Vårföräldrar 2017 del fem

Härligt! En bekant råkade ut för samma sak som ni nyligen så har tänkt massor på dig.
Och jisses så nojjig jag varit några gånger, helt irrationellt.

Kan bara beklaga..:(
Det är vidrigt, sorgligt och ofattbart att man kan råka ut för det.
På nåt vis överlever man.

Nojjig är man ju hela tiden som gravid, och det blir ju inte bättre av att det händer nån man känner.
Vi va ju 2 i förra årets vårtråd som förlorade våra bebisar i magen med 4v mellanrum. Jag vet hur mycket jag tänkte på det och sen hände det oss och hela världen rasade.
Den veckan vi förlorade Filippa va det 4par som råkade ut för samma på vårt sjukhus.. En av bebisarna föddes samma dag som Filippa och det lite underliga är att dom väntar bebis nu och är i samma vecka som mej och kommer även sättas igång samma vecka som vi gör snitt så vi kommer troligtvis vara på bb samtidigt.

Man får trösta sej och andra med att det är ovanligt. Och tack och lov för det!

3 veckor kvar idag, sambon har tagit med sig barnen och storhandlar mat. Jag ligger på soffan och hade hoppats kunna sova lite, varit vaken sen kvart över 5 :meh: men det verkar inte vilja sig riktigt. Jag tycker gott att bebis kan komma nu, förvärkarna gör ont och jag är trött. Bara 3 jobbdagar kvar nästa vecka iaf :up:

Någon mer här inne som dricker/ druckit hallonbladste och märkt några positiva effekter?

3 veckor kvar idag, sambon har tagit med sig barnen och storhandlar mat. Jag ligger på soffan och hade hoppats kunna sova lite, varit vaken sen kvart över 5 :meh: men det verkar inte vilja sig riktigt. Jag tycker gott att bebis kan komma nu, förvärkarna gör ont och jag är trött. Bara 3 jobbdagar kvar nästa vecka iaf :up:

Någon mer här inne som dricker/ druckit hallonbladste och märkt några positiva effekter?

Hann dricka en vecka :angel:

Drack säkert över en månad, blev ju igångsatt så vettetusan :p

Jag hoppas ju på att det ska gå snabbare att återhämta sig efteråt... att det ska kunna sätta igång förlossningen har jag hört ska vara en myt? Men hade ju inte gjort nåt :p

Jag slutade dricka någon dag innan fl men tycker mig återhämtat mig bra ändå, för man lär väl fortsatt med hallonbladstet efteråt också? Svårt att veta vad som är vad :p

Nu har vi testat gårdsvagnen och fröken verkade trivas bra i den också. Skönt att kunna komma ut :) (fast svärmor ringde när vi var ute och frågade väldigt syrligt om det verkligen var så lämpligt att ta ut ett så litet barn redan för när hon fick barn skulle man vara inne en vecka efter att man kom hem från BB. Må så vara men 40 år senare kan saker och ting ha förändrats... Hon är bra på en del sätt och förbannat jobbig på många andra!)

Nu har vi testat gårdsvagnen och fröken verkade trivas bra i den också. Skönt att kunna komma ut :) (fast svärmor ringde när vi var ute och frågade väldigt syrligt om det verkligen var så lämpligt att ta ut ett så litet barn redan för när hon fick barn skulle man vara inne en vecka efter att man kom hem från BB. Må så vara men 40 år senare kan saker och ting ha förändrats... Hon är bra på en del sätt och förbannat jobbig på många andra!)

Stackars vår unge då... Hon har varit ute varje dag sedan vi kom hem :) Idag hade vi premiär fika och amning i solen. Skönt o tanka lite D-vitamin efter en lång vinter :)

Vi är bjudna på svägerskans 40-års fest i kväll men jag stannar hemma med bebis. Visserligen inte så mycket folk, bara runt 15 men några små barn och njae, bebis är ju ändå bara 4 dagar gammal.. Är lite orolig för diverse smittor. Ena tvååringen var bara lite snorig o hostan hade han haft ett par veckor... Jag får rs noja :nailbiting:, så njae vi stannar hemma. Dessutom är jag ganska trött o känner mig lagom överkörd. Har haft ont överallt i magen idag, säkert allt som ska möbleras tillbaka nu när magen krymper ihop :grin: tänker att det inte är någon feber eller stinker riktigt gräsligt så då är det säkert "normalt" ...

Hästen har dammsugat bebis med nu. Hon var väldigt intresserad och stoppade nästan upp foten i näsborren, tror hon tyckte det var mys :heart

Ja, inte är det brist på mjölk här inte! Måste köpa någon uppsamlare, hela amningsskyddet och bhn är dränkta på höger tutte efter att ha ammat på vänster :rofl:
Önskar jag kunde säga samma. Mjölk finns, men liten får kämpa.. Får hoppas att det går enklare snart. Har ju bara gått en v så mina bröst kanske bara är sega i starten :cautious:.

Dopet var jättefint men nu är jag helt slut som människa. Om en timme landar jag i soffan (kan möjligtvis bli sängen). :bow:

Önskar jag kunde säga samma. Mjölk finns, men liten får kämpa.. Får hoppas att det går enklare snart. Har ju bara gått en v så mina bröst kanske bara är sega i starten :cautious:.

Mina kom igång på en gång men får fortfarande liggamma för det mesta för att det kommer så mkt, är väl bättre det men lite besvärligt ibland!

Här håller mannen mfl på att riva vårt bussgarage. De har hållt på sedan halv nio i morse och kör verkligen järnet. Under tiden har jag med hjälp av min mor servat med fika och lunch.

Jag skäms för att säga det (så skriver det här istället) men jag är helt slut :o:( Håller på att fylla diskmaskinen men fick lägga mig på soffan nu med världens sammandragningar, och foglossningen ska vi bara inte prata om. Hasar fram som om jag gjort ngt i byxorna :cautious:

Här håller mannen mfl på att riva vårt bussgarage. De har hållt på sedan halv nio i morse och kör verkligen järnet. Under tiden har jag med hjälp av min mor servat med fika och lunch.

Jag skäms för att säga det (så skriver det här istället) men jag är helt slut :o:( Håller på att fylla diskmaskinen men fick lägga mig på soffan nu med världens sammandragningar, och foglossningen ska vi bara inte prata om. Hasar fram som om jag gjort ngt i byxorna :cautious:

Det är helt okej att känna så! Jag blir helt slut av minsta lilla extra och fogarna bråkar alltid om jag gör något jag inte brukar. Nu som idag när vi varit på dop så kommer det ta en vecka innan jag känner att jag är i fas igen.

Du är gravid. Det räcker som anledning till att känna sig trött och sliten.

Helt ok att känna så!!! Det är liksom så det är! Kram

Sitter själv i soffan med bebis :heart resten av familjen är på kalas... funderar över bebis dygnsrytm. Ammat o suttit fast vid tuttarna typ 04-13 och sedan sovit med avbrott för korta matpauser. Spännande o se hur natten blir.

På måndag börjar verkligheten igen. Vi har bestämt att mannen ska jobba 50% i två veckor så han kommer hämta o lämna dottern med de tre dagarna hon är på fsk. Sonen åker ju skolbuss. Detta betyder att jag inte behöver åka någonstans (bortsett från BVC) på två veckor.

Ska prova pumpa lite i morgon. Vill gärna prova om hon tar flaska såsmåningom om det kniper eller mannen tar henne.

Hur tänker ni kring napp?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar