Vårföräldrar 2017 del fem

Någon som använder soppåse i fleece?

Har ont överallt i magen. En vecka efter förlossningen. Men ingen feber o inte något konstigt avslag. Nog måste det vara som magen möblerar om sig tillbaka? Känns fortfarande som lite eftervärkar /mensvärk. Hur har det känts för er andra en vecka efter typ?

Det känns opraktiskt att ha sådana i fleece :D

Jag har fortfarande ömma fläckar och får ont om jag rör mig för länge, tänker att det är brist på muskler och ommöblering som orsakar det.
Garanterat heeelt normalt ;)

Tror :devil: att hunden behöver kissa när sonen vaknar och vill ha ersättning.

Försöker snabbkissa henne i trädgården med flexikoppel från altanen när sonen blir ledsen och vill ha mamma. Hund trasslar in sig, mamman springer ut och trasslar ur, son panikgråter, hund stirrar, mamman stressar.

Kontentan: hund sover, son håller på att somna om och mamman kämpar mot stressrelaterat illamående :yuck:

Son vaknar och har ont i armbågen. Illamående mamman tar sig likt en strandad val upp ur sängen. Son börjar vråla av smärta. Illamående mamman panikar och blir rädd att hon fört över skit-EDS till sonen. :nailbiting:
Son gråter, illamående mamman tröstar, hund stirrar.

Illamående mamman försöker få sonen att somna om i illamående mammans säng. Stirrande hunden ska prompt vara med och lägger sig med en duns på illamående mammans mage. :arghh:

Son somnar nästan. Numera kräkfärdiga mamman skänker någon en tacksam tanke. Stirrande hunden börjar springa fram och tillbaka till altandörren :banghead:
Stirrande hunden har tydligen inte uppfattat att när kräkfärdiga mamman sammanbitet väser "snabbkiss" så innefattar detta även eventuellt bajs. :banghead::banghead:

Stirrande hunden berättar nu högljutt att behovet tränger på. Kräkfärdiga mamman förklarar för sömniga sonen att hon måste kissa stirrande hunden igen.

Stirrande hunden meddelar att behovet nu är akut. Kräkfärdiga mamman tar sig återigen likt en strandad val upp ur sängen, trampar på en legokloss och känner hur benet drar iväg onaturligt långt åt höger. :arghh:

Kräkfärdiga mamman haltar bort till altandörren, tar på stirrande hunden flexikopplet och väser för säkerhets skull "bajsa" till stirrande hunden för att undvika missförstånd.

Stirrande hunden är plötsligt inte alls i lika akut behov av att bajsa utan far runt för att hitta det perfekta stället. :cautious:
Stirrande hunden, som aldrig trasslar in sig någonstans, lyckas nu trassla in sig två (!) gånger i sin jakt på en fullvärdig toalettplats. Kräkfärdiga mamman börjar nu trots sin enastående mundering av T-shirt och trosor frysa häcken av sig och börjar lite lätt påtala för stirrande hunden att denne gör klokt i att bli klar då kräkfärdiga mammans tålamod håller på att ta slut.

Stirrande hunden hittar äntligen en plats som duger och det inte fullt så harmoniska paret beger sig in igen. Kräkfärdiga mamman lyckas återigen trampa på samma jävla legokloss :arghh: och får än en gång känna på hur det känns att slita av sig ljumsken. Kräkfärdiga mamman utbrister i en rad svordomar och hoppas innerligt att sonen inte hör.

Sonen sover, stirrande hunden har till slut lagt sig ner och kräkfärdiga mamman ligger i sängen och funderar på om det är värt att trotsa foglossningssmärtorna och likt en strandad val ta sig upp igen för en macka? Kräkfärdiga mamman försöker smått desperat beräkna oddsen för att återigen trampa på den förbannade legoklossen medan hon skänker sin älskade man som har kick-off 30 mil bort en avundsjuk tanke. :cautious:

Dottern vill vara hemma från dagis idag, okej igång med barnprogram och jag och min ack så älskade men väldigt upprörda framfog går och nannar En stund till...

Jag menade ju SOVpåse i fleece... :D Hade till dottern som jag hittade nu. Borde ju funka o använda. Har ganska kallt i sovrummet, men rädd att hon ska bli för varm...

Funderar på om jag fördärvat svanskotan under förlossningen. Fy fan på ren svenska vad ont det gör o sitta ner o resa sig upp bitvis :cool: Har varit bättre några dagar men nu är det gräsligt igen. För min del är det värsta jag kan göra o sitta still... Tänker att det nog inte är så mycket o göra åt det hela :arghh:

Son vaknar och har ont i armbågen. Illamående mamman tar sig likt en strandad val upp ur sängen. Son börjar vråla av smärta. Illamående mamman panikar och blir rädd att hon fört över skit-EDS till sonen. :nailbiting:
Son gråter, illamående mamman tröstar, hund stirrar.

Illamående mamman försöker få sonen att somna om i illamående mammans säng. Stirrande hunden ska prompt vara med och lägger sig med en duns på illamående mammans mage. :arghh:

Son somnar nästan. Numera kräkfärdiga mamman skänker någon en tacksam tanke. Stirrande hunden börjar springa fram och tillbaka till altandörren :banghead:
Stirrande hunden har tydligen inte uppfattat att när kräkfärdiga mamman sammanbitet väser "snabbkiss" så innefattar detta även eventuellt bajs. :banghead::banghead:

Stirrande hunden berättar nu högljutt att behovet tränger på. Kräkfärdiga mamman förklarar för sömniga sonen att hon måste kissa stirrande hunden igen.

Stirrande hunden meddelar att behovet nu är akut. Kräkfärdiga mamman tar sig återigen likt en strandad val upp ur sängen, trampar på en legokloss och känner hur benet drar iväg onaturligt långt åt höger. :arghh:

Kräkfärdiga mamman haltar bort till altandörren, tar på stirrande hunden flexikopplet och väser för säkerhets skull "bajsa" till stirrande hunden för att undvika missförstånd.

Stirrande hunden är plötsligt inte alls i lika akut behov av att bajsa utan far runt för att hitta det perfekta stället. :cautious:
Stirrande hunden, som aldrig trasslar in sig någonstans, lyckas nu trassla in sig två (!) gånger i sin jakt på en fullvärdig toalettplats. Kräkfärdiga mamman börjar nu trots sin enastående mundering av T-shirt och trosor frysa häcken av sig och börjar lite lätt påtala för stirrande hunden att denne gör klokt i att bli klar då kräkfärdiga mammans tålamod håller på att ta slut.

Stirrande hunden hittar äntligen en plats som duger och det inte fullt så harmoniska paret beger sig in igen. Kräkfärdiga mamman lyckas återigen trampa på samma jävla legokloss :arghh: och får än en gång känna på hur det känns att slita av sig ljumsken. Kräkfärdiga mamman utbrister i en rad svordomar och hoppas innerligt att sonen inte hör.

Sonen sover, stirrande hunden har till slut lagt sig ner och kräkfärdiga mamman ligger i sängen och funderar på om det är värt att trotsa foglossningssmärtorna och likt en strandad val ta sig upp igen för en macka? Kräkfärdiga mamman försöker smått desperat beräkna oddsen för att återigen trampa på den förbannade legoklossen medan hon skänker sin älskade man som har kick-off 30 mil bort en avundsjuk tanke. :cautious:

Fy för lego:cautious: Du får åka på kick off i natt när han är hemma ;)

Min dotter har ju ärvt EDSen. Men det märkte vi på att hon alltid varit svag i kroppen o lärt sig gå ex. sent.... De trodde först hon hade en cp-skada. Men hon har det misstänkt. Om ett år ska de göra en stor kartläggning på henne inför skolstarten.

@TeamLundVer :laugh::laugh::laugh: och :heart:heart:heart Hoppas att resten av natten var lugn och att du fick en macka.

Kräkfärdiga mamman vågade inte sig på ytterligare en duell med legoklossen utan låg och tänkte på mackor i olika konstellationer till klockan var 5.

Numera mätta mamman lyckades slänga i sig en mindre påkostad sådan, dvs rostad med smör, innan hon sniglade sig iväg med son ock vagn till förskolan.

Snigelmamman sitter nu nöjd hemma och jobbar med sammandragningar och en otrevlig smärta mellan benen. Snigelmamman är tacksam att hon inte behöver vara på kontoret idag. :heart

Fy för lego:cautious: Du får åka på kick off i natt när han är hemma ;)

Min dotter har ju ärvt EDSen. Men det märkte vi på att hon alltid varit svag i kroppen o lärt sig gå ex. sent.... De trodde först hon hade en cp-skada. Men hon har det misstänkt. Om ett år ska de göra en stor kartläggning på henne inför skolstarten.

Han är ju så liten så tror inte det skulle gå att uttala sig i vilket fall som men när han hade sådär ont i armbågen och inte kunde stödja sig på armen när han skulle krypa i vår säng då fick jag lite lätt panik och funderade på om den hoppat ur led.

Han verkar ju inte minnas något iaf.

Om man äter kvällsmat 18:00 i går o en bit chokladtårta innan natten vid 22:00 och sedan ammar halva natten kan jag garantera världens blodsockerfall om man fortfarande inte ätit när klockan är 09:30.. Sitter fortfarande o rister efter o ha tryckt in två mackor.

Jag har magproblem. Känner ingen hunger förrän jag börjar äta o då är jag hungrig som en varg... Hur gör ni för o äta? Dricka är ju enklare, "bara" o fylla vattenflaskan o tvångsdricka stort glas efter varje amning...

Liten fröken chockade mig med att sova fyra timmar i sin säng, vara vaken i 30 minuter för mat och prat och sedan sova fyra timmar till bredvid mig :eek: :love:.
Nu har hon varit vaken i i 2.5 timme och det känns som hon gillar att göra allt i "maratonstyle" men det hinner nog ändra sig en, två och tio gånger :D.

Sju dagar i dag. Det har gått fort! Framförallt om jag jämför med de sex dagarna innan hon kom.

Om man äter kvällsmat 18:00 i går o en bit chokladtårta innan natten vid 22:00 och sedan ammar halva natten kan jag garantera världens blodsockerfall om man fortfarande inte ätit när klockan är 09:30.. Sitter fortfarande o rister efter o ha tryckt in två mackor.

Jag har magproblem. Känner ingen hunger förrän jag börjar äta o då är jag hungrig som en varg... Hur gör ni för o äta? Dricka är ju enklare, "bara" o fylla vattenflaskan o tvångsdricka stort glas efter varje amning...

Äta?
Mycket mackor och proteinprodukter blir det :grin:

Idag ska vi gå till ICA... Men väntar in nästa amning och bara därför kommer han sova i flera timmar nu. Ska passa på att skriva lite på inlämningsuppgiften.

Har badat och sovit i babysittern en kvart.

Dags för vattengympa idag igen. Längtar faktiskt. Har försökt hitta en grupp till i veckan men de flesta har lätta grupper mån-tis-ons. Tror det blir lite väl hårt för kroppen att köra två dagar på raken.

Besök hos BM idag och den lilla skrämdes lite med sina hjärtljud. De låg uppe på 180-190 vid första kollen så jag fick gå ut och vänta 20 min. De låg fortfarande kvar så högt på nästa mätning så BM ringde till förlossningen för att boka tid för att mäta med CTG kurva. "Som tur var" hade de överrapportering just när hon ringde så jag fick stanna kvar för ett nytt försök till mätning efter hennes nästa besök. Då hade bebis lugnat sig lite så de låg på 150-160. Bebis har varit väldigt aktiv igår kväll och idag på fm, hela magen buktar åt alla håll och kanter.

Besök hos BM idag och den lilla skrämdes lite med sina hjärtljud. De låg uppe på 180-190 vid första kollen så jag fick gå ut och vänta 20 min. De låg fortfarande kvar så högt på nästa mätning så BM ringde till förlossningen för att boka tid för att mäta med CTG kurva. "Som tur var" hade de överrapportering just när hon ringde så jag fick stanna kvar för ett nytt försök till mätning efter hennes nästa besök. Då hade bebis lugnat sig lite så de låg på 150-160. Bebis har varit väldigt aktiv igår kväll och idag på fm, hela magen buktar åt alla håll och kanter.

Vad kan det innebära att de har så hög hjärtfrekvens? Jag vet att min BM reagerade på samma sak senast men då gick hjärtljudet också ner efter en stund.

Vad kan det innebära att de har så hög hjärtfrekvens? Jag vet att min BM reagerade på samma sak senast men då gick hjärtljudet också ner efter en stund.
Vår bebis hade också uppe på 180 förra veckan och sen gick det ner och lade sej stabilt på 155-160, började på 170 igår och lugnade ner sej då också.
Min BM kallade det för naturlig acceleration, sålänge det går ner till normalt och ligger där stabilt så är det inget som är oroande enligt henne utan hjärtfrekvensen kan fara upp av retningen ifrån dopplern.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar