Vårföräldrar 2017 del fem

Jag älskar hormoner :meh: . Helt plötsligt så känns det jättevemodigt att lägga ner kläderna i strl 50 och veta att jag inte kommer använda dom till något mer litet barn. Att dom kommer göra någon annan förälder glad har ingen betydelse säger hjärnan. :banghead:
Med tanke på min känsla före och under graviditeten så är jag 99.9% säker på att det är hormonerna som ställer till det.
Dessutom spökar den otrevliga barnmorskans bemötande i hjärnan (den vi mötte först). Kan hon bara försvinna?! För att citera min sambo "den där borde jobba i ett förråd någonstans där hon inte träffar folk".

Jaja, i morgon får vi träffa vår nya bvc-sköterska, den gamla har gått i pension. Jag hoppas att det kommer kännas bra, vår gamla var helt underbar och väldigt enkel att prata med.

Puh.
V tyckte att promenad i vagn var en SKITdålig idé så jag tog selen.
Tog lite tid att komma iväg. Kommer till kyrkan och ser Viking Line-buss svänga in och tänker att det skulle ju kunna vara en fd kollega.

Vilket det var :D
De åker normalt inte ända ner till oss.

Handlade lite (vagnen får precis plats i affären :eek: den var med som varukorg) och gick hem.

2km.

Vi är blöta av svett och behöver nog sova lite :rofl: Glömde köpa bröd :arghh:

:DHa jag och sambon kom på oss själva lite igår kväll. Vi har ju bestämt vad vi vill ha för vagn, varit och klämt och kännt på den två gånger och vi är helt övertygade. MEN nu kom vi på att vi kanske skulle testa att ta med den ut och stoppa den i bilen, vi behöver ju kunna få plats med hundarna i bagaget också när vagnen ligger där :D Den lilla detaljen har vi inte riktigt funderat på innan :rofl:

:DHa jag och sambon kom på oss själva lite igår kväll. Vi har ju bestämt vad vi vill ha för vagn, varit och klämt och kännt på den två gånger och vi är helt övertygade. MEN nu kom vi på att vi kanske skulle testa att ta med den ut och stoppa den i bilen, vi behöver ju kunna få plats med hundarna i bagaget också när vagnen ligger där :D Den lilla detaljen har vi inte riktigt funderat på innan :rofl:
Vi har också 2hundar som har burar i bagaget.. Det är takbox eller ha chassit runt halsen som gäller:D

Jag har ju inte bur till mina utan bara lastsäkring så att säga men en jycke på 40kg och en på nästan 30 kg tar ändå lite plats.
Dom gör ju det, vi har en på 25kg (labbe) och en plutt på 13kg (Breton) Eventuellt kan vi ha vagnen uppepå lillhundens bur, maken ska bygga en låda över den (tygbur) så kanske det går att knöka ihop. Helst hade jag haft hundarna i samma bur men labben är inte så glad för att ligga ihop med lillhunden.

I feel ya. Vi har en 35-kilos och en 15-kilos och det är hundarna eller Emmaljungan i bagagen. Vi gjorde det enkelt för oss och körde sjal överallt och tog bara med vagnen om någon släkting efterfrågade den. Vi hade ingen aning om hur stor pansarvagnen var innan vi köpte den (begagnad) och bara stirrade på varandra när vi insåg att den fullkomligt slukade utrymmet i kombin...
Vi har en liten vagn med, men är rädd att inte ens den får plats den dagen vi har två bakåtvända barnstolar i baksätet.

Vår stora hund är åksjuk så hundarna är hemma eller hos hundvakt.

Kommer nog ändå köpa en mindre vagn som komplement sen när han kan åka sittvagn. Som "finvagn".

Emmaljungan är suverän här hemma :)

Sista besöket på mvc innan bf är avklarat.
Bebis mår bra och växer som hon ska :heart
Hon har sjunkit ner jättemycket vilket förklarar mina täta toalettbesök.
Mitt järnvärde är 127 utan tillskott (peppar peppar ta i trä)

Nu väntar jag bara på att allt ska sätt igång!

Till slut så har jag lyckats knåpa ihop ett spjälskydd! :D Är faktiskt lite förvånad över att jag fick ihop det såpass bra som det faktiskt blev, med avtagbart tyg och allt, då jag knappt sytt sen mellanstadiet :p
Såklart var jag tvungen att provbädda lite... :bump: Men vi får nog köpa några lite roligare påslakan med mer rött i för det blir väl beige med de jag fått av syrran :crazy:

2qwzfdl.jpg

Till slut så har jag lyckats knåpa ihop ett spjälskydd! :D Är faktiskt lite förvånad över att jag fick ihop det såpass bra som det faktiskt blev, med avtagbart tyg och allt, då jag knappt sytt sen mellanstadiet :p
Såklart var jag tvungen att provbädda lite... :bump: Men vi får nog köpa några lite roligare påslakan med mer rött i för det blir väl beige med de jag fått av syrran :crazy:

2qwzfdl.jpg

Vs säng har blivit förvaringsplats, han vill ju helst sova i vår säng :nailbiting:

Är så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen :crazy:

Känner med dig!

*kl*

Ordinarie sjukgymnast som håller i vattengympan var inte på plats idag utan 2 vikarier. Den som höll i uppvärmningen stressade igenom allt och jag kunde inte göra hälften av övningarna. Den andra frågade 100 gånger om det gick bra. Vilket slutade med att jag stressade igenom mitt program. :banghead:

Nu har jag jätteont! :yuck::arghh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar