hade några tvättbara i bambu med pul med - de läckte aldrig igenom men var inte heller sköna att använda.

V. 39+0 idag och tycker att parveln kan komma ut nu. Blev äntligen klar med mitt fältarbete för examensarbetet i förrgår och ägnar mig numera halvhjärtat åt litteraturstudier om dagarna. Tänker att det är okej att inte vara högpresterande såhär på slutet, utan pluggar, slösurfar och äter choklad om vartannat :) Studierna har dessutom flyttat från köksbordet till sängen, för jag kan inte sitta bekvämt längre utan att magen går emot bordet och parveln protesterar.
I övrigt tycker jag dagarna går långsamt såhär på slutet, men har lite att se fram emot närmaste dagarna. Ikväll får vi besök och imorgon åker dottern iväg till min moster för att spendera en helg på bortaplan. På lördag har jag och sambon planerat att åka iväg och äta lite gott och på måndag är det sista besöket hos bm.

Har haft en del molvärk sista dagarna men den är så svag att jag inte tar den som något tecken. Sambon lyckades avstyra en heldag 1,5 timme hemifrån (åt fel håll) med jobbet idag i alla fall och det är jag tacksam över.

Amningsilägg? Jag har liberos engångs just nu och det går inte (fungerade väldigt bra förra gången). Så fort de blir lite fuktiga så svider det som ett helt h-e i bröstvårtorna.
Jag har testat medela (sämst, viker sig, blaskblöta), apoliva (blir blöta) och Natusan (bäst passform, håller sig torra) än så länge. Inte testat några flergångs, kommer aldrig palla tvätta.

Jag hade massor med mjölk sist och tyckte att Natusans amningsinlägg var överlägset bäst. Resten tyckte jag var rätt värdelösa. Men när jag satt och ammade på ena bröstet var uppsamlingskupa på det andra det enda som funkade. Annars var det klädbyte för både mig och sonen efteråt som gällde :p

Jag har en 3,5-åring och en på nästan två år och båda är hemma så det där med sysselsättning är liksom inget problem :p

Jag har jobbat sedan i somras men bara kvällar och helger när barnens pappa varit hemma. Nu är jag inne på tredje veckan med graviditetspenning och det känns helt okej. Jag kan dock tycka att det vore skönt att komma iväg till jobbet nån gång ibland ;)

Jag vilar mycket.. Är skittrött efter att ha gått igenom 2graviditer med 3-3,5månads mellanrum. Tiden jag inte är lika slut på så syr jag bebiskläder, håller ordning hemma och tränar våra hundar. Räcker gott.
Nu måste jag bara ta tag i att måla spjälsängen, men tummen sitter hårt.

Jag ser till att ha små uppdrag varje dag jag ska göra. Så jag iaf kommer utanför lägenheten en stund. Men med tanke på att jag kan gå allt kortare sträckor blir uppdragen mindre och mindre. Idag tänkte jag tex gå ner med panten. Handla får sambon göra när han vaknar. Jag fixar inte att bära ens en lätt matkasse.

Annars blir det mycket tid framför tvn. Försöker hålla ordning i lägenheten och ffa köket.

Har varit hemma helt sen februari. Sjukskriven pga svår foglossning.

Jag är i dag 2 dagar övertiden och har så tråkigt. Är i stallet hela dagarna men känner att allt är så välputsat och i ordning så det enda jag vill göra nu är att hoppa upp och känna lite på kusarna. ... :( var i hantverksboden i byn i förrgår och beställde ett mönster på en stickad åkpåse som jag tänkte hinna göra innan bebis kommer. Tror att bebis tänker vänta in i det sisa och kommer ut lagom till påsk. O_o

Missnöjd fröken. Magspöken + övertrött = skrik och gråt. Är man nio dagar behöver man sova mer än 40 minuter på fem timmar men hon vill inte gå med på att mamma vet bäst...
Dessutom är det första dagen själv med båda barnen hemma, sambo åkte före 07 i morse. I början av veckan var han hemma så att han kunde ta med sig junior till fsk när hen började 8.30.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar